Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Valgets kvaler
Fra : Jan Åge Hammershaug

Dato : 10-07-03 18:08

Jeg har bestemt meg. Nå skal det handles inn et digitalt kamera.
Jeg har besøkt forretninger, websteder, kikket rundt, lest tester, gravd
og spurt, og har tilslutt endt opp med noen alternativer:

Canon Ixus II
Olympus Mju 300
Casio Exilim Ex Z3
Sony DSC P8

Som dere sikkert skjønner er budsjettet mellom 3500,- og 4500,-
Størrelse og design er faktorer som teller, men aller viktigst er
kvaliteten på bildene.

Håper noen kan hjelpe meg noen anbefalinger, slik at jeg for avsluttet
handelen snart ;)

På forhånd takk for alle innspill.

--
Jan Åge Hammershaug

Fra : Paal

Dato : 10-07-03 21:44

> [...]
>
> Som dere sikkert skjønner er budsjettet mellom 3500,- og 4500,-
> Størrelse og design er faktorer som teller, men aller viktigst er

Du får no et ixus 400 for 4500,- på www.xd.no for eksempel.
Sidan du nevner Ixus II og max 4500,- så burde vel dette være et alternativ?

mvh

Paal G Lund

Fra : Jan Åge Hammershaug

Dato : 10-07-03 23:03

Paal <tem99@hotmail.com> wrote:

> Du får no et ixus 400 for 4500,- på www.xd.no for eksempel.
> Sidan du nevner Ixus II og max 4500,- så burde vel dette være et alternativ?

Absolutt. Takk for tipset. Jeg har brukt et Ixus v3 en god del og er
godt fornøyd med det.

Det jeg lurer på er om det er synbare forskjeller på ovennevnte kameraer
ved f.eks. print av A4 format?

Har oppfattet at mju-en er meget bra fargegjengivelse, men i forhold til
hva? Det nevnes aldri noe sted.

--
Jan Åge Hammershaug