Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
En gammel svend..
Fra : Thomas Petersen

Dato : 15-07-03 18:04

Hejsa,

Jeg har rodet lidt rundt i min fars gamle skuffer og er faldet over et
Minolta XG-1 med et MD 50mm f/2 objektiv..
Han købte det selv brugt for ca 18 år siden.

Er der nogen som har en ide om hvor gammelt det kamera er?

Det tager stadig gode billeder.

Mvh
Thomas Petersen

Fra : Frank N

Dato : 15-07-03 18:24

Hej Thomas,

Ja det er jo en gammel sag. Så vidt jeg kan komme frem til, blev det
produceret i slutningen af 70'erne og solgt i årene 1979-1984.

Kan blandt andet findes på det tyske "Kamera Museum" www.kameramuseum.de

Mvh Frank

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 15-07-03 18:38

Thomas Petersen wrote:

> Det tager stadig gode billeder.

Det er sikker også godt til at slå søm i med...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lars Schaumburg-Müll~

Dato : 15-07-03 18:38

Thomas Petersen wrote:
> [...]
> Minolta XG-1 med et MD 50mm f/2 objektiv..
> Han købte det selv brugt for ca 18 år siden.
>
> Er der nogen som har en ide om hvor gammelt det kamera er?

Hej Thomas
http://members.aol.com/manualminolta/minslr.htm er den første version
dateret 1978 - købte selv et i 1982.

Mvh Lars Sch-M

Fra : Petersen_Michael

Dato : 15-07-03 18:58

"Thomas Petersen" <acoon@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det tager stadig gode billeder.

hmm..
og mig der gik og troede at det var ham / hende der trykkede
på udløseren, de rtog de gode billeder..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Thomas Petersen

Dato : 15-07-03 19:03

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote in
message news:bf1feh$hke$1@sunsite.dk...
> "Thomas Petersen" <acoon@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> hmm..
> og mig der gik og troede at det var ham / hende der trykkede
> på udløseren, de rtog de gode billeder..

Det er selvfølgelig underforstået at optikken og alt mekanisk virker som det
skal.
Ordkløveri er spild af tid..

-Thomas

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-07-03 19:16

> Ordkløveri er spild af tid..

Er det?

--
-Jens B.

Fra : Børge Larsen

Dato : 15-07-03 20:46

Hej!

XG 1 er produceret fra 1979 til 1984

Fra : Anders Kvist

Dato : 16-07-03 14:08

Thomas Petersen wrote:
> [...]
> Minolta XG-1 med et MD 50mm f/2 objektiv..
> Han købte det selv brugt for ca 18 år siden.
>
> Er der nogen som har en ide om hvor gammelt det kamera er?

Jeg har LIGE købt et kamera magen til... lækkert! Og til billige
penge... og har lige fået fremkaldt de første billeder...ikke så ringe
enda ;)

Ser frem til mange gode timer med det :)

Men som andre sagde, så blev det produceret (jf minoltas hjemmeside) fra
79-84 og du kan se en manual til det her:
http://www.minoltausa.com/eprise/main/minoltausa/musacontent/cpg/cpg_manual/cpg_manual_attachments/xg1.pdf

MVH

Anders Kvist