Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Batterier til Speedlite 420 EZ
Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 12-07-03 12:23

Hej

I Tyskland har jeg købt mig en Varta Photo Accu lader, samt 4 x Varta Photo
Accu AA 2100 mAh genopladelige batterier af Ni-MH typen, er dette den
"rigtige"/mest holdbare type til flash foto ?

Noget andet jeg skal tænke over ?

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : max

Dato : 12-07-03 12:28

> [...]
> Accu AA 2100 mAh genopladelige batterier af Ni-MH typen, er dette den
> "rigtige"/mest holdbare type til flash foto ?

Det lyder helt perfekt.
-max-

Fra : Peter Andersen

Dato : 12-07-03 12:49

René Ernst Nielsen wrote:
> [...]
> Photo Accu AA 2100 mAh genopladelige batterier af Ni-MH typen, er
> dette den "rigtige"/mest holdbare type til flash foto ?

Det lyder fornuftigt, bare lad være med at brug for små batterier til
blitzen, det kan den ikke lide. Det skaber et spændingsdrop når efter
udladningen som kan skade den. Så kraftige som mulig er bedst.

--
Vh. Peter Andersen

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 12-07-03 13:29

> Det lyder fornuftigt, bare lad være med at brug for små batterier til
> blitzen, det kan den ikke lide. Det skaber et spændingsdrop når efter
> udladningen som kan skade den. Så kraftige som mulig er bedst.

Hvad er for små batterier, hvor langt skal man ned ?

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Peter Andersen

Dato : 12-07-03 14:31

René Ernst Nielsen wrote:

> Hvad er for små batterier, hvor langt skal man ned ?

Med små mener jeg fx. 500mA. Men hvor langt ned man skal tør jeg ikke sådan
sige, og i vore dage er det heller ikke noget problem. Men fx. alm. 1,5V fra
den lokale 10kroners butik er bestemt ikke egnet for blitz. De er utrolig
svage, selvom kvaliteten af dem ofte kan være ok til så meget andet.

--
Vh. Peter Andersen