Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
A70 +polariseringsfilter
Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 14-07-03 21:43

Hej NG.

Jeg har fundet ud af at jeg skal bruge en linseadaptor (LA-DC52C) hvis jeg
vil bruge et pol-filter til mit canon A70.
Hvilket polfilter skal jeg købe? (er nybegynder) Jeg mener, hvilket passer
til denne adaptor? er der forskel på polfiltrene (cirkulær/lineær)?

Mv.

Lars

Fra : Peter Schrøder

Dato : 15-07-03 10:53

"Lars Lienhøft Larsen" skrev
> [...]
> Hvilket polfilter skal jeg købe? (er nybegynder) Jeg mener, hvilket passer
> til denne adaptor? er der forskel på polfiltrene (cirkulær/lineær)?

Du skal købe et cirkulært polfilter med 52Ø indskruning.
Jo dyrere, jo bedre optisk kvalitet (i teorien)
B&W er gode, men dyre.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 15-07-03 11:47

"Peter Schrøder" <nospample@se> skrev i en meddelelse

> Du skal købe et cirkulært polfilter med 52Ø indskruning.
> Jo dyrere, jo bedre optisk kvalitet (i teorien)
> B&W er gode, men dyre.

Ok. Ved du hvor man kan købe dem billigt?
Tak for hjælpen.

Lars

Fra : Peter Schrøder

Dato : 15-07-03 13:11

"Lars Lienhøft Larsen" skrev
> Ok. Ved du hvor man kan købe dem billigt?
> Tak for hjælpen.

For nogen tid siden (i foråret) blev Tyskland udråbt
som havende de laveste priser.
Ellers besøg din fotohandler, hør om prisen, find
det tilsvarende filter på nettet, forelæg din fotohandler
hvad du har fundet og lad ham undersøge, om han kan konkurrere
eller bare finde en pris som tilfredsstiller jer begge to.

Fra : Jens Christensen

Dato : 15-07-03 21:17

"Lars Lienhøft Larsen" <lars.lienhoeft.larsen@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Hvilket polfilter skal jeg købe? (er nybegynder) Jeg mener, hvilket passer
> til denne adaptor? er der forskel på polfiltrene (cirkulær/lineær)?

Hej Lars

Dette er en smule OT, men jeg prøver alligevel... :)
Har selv et A70 og skal have fat i en linseadapter, har du fundet et sted
der har dem på lager og ikke skal have 1 million i porto? Vil meget gerne
høre om steder der har det på lager, har ikke selv haft held med at finde
det...en butik i Aalborg har 1 måneds ventetid på dem (!).

Mvh.
Jens Christensen

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 16-07-03 10:53

"Jens Christensen" <nospam@nospam.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> høre om steder der har det på lager, har ikke selv haft held med at finde
> det...en butik i Aalborg har 1 måneds ventetid på dem (!).

pc-netto.dk
Marielundvej 30
DK-2730 Herlev

levering 1-3 dage
Subtotal 205,-
Fragt & Levering 62,-
Total inkl. moms 267,-

Officeit.dk
Marielundvej 30
2730 Herlev
levering 1-3 dage
Varebeløb 209,-
Fragt 62,-
I alt 271,-

Det var et par danske forhandlere. Har også kigget lidt på e-bay.com, men
ved ikke lige hvor meget det koster at få den sendt til danmark.

Mvh. Lars

Fra : Jens Christensen

Dato : 16-07-03 19:10

Mange tak!