Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tekst på dias ?
Fra : J W Nielsen

Dato : 09-07-03 14:46

Hej...
Ferien er netop overstået og resulterede i 8 x 36 dias.
Vi plejer på vores ferier at samle bon'er, indgangsbilletter, brochurer
o.lign... Vel hjemme igen arrangerer jeg noget af det på en pæn baggrund og
affotograferer det.
Men denne gang havde jeg brug for lidt tekst hist og her - hvordan kan man
gøre det ?
Selvfølgelig kan jeg affotografere et stykke papir med min tekst, men kender
I til andre ideer som måske ser lidt mere proff. ud ???
Mvh

Jørgen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 09-07-03 17:09

"J W Nielsen" <jwn@tdcadsl.dk> wrote in message

> Selvfølgelig kan jeg affotografere et stykke papir med min tekst, men
kender
> I til andre ideer som måske ser lidt mere proff. ud ???

Du kunne også scanne dine dias, og bruge et foto program til at montere
tekster og andet godt med. Herefter kan du få lavet dias ud af det igen. Det
er ikke billigt, men det set godt ud. Jeg har brugt det en gang imellem, til
præsentationer.

Bo //

Fra : Lars Schaumburg-Müll~

Dato : 12-07-03 18:29

Bo Bjerre wrote:
> [...]
> er ikke billigt, men det set godt ud. Jeg har brugt det en gang imellem, til

Eller en lidt anden rækkefølge: Scan genstandene ind, sæt baggrund og
tekster på, lav en udskrift og affotografer denne.

Mvh Lars

Fra : Bo Bjerre

Dato : 12-07-03 23:29

"Lars Schaumburg-Müller OZ1CJX" <not@use.net> wrote in message

> Eller en lidt anden rækkefølge: Scan genstandene ind, sæt baggrund og
> tekster på, lav en udskrift og affotografer denne.

I mine ygnre dage lavede jeg tekster med tuchpen og skabeloner. Herefter
affotograferede jeg dem på en PAN-F sort/hvid film og monterede dem som
overlay i samme ramme som dias'er. SÅ var man ganske vist begrænset til at
lave S/H tekster mod den lyse himmel på billederne.

Bo //