Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
APS film
Fra : Leif pedersen

Dato : 11-07-03 09:19

Er der nogen der har prøvet at åbne en APS film kassette, for kan det lade
sig gøre selv at indscanne billeder fra dens negativer, for det er vel en
negativ strimmel der er i rullen, og hvilken størelse er det.

Hilsen
leif-pedersen@mail1.stofanet.dk

Fra : max

Dato : 11-07-03 11:05

> [...]
> sig gøre selv at indscanne billeder fra dens negativer, for det er vel en
> negativ strimmel der er i rullen, og hvilken størelse er det.

Har ikke prøvet, men det lyder helt fornuftigt, er der ikke nogen
negativ sacnnere der tager aps film direkte fra kasetten, not shure..?
-max-

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 11-07-03 11:07

max <ma22x@hotmail.com> wrote:

> Har ikke prøvet, men det lyder helt fornuftigt, er der ikke nogen
> negativ sacnnere der tager aps film direkte fra kasetten, not shure..?

Man kan købe en adapter til de fleste - og disse er normalt ikke helt
billige.

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Jeppesen

Dato : 11-07-03 22:34

"Leif pedersen" <leif-pedersen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har prøvet at åbne en APS film kassette, for kan det lade
> sig gøre selv at indscanne billeder fra dens negativer, for det er vel en
> negativ strimmel der er i rullen, og hvilken størelse er det.

Hej Leif

Jeg har ikke prøvet at åbne en APS kassette - fidusen er jo netop at den
skal bliver deri. Til min scanner - en Canon FS4000US - fulgte der APS
adapter med. Og det er faktisk rigtig suverænt, for med dem kan jeg køre
batchkørsel - sætte maskinen igang med at scanne hele 40 billeder uden min
indblanding - det er smart

Men ulempen er nok at scanneren koster i omegnen af 7-8000 kr. Men det er
billigt i forhold til andre scannere i samme opløsning - og der skal man
ydermere købe adapteren som ekstraudstyr.

Mvh Kim

Fra : Jeppesen

Dato : 11-07-03 22:34