Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billede Taget med mit Canon G3
Fra : Jesper Laursen

Dato : 14-07-03 22:54

Hej

Her er endnu et billede taget med mit Canon G3

http://www.fotokritik.dk/visstort.html?pic=34509

Billedet er af mine akvariefisk, og skaleret ned med ca. 50%

Hilsen Jesper

Fra : Alex Tiedemann

Dato : 16-07-03 00:58

Hejsa,

Jesper Laursen wrote:

>Her er endnu et billede taget med mit Canon G3

Kan også lige bidrage med et par stykker, som er taget med mit G3.

Alle billeder er taget med bedste opløsning i jpg, og efterfølgende
gjort mindre - der er så vidt jeg husker ikke ændret andet end
størrelsen og beskæring på billederne:

http://www.hamscan.net/photo/Svaner_VallensbaekMose/
(svaner ved Vallensbæk Mose)

http://www.hamscan.net/photo/IMG_0026_Vandfald.jpg
(vandfald i nærheden af hvor jeg bor, Taastrup)

http://www.hamscan.net/photo/IMG_0042_Skraldespand_og_cykel_i_aa.jpg
(også i nærheden af hvor jeg bor, samme å som ved vandfald,
Taastrup)

http://hamscan.net/photo/20030708_Solnedgang_AdvedoereHavnevej_HB-MTV-Afk1/IMG_0012.jpg
(solnedgang, Advedøre Havnevej, Holbækmotorvejens frakørsel 1)

http://www.hamscan.net/photo/Brand_Byvej/
(brand hvor fire børn og deres fader omkom, Byvej i Advedøre)

http://www.hamscan.net/photo/Havfrue_Overmalet/
(havfruen blev overmalet samme nat som branden på Byvej,
ikke helt gode, det er svært at tage billeder af hende

http://www.hamscan.net/photo/20030618_BIF_vs_FCK/IMG_0024.jpg
http://www.hamscan.net/photo/20030618_BIF_vs_FCK/IMG_0031.jpg
http://www.hamscan.net/photo/20030618_BIF_vs_FCK/IMG_0033.jpg
(forboldkamp, BIF vs. FCK, BIF tabte, Brøndby Stadion)

Kom gerne med kommentarer.
--
Mvh.
Alex T.

Fra : Jesper Laursen

Dato : 16-07-03 14:05

Hej !

Jamen du får så samme kommentar for dine billeder
som du ga' mig for mit billede

Kommentar:

Med venlig hilsen Jesper

Ps. det der menes med min kommentar er, at hvorfor skal vi kommentere
dine billeder, når du ikke engang selv kan kommentere andres billeder,
men bare poste videre på deres indlæg ??? Bare min mening !

Fra : Alex Tiedemann

Dato : 16-07-03 15:12

Jesper Laursen skrev:

> Jamen du får så samme kommentar for dine billeder
> som du ga' mig for mit billede

Ups, ja, sorry, det har du ret i.

Jeg er rimelig ny til det med at tage billeder, så jeg er stadig ved
at lære det, så det er begrænset hvor meget jeg kan skrive.

Vil gerne kunne se noget mere af det, som er rundt om fiskene også,
det virker lidt for tæt på for mig.

Har du taget billedet med stativ, syntes nemlig det ser ud som om, at
det er rystet en lille smule?
Men det kan måske være pga. vandet i akvariet.

Måske kunne det blive bedre med en anelse mere lys, men ved ikke lige
hvordan man skulle gøre det - fiskene må jo hellerikke komme tilskade.

Farverne kunne måske godt bruge en smule mere dybde/kontrast.

Jeg er ikke helt inde i, hvordan man gør de forskelige ting endnu, men
det skal nok komme henad vejen.

--
Mvh.
Alex T.

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 16-07-03 15:15

"Jesper Laursen" <jesper@laursen.mail.dk> wrote in

> Ps. det der menes med min kommentar er, at hvorfor skal vi kommentere
> dine billeder, når du ikke engang selv kan kommentere andres billeder,
> men bare poste videre på deres indlæg ??? Bare min mening !

Der står intet i dit oprindelige indlæg om at du ønsker kommentarer....

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
Photos at http://www.darling.dk

Fra : J@N

Dato : 16-07-03 16:24

"Jesper Laursen" <jesper@laursen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dine billeder, når du ikke engang selv kan kommentere andres billeder,
> men bare poste videre på deres indlæg ??? Bare min mening !

Nå men så får du en kommentar fra mig
Hannen står skarpt, men hunnerne er lidt uskarpe og falder for meget sammen
med baggrunden, bedre lyslægning er ønskeligt.
Du er efter omstændighederne sluppet godt fra det og hermed mener jeg din
optageteknik taget i betragtning, med indbygget blitz og billedet taget
skråt i forhold til frontruden. Normalt anbefales det at fotografere
vinkelret mod glas, brydningerne i glasset giver uskarpe/slørede billeder.
På G3 har du mulighed får at benytte ekstern flash, hvilket vil åbne en
masse muligheder for dig.
Fortsæt endelig det spændende og vanskelige arbejde som akvariefotofgraf.

