Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Den bedste fotoprinter til A3
Fra : Jørn Ibsen

Dato : 08-07-03 21:42

Howdi

Kan nogen anbefale en hammergod fotoprinter, som kan printe i høj
opløsning og til kant på A3? Jeg er efterhånden i tvivl om, hvorvidt det
skal være Canon, Lexmark, Epson eller HP.

For nogen tid siden viste en undersøgelse, at prisen for at printe med
Canon var ca. 30% af prisen for et tilsvarende print med HP. Dette
skyldtes åbenbart en bedre blækøkonomi i Canon samt langt billigere
patroner. Er der nogen, der kender situationen i dag?

Mvh. JIB

Fra : max

Dato : 08-07-03 21:54

> [...]
> skyldtes åbenbart en bedre blækøkonomi i Canon samt langt billigere
> patroner. Er der nogen, der kender situationen i dag?

Yo JIB,
Det bedste af det bedste er Epson 2100.. Men jeg vil nu
alligevel anbefale dig Canon, for som du selv er inde på
er den billigere i indkøb og ikke mindst i drift og desuden
er den hurtigere... meget hurtigere... Jeg kører på en "gammel"
Epson 1200 og den er dræbende langsom, 2100'ern er ikke
meget hurtigere. Så jeg har købt en af de billigere Canon
printere, WOW det går tjept og kvaliteten er fremragende
til foto hvis du bruger et godt papir. Jeg bruger kopi blæk
og så er den extrem billig i drift.. Det er mit foreslag håber
du kan bruge det til noget..-max-

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 08-07-03 22:11

"max" <ma22x@hotmail.com> wrote in message

<snip>
> .. Det er mit foreslag håber
> du kan bruge det til noget..-max-

Yep

Tak for'ed!

JIB

Fra : U. Pedersen

Dato : 09-07-03 01:41

Jørn Ibsen skrev:

> [...]
>skyldtes åbenbart en bedre blækøkonomi i Canon samt langt billigere
>patroner. Er der nogen, der kender situationen i dag?

Hej Jørn

Jeg har ikke fortrudt at jeg skiftede fra HP og til en Canon S9000

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 09-07-03 14:15

"U. Pedersen" <info@digifoto-nord.dk> wrote in message

> Jeg har ikke fortrudt at jeg skiftede fra HP og til en Canon S9000

Javel! Den er altså bedre/billigere?

Mvh. JIB

Fra : U. Pedersen

Dato : 09-07-03 16:56

Jørn Ibsen skrev:

>"U. Pedersen" <info@digifoto-nord.dk> wrote in message

>Javel! Den er altså bedre/billigere?
>
>Mvh. JIB
Hej Ib

Ja om den er faldet i pris siden jeg købte den i 2002 ved jeg ikke,
men ligefrem billig i indkøb er den nok ikke

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 10-07-03 07:17

"U. Pedersen" <ulf_pedersen@digifoto-nord.dk> wrote in message

> Hej Ib
>
> Ja om den er faldet i pris siden jeg købte den i 2002 ved jeg ikke,
> men ligefrem billig i indkøb er den nok ikke

Hej Ulph

....jeg mente billig i drift?? Pyt med indkøbsprisen.

Mvh. Jørn

PS: Ib? Du plejer da at kalde mig Jørgen...???

Fra : U. Pedersen

Dato : 10-07-03 10:48

Jørn Ibsen skrev:

> [...]
>
>...jeg mente billig i drift?? Pyt med indkøbsprisen.
>
>Mvh. Jørn
>
>PS: Ib? Du plejer da at kalde mig Jørgen...???

JA det må være dit efternavn jeg kom til at se på

Om S9000 er billig ?? jeg har ikke lige tal på hvor mange sider jeg
har kørt ud.
Da alle patronerne blev skiftet første gang noterede jeg datoen, og
har så en dato hvor jeg skiftede den første farve.
BCI-6PM (photo magenta) fra den 28-01-01 og til 13-05-03

Så køber jeg nye patroner ved PC-Netto, og bestiller gerne1 sæt ( 6
farver ) af gangen.

Fra : Ivan Vogelius

Dato : 10-07-03 22:09

Hej
Jeg har selv en Epson, og den er ganske rigtigt dyr i drift. Jeg regner
dog med at købe et kontinuert ink system, se:
http://www.mwords.co.uk/pages/productsCIS.htm
Det skulle få driftsprisen voldsomt ned, omend det er dyrt i indkøb.
Hvis andre har erfaringer med det vil jeg da iøvrigt gerne høre om det.
Mvh Ivan