Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket analogt SLR?
Fra : Carsten Øhlenschlæge~

Dato : 13-07-03 08:40

Hej Gruppe.

Jeg står over for at købe et nyt analogt spejlreflekskamera og har lidt
problemer med at vælge, hvilket kamera jeg skal købe.

Jeg har et budget på omkring 3500-4000 plus lidt ekstra til et godt
vidvinkel objektiv. Jeg har kigget på det nye F75 fra Nikon og på Canon
EOS 300V. Jeg var mest lun på F75 indtil jeg fandt ud af at det var et
plastichus. Er der nogen der har erfaringer med disse kameraer eller
eventuelt nogle alternativer?

Det skal primært bruges til natur og portrætfotografering.

Hilsen
Carsten Øhlenschlæger

Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-07-03 08:53

Sun, 13 Jul 2003 09:39:54 +0200, skrev Carsten Øhlenschlæger:

>Jeg står over for at købe et nyt analogt spejlreflekskamera og har lidt
>problemer med at vælge, hvilket kamera jeg skal købe.

Da jeg ikke har fulgt med i modeludviklingen de seneste mange år, tør
jeg ikke komme med anbefalinger, men allivel et par pip:

1. Skal det være med autofokus?

2. Du kunne overveje at købe brugt. Der ligger masser af
spejlreflekser rundt om i de små hjem, som kun har taget tre film og
ses til salg i bl.a. "Den blå Avis" til billige penge - og de kan
sikkert presses yderligere, da det i høj grad er købers marked. Det
giver mere luft i budgettet til ekstra objektiv(er), stativ og andet
tilbehør. eBay-auktioner i Tyskland eller England er også en mulighed.

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : Carsten Øhlenschlæge~

Dato : 13-07-03 09:01

Kurt Hansen wrote:

> 1. Skal det være med autofokus?

Ja, det skal være med autofokus.

> [...]
> giver mere luft i budgettet til ekstra objektiv(er), stativ og andet
> tilbehør. eBay-auktioner i Tyskland eller England er også en mulighed.

God ide. Vil gå i gang med jagten med det samme.

Hilsen Carsten