Jeg har også et billede, der er taget stik mod alle akvariefotografens
regler, dvs. uden blitz, stor blændeåbning f/2.8, langsom lukkertid 1/20
sek, skråt mod forruden, men døm selv:
http://www.fredsholt.ishoejby.dk/foto/acarichtus_heckelii/IMG_1153w2.jpg

Jan

Fra : klur@forgetit.com

Dato : 16-07-03 20:59

"J@N" <itjfSLETDETTE@ofir.dk> wrote in message news:<bf3n3a$aqo$1@sunsite.dk>...
> Jeg har også et billede, der er taget stik mod alle akvariefotografens
> regler, dvs. uden blitz, stor blændeåbning f/2.8, langsom lukkertid 1/20
> [...]

Hvis du ikke havde plantet din email adresse midt på fiskens mave,
var det måske et godt foto, er umulugt at bedømme nu. Ens øjnene
drages mod den distraherende teks. Hvis du absolut vil have dit navn
med på billedet,
så plant det i nederste højre hjørne.

mvh klur

Fra : J@N

Dato : 17-07-03 16:20

> [...]
> drages mod den distraherende teks. Hvis du absolut vil have dit navn
> med på billedet, så plant det i nederste højre hjørne.

Det er ikke tilfældigt jeg har skrevet på billedet, da jeg flere gange har
været ude for at folk "stjæler" billeder til deres hjemmesider. Nede i
hjørnet, ja, så kan man lige så godt lade være med at skrive noget, enhver
der kan lave en hjemmeside, kan vel også beskære et billede.
Jeg vil dog mene det er muligt at bedømme motiv, skarphed, lyslægning,
baggrund, mv.
Tak for din kritik af billedet.

mvh Jan

Fra : Jesper Laursen

Dato : 16-07-03 19:17

Hej igen !

1000 tak for kritiken

Se nu sker der noget, nu får vi jo lidt information
omkring det at fotografere, og det var jo ligesom det
der var meningen med at poste sine billeder, At få kritik
om den så er go' eller dårlig, det må man ta' som det kommer

Att: Kenneth:
Nej det er rigtigt jeg bad ikke om kritik ang. mit billede
men jeg gik da ud fra at det var skik og brug her i gruppen
at når folk poster et billede, så er det for at høre andres mening om
billedene.
Men igen jeg er temmelig ny her i gruppen, og i det at fotografere,
så hvad ved jeg

Att: Jan

Smukt billede, af en smuk fisk, du har taget der.
Hvilken cichlide er det ?

At hannen står skarpt, er fordi det var ham jeg fokuserede på
hunnerne står et sted mellem 6-10 cm. Bag ved hannen.
Det er altid nemmest at ta' et billede af Een fisk da man kun skal ha´
den ene i fokus.

Det at fotografere fisk, er i det hele taget MEGET svært,
bare det at lære sine fisk at stå stille i vandet, er en opgave i sig selv.
jeg tror for hver 50 billeder, er der ET der kan bruges til noget
men det kender du sikkert selv.
Cichlider er ikke lige de mest rolige fisk.

Der er det nok nemmere at fotografere Røgede Makreller

Det med den eksterne blitz er noget jeg arbejder på
der er ingen tvivl om at jeg skal ha' fat i en med tiden,
men der skal lige være penge til det hele.

Det var rart at få gang i en lille debat.

Med Venlig Hilsen Jesper

Fra : J@N

Dato : 17-07-03 16:07

"Jesper Laursen" <jesper@laursen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Att: Jan
>
> Smukt billede, af en smuk fisk, du har taget der.
> Hvilken cichlide er det ?

Det er en Acarichtus heckelii, fredelig cichlide fra Amazonas bliver ca. 20
cm, mine dog kun 13 cm.

> [...]
> jeg tror for hver 50 billeder, er der ET der kan bruges til noget
> men det kender du sikkert selv.
> Cichlider er ikke lige de mest rolige fisk.

De store sydamerikanere scalarer, diskus o.a. er ret rolige, det er straks
vanskeligere med små hurtige fisk.

> Der er det nok nemmere at fotografere Røgede Makreller
>
> Det med den eksterne blitz er noget jeg arbejder på
> der er ingen tvivl om at jeg skal ha' fat i en med tiden,
> men der skal lige være penge til det hele.

Ja, den er dyr, jeg vil anbefale Canon 420EX og ledning/transmitter.
Glemte at skrive at mit billede også er taget med G3.

mvh Jan

Link til svensk akvafoto side:
http://w1.315.telia.com/~u31510321/

Link polsk side med rigtig flotte billeder:
http://www.akwafoto.pl/baza.php?view3=alf_slodkie