Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
morgen "juice" på binaer
Fra : max

Dato : 11-07-03 07:48

Jeg fik tilladelse til at tage disse billeder, ungerne jublede
da de så sig selv på lcd'en og moderen smilede..
Det fremgår jo ikke a billederne så jeg syns lige jeg måtte
sige det.. Farverne er helt hen i vejret, måske de vil være
bedre i s/h..?
-max-

Fra : Michael Jensen

Dato : 11-07-03 07:51

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det fremgår jo ikke a billederne så jeg syns lige jeg måtte
> sige det.. Farverne er helt hen i vejret, måske de vil være

Jeg må da først sige at jeg synes det er nogle rigtig gode billeder du har
fået taget, specielt fordi at man ikke kan se at det et ½ arrangeret
billede. Jeg tror dog du har ret i at de ville være bedre i s/h

Michael Jensen

Slet "fjerndette" ved henvendelse på e-mail

Fra : max

Dato : 11-07-03 08:07

> [...]
> fået taget, specielt fordi at man ikke kan se at det et ½ arrangeret
> billede. Jeg tror dog du har ret i at de ville være bedre i s/h

Yep jeg tror du har ret, bedre i s/h, tak for det Michael..-max-

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 11-07-03 10:35

"max" <ma22x@hotmail.com> wrote in news:NmtPa.16493$Kb2.832262
@news010.worldonline.dk:

> Yep jeg tror du har ret, bedre i s/h, tak for det Michael..-max-

Nu kan jeg desværre ikke se de fleste af dine billeder i dk.binaer da jeg
bruger en udenlandsk newsserver der ikke altid har dine billeder med. Istedet
tog jeg et kig på den version som Kurt Hansen havde rettet i
(http://www.towle.dk/DSCF1697just.jpg)

Dejligt billede men gode farver! Ud over almindelige s/h har du så overvejet
delvis farvelægning? Se eksempel her ->
http://www.darling.dk/Images/sport/Html/img_0958_crop_usm.htm

En s/h version hvor flasken, etiketten og sodavanden beholder de oprindelige
farver tror jeg også kunne se godt ud..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
Photos at http://www.darling.dk

Fra : max

Dato : 11-07-03 10:58

> [...]
> http://www.darling.dk/Images/sport/Html/img_0958_crop_usm.htm
>
> En s/h version hvor flasken, etiketten og sodavanden beholder de oprindelige

Se det er et fremragende billede, go' energi.. Dine øvrige billeder er
også fantastiske, Brazillien wow, godt at se en anden vinkel..)
Super bryllupsbillede..
-max-

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 11-07-03 11:36

> Se det er et fremragende billede, go' energi.. Dine øvrige billeder er
> også fantastiske, Brazillien wow, godt at se en anden vinkel..)
> Super bryllupsbillede..

Tak for dine pæne kommentarer. Jeg arbejder på at blive færdig med resten af
Brasiliens billederne og gøre dem der allerede ligger der lidt bedre (der er
vist lidt problemer med JPG kompressionen - de er ikke så pæne som jeg gerne
ville have dem..

Fra : max

Dato : 11-07-03 11:50

> [...]
> vist lidt problemer med JPG kompressionen - de er ikke så pæne som jeg gerne

Sitet er forøvrigt også ret flot, enkelt og let at navigere, bravo..-max-

Fra : Kenny Jensen

Dato : 13-07-03 09:15

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse

På neuvu under nybegynder og ingen ide om hvad et godt billede skal
indeholde. Damn et fedt billede, nu må jeg eksperimentere

Fra : Kurt Hansen

Dato : 11-07-03 08:19

Fri, 11 Jul 2003 08:47:50 +0200, skrev max:

> [...]
>Det fremgår jo ikke a billederne så jeg syns lige jeg måtte
>sige det.. Farverne er helt hen i vejret, måske de vil være

Nogle gange kan Autolevels i Photoshop give forbavsende gode
resultater:
http://www.towle.dk/DSCF1697just.jpg

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : max

Dato : 11-07-03 08:27

> Nogle gange kan Autolevels i Photoshop give forbavsende gode
> resultater:
> http://www.towle.dk/DSCF1697just.jpg
>
> Venlig hilsen
> Kurt Hansen

