Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
type CF i digital ixus 400
Fra : Kim Schulz

Dato : 14-07-03 10:22

hejsa
Jeg håber dette er den rette gruppe at spørge i, men ellers må i lige sende mig det rette sted hen.

Jeg overvejer at købe et Canon digital Ixus 400 digital kamera, men har hørt at der generelt er problemer med hastigheden af større CompactFlash kort (128mb og over) i Canon's kameraer. Derfor overvejede jeg at købe et Ultra CF kort i stedet, da dette skulle være noget hurtigere.

Mit problem er så at jeg ikke ved om dette er understøttet af kameraet.

Er der nogen der ved noget om dette?

MVH
Kim

Fra : Zulu

Dato : 14-07-03 10:38

Kim Schulz wrote:
> [...]
> være noget hurtigere.
>
> Mit problem er så at jeg ikke ved om dette er understøttet af

Jeg har et IXUS v3 og det kører fint med et Transcend X30 512 MB Ultra CF
kort, så jeg tror ikke at der vil bliver nogen problemer med et IXUS 400.

Zulu

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 14-07-03 10:49

Kim Schulz wrote:

> Jeg overvejer at købe et Canon digital Ixus 400 digital kamera, men har hørt at der generelt er problemer med hastigheden af større CompactFlash kort (128mb og over) i Canon's kameraer.

Hvor har du hørt det henne, og har du fået det bekræftet fra pålidelig
kilde? (dvs fx. en som ikke tjener dobbelt så meget på at du køber et
Ultra kort som på at du køber et ordinært )

Jeg spørger fordi jeg ikke kan genkende problemet, og ikke har hørt om
det før.

Derfor overvejede jeg at købe et Ultra CF kort i stedet, da dette skulle
være noget hurtigere.

Ja - især er Sandisk Ultra hurtigere end Sandisk, men der skal heller
ikke meget til :)

> Mit problem er så at jeg ikke ved om dette er understøttet af kameraet.

Det er det. CF er en standard som kameraet og både ordinære og Ultra
kort overholder.

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret med nyt design: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Kim Schulz

Dato : 14-07-03 10:45

> Jeg har et IXUS v3 og det kører fint med et Transcend X30 512 MB Ultra CF
> kort, så jeg tror ikke at der vil bliver nogen problemer med et IXUS 400.

kan det betale sig at bruge? gavner det eller er det totalt ligegyldigt?

Fra : Kim Schulz

Dato : 14-07-03 11:27

On Mon, 14 Jul 2003 11:48:31 +0200
Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote:

> Hvor har du hørt det henne, og har du fået det bekræftet fra pålidelig
> kilde? (dvs fx. en som ikke tjener dobbelt så meget på at du køber et
> Ultra kort som på at du køber et ordinært )

tjaa jeg har tidligere haft et Digital IXUS II og mine forældre havde et almindeligt Digital IXUS. I begge disse blev de langsommere jo større cf kort der kom i.
så det er ikke fra en forhandler at jeg har hørt dette.

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 14-07-03 20:38

Hej Kim,

> [...]
> kort (128mb og over) i Canon's kameraer. Derfor overvejede jeg at købe et
> Ultra CF kort i stedet, da dette skulle være noget hurtigere.

Jeg har selv et Canon Digital IXUS 400 kamera og har netop købt et Transcend
X30 256 MB Ultra CF. Jeg har læst, at det ikke skulle være muligt f.eks. at
lave 3 min. lange filmklip med et almindeligt CF. Med et Ultra CF skulle det
dog være muligt og det passer ganske godt hos mig.

Desuden føler jeg, at jeg kan tage flere hurtigere billeder i træk end med
et almindeligt CF.

/Glenn

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 14-07-03 22:21

De Transcend, som PRC Data og 2IT har (jvf. EDBpriser.dk) er det også ultra?
Eller hvor har du købt dit cf kort?

VH
Jakob

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 14-07-03 23:43

Hej Jacob,

> De Transcend, som PRC Data og 2IT har (jvf. EDBpriser.dk) er det også
ultra?
> Eller hvor har du købt dit cf kort?

Jeg købte netop mit kort hos 2IT.

Søgte på Trancend's hjemmeside og de har samme varenummer og ganske rigtig
var det et Ultra CF jeg modtog med posten.

/Glenn

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 15-07-03 22:41

Tak. Jeg har bestilt sådan et.