Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital kamera fra England ?
Fra : Lars Bech Larsen

Dato : 14-07-03 21:01

Hej gruppe !

Jeg kiggede lidt på www.pricerunner.com og fandt, at jeg kunne
få et Olympus C-750 for mindre end, hvad jeg skal give for et
C-740 i Danmark.

Har nogen erfaringer med at handle digitale kameraer fra Eng-
land ?

Jeg erindrer en artikel i Penge & Privatøkonomi for 1-2 år siden
omkring handel i andre EU-lande, hvor det gjaldt om at finde
butikker, som havde handlet for mindre end cirka 230.000,-, da
man så ellers ville blive afkrævet afgifter. Har det stadig
noget på sig ?

På forhånd tak for kompetent og venlig hjælp

mvh Lars Bech, Odense

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-07-03 21:02

Lars Bech Larsen <larsbech@tiscali.dk> skrev :

> [...]
>butikker, som havde handlet for mindre end cirka 230.000,-, da
>man så ellers ville blive afkrævet afgifter. Har det stadig

Hvis en forretning i et andet EU-land sælger for mere end DKK
280.000 til kunder bosiddende i Danmark, så skal svares dansk
moms i stedet for købslandets, som så vil blive fratrukket.

Mem du skal gøres opmærksom på det under bestillingen og det er
forretningens opgave at opkræve det.

Det beløb, der bliver oplyst når du når til betalingsdelen er det
du skal betale, der kommer ikke noget oven i.
--
Knud

Fra : Trolle007

Dato : 15-07-03 11:55

Hej Lars

Der burde ikke være nogen problemer i det - den pris som de skriver på siden
når du har oplyst du kommer fra Danmark den pris skal du betale og intet
andet ! Jeg har selv købt to kamerare i England gennem nettet helt uden
problemer og med hurtig levering... og så er der jo mange penge at spare !
jeg købte mit Sony DSC-F717 for 6200 kr alt inc. mens det herhjemme koster
ca. 7500 kr !!!! NEMT TJENTE PENGE ! (og Sony har world wide garanti, det er
måske også noget du burde undersøge om Olympus har).

--
/ Trolle007
for direct mail please remove "FJERNDETTE" from email.

Fra : Lars

Dato : 16-07-03 06:50

"Trolle007" <FJERNDETTEtrolle007@mindless.com> wrote in

Hej Trolle 007 og Knud

Tak for jeres svar !

Jeg skal vist lige undersøge om garantien fra Olympus gælder for hele
Europa. Jeg kiggede rundt på InderNættet i går og nu er den sværeste
opgave vist at finde en internetbutik i England, som vil handle med borgere
i andre EU-lande. Alle de, som jeg har besøgt, vil kun handle med borgere
bosiddende i England, Irland eller kanal-øerne. Øv....

Men jeg fortsætter min jagt. Et Olympus C-750 til omkring 4.000 kr. er
meget rimeligt i forhold til de danske priser (jeg kan næsten få ekstra
hukommelse med uden at have givet mere i forhold til Danmark).

mvh Lars Bech, Odense

Fra : Lars Bech Larsen

Dato : 16-07-03 21:03

Trolle007 wrote:

> [...]
> wide garanti, det er måske også noget du burde undersøge om Olympus har).

Hej Trolle007

Nu har jeg efterhånden trawlet mange internetbutikker igennem
i England, men ingen af dem har lyst til at handle med mig. Vil
du røbe, hvem du handlede med ?

På forhånd tak for hjælpen.

mvh Lars Bech, Odense