Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sheila
Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 14-07-03 21:19

Billede til kritik

http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=34511

Har nu uploadet til nettet, da ikke alle kan bruge dk.binaer...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Bo Bjerre

Dato : 14-07-03 21:34

"René Ernst Nielsen" <cigarer@tiscali.dk> wrote in message
> Billede til kritik

> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=34511

Ryfff..

Den korte grove kritik: En halv hund uden forben.

Den mere konstruktive: Du skal ned i højde med hunden, ligesom når man
fotograferer børn. Og så skal du vælge om det er HELE hunden du vil
fotografere, eller om det er et portræt. Selv er jeg til nærbilleder, og ser
derfor gerne et portræt, helt tæt på i en tæt beskæring. Jeg ved godt at en
hund er meget nysgerrig, og vil kigge nærmere på dig og kameraet, og det kan
godt gve et vådt UV filter.... Alternativet er at se en hund, der er aktiv
med et eller andet, som f.x at lede efter noget. Men igen: ned i højde.

Bo //

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 14-07-03 22:22

> [...]
> fotograferer børn. Og så skal du vælge om det er HELE hunden du vil
> fotografere, eller om det er et portræt. >

Så er der et billede nede i knæ

http://www.fotokritik.dk/visstort.html?pic=34511-2

Fra : max

Dato : 14-07-03 22:29

> Så er der et billede nede i knæ
>
> http://www.fotokritik.dk/visstort.html?pic=34511-2

Meget bedre billede, man blir helt buddistisk, det ligner
en jeg engang kendte (menneske) )-max-

Fra : Bo Bjerre

Dato : 15-07-03 08:31

"René Ernst Nielsen" <cigarer@tiscali.dk> wrote in message

> Så er der et billede nede i knæ

Det var HELT rigtigt. Det skulle du have vist frem først.

Bo //

Fra : max

Dato : 14-07-03 22:05

> [...]
>
> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=34511
>
> Har nu uploadet til nettet, da ikke alle kan bruge dk.binaer...

Jeg har været fræk.. igen.. dk.binaer "Renés hund" eller
-max-

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 14-07-03 22:23

"max" <ma22x@hotmail.com> wrote in message

> Jeg har været fræk.. igen.. dk.binaer "Renés hund" eller
> -max-

God beskæring, jeg synes at den har et super udtryk (øjnene lyner næsten) i
billedet...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 14-07-03 22:30

Og her er der en portræt udgave, dog ikke en jeg er så vild med, jeg er nok
mest til min egen første udgave, eller Max udgave...

http://www.fotokritik.dk/visstort.html?pic=34511-3

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 15-07-03 09:35

"René Ernst Nielsen" <cigarer@tiscali.dk> wrote in news:3f13213e$0$5136
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Og her er der en portræt udgave, dog ikke en jeg er så vild med, jeg er nok
> mest til min egen første udgave, eller Max udgave...
>
> http://www.fotokritik.dk/visstort.html?pic=34511-3

Dette er min favorit. Den første udgave viser for meget af bagkroppen og
benene (eller for lidt - vælg selv) og den udgave hvor du er nede i niveau med
hunden er der ikke meget bid i (ok ok, den var dårlig Du har beskåret en
anelse for tæt i venstre side, det er som om hårene går uden for billedet..

Og jeg kan også bedst lide farveversionen - det grønne græs og de brune
nuancer står godt til hinanden..

Har du brugt Unsharp Mask? Den kunne måske godt bruge en anelse mere..

Et dejligt billede med nogle dejlige hundeøjne!

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
Photos at http://www.darling.dk

Fra : Bo Bjerre

Dato : 15-07-03 08:32

"max" <ma22x@hotmail.com> wrote in message

> Jeg har været fræk.. igen.. dk.binaer "Renés hund" eller

I den beskæring føler jeg mig som en indbrudstyv, der bliver mødt at een,
der vil vise tænder.

Bo //