Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital, bedst i den billige ende?? (2k)
Fra : MaRk

Dato : 08-07-03 14:03

Hej

Jeg går sådan og bliver lidt varm på noget digital foto..
Jeg vil bruge lige omkring 2000,- på det max. Hvis 1500 kan gøre det er jeg
glad.

Det skal bruges til lidt sjov og sådan lidt, til ferie osv.
Jeg vil gerne have et mærke cam, da jeg kan forstå at de billige super
markeds camera ikke holder i længden, har jeg ret i at et super markeds cam
måske kan tage ok billeder, men skærm, batteri tid og finish ikke er særlig
godt?

Jeg er lidt lun på canon, udover skal jeg have et 128mb kort (cf koster ca
169,-) en taske, hvad koster sådan en?

Selv cameraet?
Jeg kigger lidt på
Powershot A40, det er billigt det har lidt zoom får gode anmeldelser.
Powershot A300, det er på 3mill. pixels, hvorfor er det så billigt?
Avt. A60, men hvad får man her man ikke får i A40 ?? Det ligger lige lidt
over mit budget.

Jeg er selvfølgelig også interriseret i andre mærker, nogen der kan
anbefalde nogen??

Håber nogen kan hjælpe, evt nogen der har billeder taget med cameraene?

Mvh
Mark

Fra : Flemming Joensson

Dato : 08-07-03 14:30

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> wrote in

> Powershot A300, det er på 3mill. pixels, hvorfor er det så billigt?

Godt spørgsmål.
Det har selvfølgelig ingen zoom, og ingen mulighed for at montere blitz
eller ekstra linse - men skulle efter sigende tage nogle glimrende
billeder.

Se eventuelt på www.dpreview.com, der er en sektion under hvert kamera hvor
man kan læse hvad andre folk (der som regel har købt kameraet og har
erfaring med det) skriver om det (og andre kameraer).

Flemming

Fra : Lasse Riis Oestergaa~

Dato : 08-07-03 15:32

Hej,

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> writes:

> [...]
> godt?
>
> Jeg er lidt lun på canon, udover skal jeg have et 128mb kort (cf koster ca

Jeg har lige bestilt et Canon A30 til min lillebror. Pris hos Midt Data -
1399 kr. Så vidt jeg kan se koster det > 2000 kr. andre steder. Det har kun
1,2 MPixels men det er måske også nok til dit brug? Jeg kunne egentlig selv
finde på at købe det. Det får god kritik på diverse review sider. Jeg har
lige talt med Midt Data da jeg vil være sikker på at få det inden weekenden
samt for at høre om de overhovedet havde det på lager - og om prisen nu var
rigtig. De har lige fået 50 ind af døren og sælgeren studsede også over
prisen - "Ja, det er godt nok billigt...lad mig lige tjecke det en
gang...":)

En Loewepro Res8 taske (passer til A30) kan fås til 189 kr (foto-fun.dk).

--
Lasse

Fra : MaRk

Dato : 08-07-03 15:56

> [...]
> gang...":)
>
> En Loewepro Res8 taske (passer til A30) kan fås til 189 kr (foto-fun.dk).

Har også haft et lille kig på det, men jeg synes at den lå lidt under i
karektere end a40 og de andre..

Vil lige oplyse at jeg har set a40 til 1789 hos www.bingofoto.dk Har bare
ikke fundet ud af om de sender for hvis de ikke gør så kan det jo være lige
meget.

Jeg har set A60 til ca2000kr(268?) hos
http://www.nycamera.de/language/english/index.htm
Fragtpris til dk 21?

A300 koster 236?

Fra : Vega

Dato : 08-07-03 15:33

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse
> [...]
> Powershot A300, det er på 3mill. pixels, hvorfor er det så billigt?
> Avt. A60, men hvad får man her man ikke får i A40 ?? Det ligger lige lidt

Jeg vil anbefale A60. Koster ca. 2250 kr. inklusiv porto på EDBpriser. Har
selv A70, tager rigtig gode billeder. A60 er faktisk billigere end A40 på
EDBpriser.

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324587981

Mvh. Vega.

Fra : MaRk

Dato : 08-07-03 15:47

> [...]
> selv A70, tager rigtig gode billeder. A60 er faktisk billigere end A40 på

Tak, men på www.bingofoto.dk kan man få A40 til 1789,- så det er lidt
billiger..

Jeg har egentlig ikke fundet forskellen på A40 og A60 ??

Jeg har siddet og læst på den side flemming gav mig link til, og her er der
nogen der siger at A40 ikke har noget beskyttelse kappe foran linsen, er det
rigtig?
Det er noget jeg betragter som et stort minus.

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-07-03 16:38

MaRk <m-jons@mail.dkFJERN> wrote:

> Tak, men på www.bingofoto.dk kan man få A40 til 1789,- så det er lidt
> billiger..
>
> Jeg har egentlig ikke fundet forskellen på A40 og A60 ??

A60 er mere moderne. Den har Digic processor og 9-punkt autofocus, hvor
A40 kun har 3-punkt. Men det kan man nok overleve.

