Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Canon G5 og macro-optagelse
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 09-07-03 16:25

Hej!

Min far er blevet hooked på at ville have digitalkamera og han er 99% sikker på
at ville investere i et Canon Powershot G5. Anmeldelsen på dpreview.com ser
iøvrigt rigtigt god ud. Han skal bruge det specielt til optagelser i
macroområdet. Nogen sidste ord inden han investerer de ca. 6600,- på kameraet?
Findes der andre bedre alternativer i samme prisklasse til macro-optagelser?

Han køber det imorgen så skriv endelig før da Jeg får apparatet hjem i det
første stykke tid - så kan jeg også instruere den gamle i hvordan det funker til
den tid.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner "

Fra : Pfa

Dato : 09-07-03 20:00

> iøvrigt rigtigt god ud. Han skal bruge det specielt til optagelser i
> macroområdet. Nogen sidste ord inden han investerer de ca. 6600,- på

Jeg kender ikke meget til Canon, men jeg mener, at hvis man skal rigitg tæt
på skal man have ekstraudstyr, så hvis makro er det vigtigste kunne andre
mærker måske være mere relevante.
Jeg har et Nikon CoolPix 5000, som kan gå til 2½ cm's afstand, og den nye
Nikon 5400 kan gå helt ned til 1 cm !!!!

mvh Per

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-07-03 20:32

Pfa <perfa@tisccali.dk> wrote:

> Jeg har et Nikon CoolPix 5000, som kan gå til 2 1/2 cm's afstand, og den
> nye Nikon 5400 kan gå helt ned til 1 cm !!!!

Uden selv at have en dyt praktisk erfaring med det, så synes jeg, det
kan læses mellem linierne i de anmeldelser af digitale kameraer, der er
på nettet, at Nikon altid er fantastisk god til makro.
Jeg kan f.eks. citere: "Nikon cameras have always been some of
the best for macro (close-up) shooting, and the CP3100 is no exception.
You can get as close to your subject as 4 cm in macro mode."

<http://www.dcresource.com/reviews/nikon/coolpix3100-review/>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Laursen

Dato : 10-07-03 14:30

Hej !

Jeg har et eks. på et makro billede
taget med mit ny indkøbte G3'er, så det skulle vel nok
kunne bruges som samligning til G5'eren

http://www.fotokritik.dk/visstort.html?pic=33585

Jeg har fået fortalt at hvis man "bare" skal bruge
billederne til alm. fremvisning på Pc'en og til et godt print
så kan det IKKE betale sig at gi' det mere for G5'eren Vs. G3'eren.
Da G3'eren skulle være et godt kamera for den udforskene amatør fotograf
som mig selv.

Så stod det til mig, så ville vælge G3'eren frem for G5'eren
og så bruge det sparede penge til noget ekstra udstyr til G3'eren istedet.

Bare min mening !

Hilsen Jesper ( En GLAD G3' ejer )

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-07-03 16:07

Hej!

Jesper Laursen wrote:

> Jeg har et eks. på et makro billede
> taget med mit ny indkøbte G3'er, så det skulle vel nok
> kunne bruges som samligning til G5'eren
>
> http://www.fotokritik.dk/visstort.html?pic=33585

Nice

> [...]
> så kan det IKKE betale sig at gi' det mere for G5'eren Vs. G3'eren.
> Da G3'eren skulle være et godt kamera for den udforskene amatør fotograf

Okay. Min far har taget billeder i ca. 50 år (Rapport :), til pressemeddelelser,
bryllupper osv.) så han ville gerne have det der 5 megapixel-kamera :) Om han
ville kunne mærke forskel i praksis er så en anden sag.

> Så stod det til mig, så ville vælge G3'eren frem for G5'eren
> og så bruge det sparede penge til noget ekstra udstyr til G3'eren istedet.

Tja, sådan kunne man jo også have gjort, men han købte det altså i går. Ergo
blev det 5'eren :)