Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
G3 versus G5
Fra : Henrik Jensan

Dato : 08-07-03 09:08

Hejsa
Er det ikke korrekt at forskellen imellem et CanonG5 og et G3 består i
opløsningen? G5 = 5 millpix og G3 = 4,2 millpix?
Er optiken ikke den samme? Og den øvrige automatik også?

Hvis det bare er den bedre opløsning er det vel værd at overveje om de 1600
kr ekstra er det værd, hvad siger I?

Jensan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-07-03 09:12

Det ser sådan ud, jf <http://www.dpreview.com/reviews/canong5/>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Greenwich nedrig gang: Ny Delhi (GMT +5.5), Badutspring By (GMT

Fra : max

Dato : 08-07-03 09:44

> [...]
> Er optiken ikke den samme? Og den øvrige automatik også?
>
> Hvis det bare er den bedre opløsning er det vel værd at overveje om de 1600

Hvis du køber det i USA så er foreskellen vel ikke så stor, eller har
du opgivet den ide..?
Der er delte meninger mht. om det er de ekstra penge værd, det er
sku ikk mange flere pixel du får. Har du noget at bruge dem til, eller
fylder de bare på dit CF kort..?? -max-

Fra : Henrik Jensan

Dato : 08-07-03 13:03

Billigst i US.:
G3 = 450$ ¨~ 3000 kroner
G5 = 630$ ~ 4200 kroner

og -næh jeg tror ikke jeg har noget at bruge de ekstra pixels til, så jeg
tror jeg går efter G3´eren. -men indrømmet G5 ser smartest ud i sort.

L8r

Fra : Bjarne

Dato : 10-07-03 20:07

Hej...

Hvor i USA har du fundet G3 til 450$???

Jeg overvejer kraftigt lige at "smutte" forbi staterne og købe et G3 - og
synes endnu ikke at være faldet over dine nævnte priser?

/Bjarne

Fra : Stig Frederiksen

Dato : 11-07-03 04:13

Hej.

Check denne link. Her starter priserne ved 429$:

http://bizrate.com/marketplace/search/search.xpml?prod_id=7021158&name=Canon+PowerShot+G3&cat_id=402&sort=6

Hilsen

Stig

Fra : Thomas O. Nielsen

Dato : 08-07-03 17:01

Jo, forskellene er farven og opløsningen.

Medmindre du har brug for de små 30% ekstra pixels, ville jeg gå efter
G3'eren - er forudindtaget, da jeg har een selv :)

En af grundene til at Canon i sin tid ikke satte en 5 megapix sensor i
G3'eren var, at disse var plaget af mere støj, end 4 megapix sensorer.
Problemet eksisterer stadig, hvad også test af G5'eren viser. Især er
den ekstra støj synlig i nattebilleder.

http://www.dpreview.com/news/0307/03070102canong5review.asp

Men er enig i, at G5'eren er flot i sort! .. og det tager ligesom
G3 flotte billeder.

Thomas O. Nielsen

-------------------

Fra : Flemming Joensson

Dato : 11-07-03 00:09

"Henrik Jensan" <jensan@ofir.dk> wrote in

> [...]
>
> Hvis det bare er den bedre opløsning er det vel værd at overveje om de
> 1600 kr ekstra er det værd, hvad siger I?

Ud over opløsningen er der også pillet ved komprimeringsfaktoren på JPEG
billederne. Jeg kan ikke lige huske forskellene, men man skulle med JPEG i
Superfine eller også var det fine på G5 kunne få billeder der er
komprimeret mindre end i tilsvarende program på G3.

Jeg læste det på et site for en måneds tid siden - jeg har desværre ikke
linket længere.

Flemming