> [...]
> rigtig?
> Det er noget jeg betragter som et stort minus.

Så kig på billederne:
<http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/a40.html>
"When powered down, the lens retracts and is protected by a built in
lens cap."
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Vega

Dato : 08-07-03 16:44

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse

> A60 er mere moderne. Den har Digic processor og 9-punkt autofocus, hvor
> A40 kun har 3-punkt. Men det kan man nok overleve.

A60 har dog kun 5-punkt autofocus.

Mvh. Vega.

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-07-03 16:52

Vega <liladomo@tdcadsl.dk> wrote:

> A60 har dog kun 5-punkt autofocus.

Du har ret. Beklager. Jeg roder altid lidt rundt i tal over 3.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : MaRk

Dato : 08-07-03 16:44

> Så kig på billederne:
> <http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/a40.html>
> "When powered down, the lens retracts and is protected by a built in
> lens cap."

Takker

Er A40'eren er stort kamera fysisk?
Tænkte på om det var til at have i lommen??

Mvh
Mark

Fra : rAnders

Dato : 08-07-03 22:25

> Er A40'eren er stort kamera fysisk?
> Tænkte på om det var til at have i lommen??

A40/A30 er lige store, og man kan ikke have dem i en bukselomme. Måske et
par store jogging bukser, men så vejer kameraet så meget at du nok taber dem

Jeg kan lige til nød have mit a60 i et par lærredsbukser men så buler det
også godt ud.
Men de kan dog snildt være i en jakkelomme.
Specifikationer og mål kan ses her:
http://www.canon.com/camera-museum/camera/digital/f_index.html

rAnders.

Fra : MaRk

Dato : 11-07-03 22:25

> mit a60
> rAnders.

Vil du ikke sende mig nogle billeder på min mail taget med dit A60??
m-jonsFJERN@mail.dk

Fjern: FJERN

Mvh
Mark

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 08-07-03 22:41

MaRk wrote:
> [...]

(Jeg har lige fået mit A70 som er identisk med A60 bortset fra nogle
flere pixels på sensoren og mere digital zoom (hvad man så skal med den
- jeg har slået den fra - eller rettere - laden den blive ved med at
være slået fra som den er default :) )

A60 har fået nogle flere funktioner, og fået placeret nogen af dem en
del lettere tilgængeligt. Det er især i den halv-manuelle ende af
kameraet at der er væsentlige forskelle. Det er en anelse mindre og
vejer 40-50 gram mindre...
Endelig er den blevet _meget_! bedre til at tage små videoer. Jeg har
ikke kunnet presse mere end 18 sekunder ud af mit A40, hvorimod A70
gladeligt skyder et par minutter, så bliver det pludseligt et brugbart
situationsbillede.

Til gengæld synes jeg faktisk at LCD'en bagpå er lækrere i opløsning osv
på A40 end på A70!

A40 kan lidt mindre, og er enklere i daglig brug - så længe man ikke
selv vil indstille whitebalance osv.

Begge kameraer kan snildt ligge i min bukse- eller jakkelomme, hvorimod
jeg ikke engang føler at IXUS II (jeg har en ven der lige har fået et)
kan ligge i _mine_ skjortelommer

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Vega

Dato : 09-07-03 15:34

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke kunnet presse mere end 18 sekunder ud af mit A40, hvorimod A70
> gladeligt skyder et par minutter, så bliver det pludseligt et brugbart

Er det så ikke i laveste opløsning du kan optage 2 min.? Jeg kan max. optage
30 sek. i bedste opløsning af gangen med mit A70.

Mvh. Vega.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 09-07-03 22:12

Vega wrote:

> Er det så ikke i laveste opløsning du kan optage 2 min.? Jeg kan max. optage
> 30 sek. i bedste opløsning af gangen med mit A70.

Nej - det er faktisk 3 minutter i næstbedste opløsning, og i bedste
opløsning kan jeg tage 1 minut med mit lækre nye 24 speed performance
kort :)

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Jens Christensen

Dato : 10-07-03 21:50

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote in message

optage

> Nej - det er faktisk 3 minutter i næstbedste opløsning, og i bedste
> opløsning kan jeg tage 1 minut med mit lækre nye 24 speed performance
> kort :)

Hej Jesper

Er du helt sikker på at det er 1 min i bedste opløsning?
Jeg har selv et A70 og det tager 3 min i næstbedste (som dit, og som
beskrevet i manualen), men det tager kun 30 sek i bedste, hvilket er lidt
irriterende ind i mellem. I manualen står det også kun opgivet til 30 sek.
Er det noget du gider tjekke op på ?
Hvis det virkelig kan optage 1 min i bedste opløsning, helt præcist hvilket
kort er det så du har? -så skal jeg også have et nemlig

Mvh.
Jens Christensen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 11-07-03 06:17

> Hej Jesper
> Er du helt sikker på at det er 1 min i bedste opløsning?

