Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Max størrelse billede med 3,2 megapixel.
Fra : Michael Kristensen

Dato : 07-07-03 19:31

Mit Olympus tager billeder i 2048x1576, men efter 3:2 skæring er der max
2048x1365 igen.

Hvad er max udprintning på fotopapir hvis kvaliteten skal være i top?
Jeg kan se, at føtex anbefaler 150 dpi for tilfredsstillende og 300 dpi for
optimal.

Kender I nogle steder man kan få printet ud i større end 20x30 cm?

mvh - Michael kristensen

Fra : Alex Linaa

Dato : 07-07-03 19:43

http://cf.olympus-europa.com/consumer/digimg/knowledge/print/print.cfm

> Kender I nogle steder man kan få printet ud i større end 20x30 cm?

http://www.pixum.com

vh Alex

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 07-07-03 21:01

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kender I nogle steder man kan få printet ud i større end 20x30 cm?

Det kan de fleste gode og dygtige fotohandler og fotografer, personligt
anbefaler jeg www.gabs.dk, men skal det være ret meeget størrere end 20x30
cm skal du ind og aflevere dine billedefiler til print personligt.
Eller ringe og aftale med gabs at du sender dem via nettet, da ders online
bestilling ikke giver mulighed for stor billeder.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : rAnders

Dato : 07-07-03 22:32

> [...]
>
> Hvad er max udprintning på fotopapir hvis kvaliteten skal være i top?
> Jeg kan se, at føtex anbefaler 150 dpi for tilfredsstillende og 300 dpi

2048pixel / 300dpi * 2,54 (cm per tomme) = 17,34 cm

17,34cm * 11,56cm ved 300 dpi
34,68cm * 23,12cm ved 150 dpi.

Hilsen rAnders.