Ja du fik rettet farve balancen, men er det ikke lidt "råt"
jeg er ikke sikker.??)-max-

Fra : Kurt Hansen

Dato : 11-07-03 08:36

Fri, 11 Jul 2003 09:26:36 +0200, skrev max:

>Ja du fik rettet farve balancen, men er det ikke lidt "råt"
>jeg er ikke sikker.??)-max-

Ups, jeg skulle have taget alle mulige forbehold og sunget
besværgelser med sprød røst. Jeg mener bestemt ikke at korrektionen er
100% perfekt og jeg skulle måske have undladt den smule 'unsharpen
mask', som jeg ved du ikke er så vild med.

Min pointe var bare, at 'autolevels' i visse tilfælde kan give et
ganske godt fingerpeg om i hvilken retning man skal forsøge at rette
farverne.

Og hvad ligner det iøvrigt at sidde inde i sådan et godt fotovejr?

Fra : max

Dato : 11-07-03 08:54

> [...]
> farverne.
>
> Og hvad ligner det iøvrigt at sidde inde i sådan et godt fotovejr?

Ok go' pointe.. Jeg sprøver mig tit frem med autolevels eller autocolor
det gir lidt forkelligt resultat, en anden metode jeg er rigtig glad for er at
tage den midterste pipette i kurves eller levels, og klikke lidt rundt..
Men idag har jeg lidt lidt reperations arbejde på øverste etage inden jeg
voger mig ud til jazz festival part two.. Uha puha.. Og hva' med dig selv
Kurt solen skinner vel også der hvor du er..))-max-

Fra : emj

Dato : 11-07-03 09:14

On Fri, 11 Jul 2003 09:54:11 +0200, "max" <ma22x@hotmail.com> wrote:

>Jeg sprøver mig tit frem med autolevels

Prøv i stedet at bruge manuel levelsjusteringen. Den er som regel at
foretrække frem for Autolevels.

Hilsen emj

Fra : max

Dato : 11-07-03 09:15

> Prøv i stedet at bruge manuel levelsjusteringen. Den er som regel at
> foretrække frem for Autolevels.
>
> Hilsen emj

Yeps, tak emj..-max-

Fra : Lars

Dato : 14-07-03 10:40

> [...]
> Det fremgår jo ikke a billederne så jeg syns lige jeg måtte
> sige det.. Farverne er helt hen i vejret, måske de vil være

Der er mange indlæg af denne type hvor der henvises til en anden servers
nyhedsgruppe som ikke er tilgængelig for TDC's net og andre net for den sags
skyld.
Bruger selv 7 forskellige servere hvoraf ingen af dem kan vise det her link.

Jeg synes at det vil være rimeligt enten at give os andre tricket til
hvorledes vi kan se det der linkes til, eller at man simpelthen undlader at
poste sådanne indlæg...............i så stort et omfang.

Hilsen
Lars

Fra : max

Dato : 14-07-03 13:26

> [...]
> hvorledes vi kan se det der linkes til, eller at man simpelthen undlader at
> poste sådanne indlæg...............i så stort et omfang.

Hold dog op - Lars, hehe hvis det er mig du henviser til, så er alle
billeder blevet lagt på et site kort tid efter de har figureret på binaer,
så alle er tilgodeset.. )
Det er et hårrejsende forslag af få. i en nyhedsgruppe hvor det ellers mest
handler om udstyr, at man skal lade være med at poste et par i ny og næ billeder..
Men er der koncensus for det, undlader jeg naturligvis at poste billeder i fremtiden,
så du ikke skal sidde der og føle dig udenfor..)-max-

Fra : Lars

Dato : 14-07-03 19:25

> [...]
fremtiden,
> så du ikke skal sidde der og føle dig udenfor..)-max-

Du må hjertens gerne poste billeder og skrive om dem her i gruppen.
Det er vel et af formålene med gruppen.
Hellere det end snak om udstyr.
Meeeen.......kan du så ikke bare gøre dem tilgængelige for alle med et link
på www?

Hilsen
Lars