Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mine første billeder fra Nikon Coolpix 570~
Fra : Jens Bruun

Dato : 14-07-03 13:14

Her er så nogle af mine første forsøg med mit netop indkøbte Nikon
Coolpix 5700. Jeg har lidt problemer med at holde kameraet med mine
store hænder, så jeg ikke utilsigtet kommer til at trykke på knapperne
på siden af kameraet, jeg finder autofokus og billedoverførsel lidt
langsom, men ellers er jeg ganske godt tilfreds med kameraet. Især den
store zoom er dejlig, omend ikke verdens mest lysstærke, men man kan jo
ikke få det hele

http://www.agnsiden.dk/Coolpix5700/Statue.jpg
http://www.agnsiden.dk/Coolpix5700/Modern_talking.jpg
http://www.agnsiden.dk/Coolpix5700/Ferry.jpg

Alle billederne er taget i højeste opløsning (2560 x 1920) på vores
netop afsluttede ferie i Sverige. De første to billeder er taget i
kvaliteten "Fine", det sidste i "Raw" og så lige konverteret til .jpg
(kvalitet 10) i Photoshop. Ingen form for beskæring/manipulation ellers
foretaget. Og så lige et spørgsmål: Ved det sidste billede af færgen
ses - især ved stor forstørrelse - en lang række misfarvede pixels, der
også findes i raw-formatet. Hvad skyldes disse? CCD-fejl? Kan disse
undgås? Jeg har slået "Noise Reduction" helt fra - kan det hjælpe at slå
det til?

--
-Jens B.

Fra : OZ

Dato : 14-07-03 13:26

> [...]
den
> store zoom er dejlig, omend ikke verdens mest lysstærke, men man kan

Det sidste med båden og uglen er lidt sjov, for jeg ville have prøvet
at få et billede af uglen og ikke af båden.
Hvis altså jeg havde haft muligheden.
Og så kan jeg se, at du på grund af den lange ekponeringstid har fået
et eller andet til at "bevæge" sig øverst i billedet på båden.
Det forstyrer efter min mening billedet.
Men uglen.. Uglen skulle du have fanget..

Mvh. OZ.

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-07-03 13:30

"OZ" <None@host.com> skrev i en meddelelse

> Det sidste med båden og uglen er lidt sjov, for jeg ville have prøvet
> at få et billede af uglen og ikke af båden.

Jeg havde helt glemt uglen, da jeg tog billedet. Uglen er en træugle,
placeret for enden at en stang. Den indgik ikke i mine overvejelser, da
jeg tog billedet, men jeg kan godt se, at den "fylder" meget i billedet.

> Men uglen.. Uglen skulle du have fanget.

Det havde lissom været snyd, ik'?

--
-Jens B.

Fra : max

Dato : 14-07-03 14:00

> [...]
> også findes i raw-formatet. Hvad skyldes disse? CCD-fejl? Kan disse
> undgås? Jeg har slået "Noise Reduction" helt fra - kan det hjælpe at slå

Jeg synes de telefon snakkende er et sjovt set billede, jeg er bare ikke sikker
på om ikke det havde været mere interessant hvis skarpheden havde været stillet
manden i stedet for på plakaten i baggrunden..

På ferry billeder ser det ud til der er enormt mange døde pixels, du bør få kameraet
udskiftet, eller i det mindste repareret, det er langt over det acceptable, en eller to er
ok, men dit kamera har jo en hel stjernehimmel, jeg vil tro du fluks fåe et nyt.)
-max-

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-07-03 14:39

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
acceptable, en eller to er
> ok, men dit kamera har jo en hel stjernehimmel, jeg vil tro du fluks

Hmm. Jeg har kigget på mine andre billeder, og kan simpelthen ikke finde
de samme pixelfejl. Se f.eks. dette billede, der er taget under nøjagtig
samme forhold som det oprindelige:
http://www.agnsiden.dk/Coolpix5700/Ferry2.jpg.

--
-Jens B.

Fra : max

Dato : 14-07-03 14:44

> [...]
>
> Hmm. Jeg har kigget på mine andre billeder, og kan simpelthen ikke finde
> de samme pixelfejl. Se f.eks. dette billede, der er taget under nøjagtig

Ja det ser meget bedre ud, mærkligt..)-max-