Nej - jeg må med stor skam trække mig efter flere forsøg på at gentage
forsøget - det kan ikke blive til mere end 30 sekunder :(.

Jeg føler mig stadig ret sikker på at jeg har taget en sekvens omkring
et minut i bedste opløsning, men jeg gemte den ikke, så jeg kan ikke
checke den - jeg må jo næsten ha været på næstbedste opløsning, da jeg
ikke _kan_ snige mig op over 30 nu...

> Hvis det virkelig kan optage 1 min i bedste opløsning, helt præcist hvilket
> kort er det så du har? -så skal jeg også have et nemlig

Det kan jeg godt forstå, det er lækkert med den væsentligt udvidede
optagetid i forhold til hvad jeg havde på A40, så jeg bliver bare i
næstbedste opløsning fremover :)

mvh

Jesper

Fra : Jens Christensen

Dato : 11-07-03 15:10

> Nej - jeg må med stor skam trække mig efter flere forsøg på at gentage
> forsøget - det kan ikke blive til mere end 30 sekunder :(.

OK, så er der styr på det :)

> [...]
>
> Det kan jeg godt forstå, det er lækkert med den væsentligt udvidede
> optagetid i forhold til hvad jeg havde på A40, så jeg bliver bare i

Mvh.
Jens Christensen

Fra : Peter Dahl

Dato : 22-07-03 16:42

> [...]
> et minut i bedste opløsning, men jeg gemte den ikke, så jeg kan ikke
> checke den - jeg må jo næsten ha været på næstbedste opløsning, da jeg

Jeg har netop taget en 3 minutters video i 320*240 (bedste opløsning) med
mit A60 . CF-kortet er SanDisk 128 MB.

Peter

Fra : rAnders

Dato : 08-07-03 15:55

Hvis du ikke må overstige de 2000 og vil have et godt kamera til prisen, så
er er et A30 et rigtigt godt kamera hvis du kan få det til de 1399. Det skal
dog siges at det ikke er noget kompakt kamera. Så du skal ikke regne med at
kunne have det i bukse lommen
A60 som jo også er lidt dyre er lidt mindre og er hurtigere, desuden kan det
optage video med lyd i op til 3 min ad gangen mod a30's 15sek uden lyd.
Desuden har a60's 2 Mpixel mod a30's 1,3Mpixel. Der er også mulighed for
manual styring af alle indstillinger på A60.
Jeg har selv haft et a30 og har solgt det til min onkel som havde et sipix
2.0 Mpixel, det solgte han og købte mit a30.
Han er nu meget glad for det a30, det tager rigtigt gode billeder selvom det
'kun' er et 1,3 Mpixel.
En anden styrke ved a30 i forhold til mange andre low budget digital
kameraer er at a30 er nemt at håndtere, knapperne er robuste og nemt
tilgængelige, samt at det har en god LCD skærm.

rAnders. (a60).

Fra : rAnders

Dato : 08-07-03 15:59

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse
> Hej

> Avt. A60, men hvad får man her man ikke får i A40 ?? Det ligger lige lidt
> over mit budget.

A60 er faktisk billigere end A40, du får generelt et bedre kamera som er
lidt mindre, men det er så 'kun' 2 Mpixel istedet for A40's 3,2 Mpixel.

rAnders.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 08-07-03 22:43

rAnders wrote:

> "MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse

> A60 er faktisk billigere end A40, du får generelt et bedre kamera som er
> lidt mindre, men det er så 'kun' 2 Mpixel istedet for A40's 3,2 Mpixel.

A40 har kun 2 megapixel.

Se i øvrigt min post i denne tråd for 2 minutter siden for en længere
gennemgang af forskellene

mvh

Jesper Brunholm

Fra : rAnders

Dato : 08-07-03 23:05

> A40 har kun 2 megapixel.
>
> Se i øvrigt min post i denne tråd for 2 minutter siden for en længere
> gennemgang af forskellene

UPS ja du har ret, jeg kom til at blande A70 i det

rAnders.

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-07-03 16:06

> [...]

> Powershot A300, det er på 3mill. pixels, hvorfor er det så billigt?
> Avt. A60, men hvad får man her man ikke får i A40 ?? Det ligger lige lidt

A40 er en ældre model, og det er netop en god måde at spare penge på.
Men det mangler den computerkraft og flerzone-autofocus, som A60 har. Om
det betyder noget i praksis eller mest er reklamegas, er svært at sige.
A300 er et rigtig godt lille kamera iflg. anmeldelserne. Prisen
er lav, da det ikke har zoom og måske ikke er mikrolille. Men et
objektiv uden zoom er lettere at gøre skarpttegnende end et
zoom-objektiv, der er mere kompliceret. Vil du gerne have det endnu
billigere, kan du købe et A100, der også får god kritik:
<http://www.imaging-resource.com/PRODS/A100/A10A.HTM>
Men husk at shoppe lidt rundt og se evt. på edbpriser.dk. Der
kan være mange penge at spare ved at købe det rigtige sted.
--
Henrik Münster
Esbjerg