Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Prøver igen - 512 mb i Canon S40 ?
Fra : Tboom

Dato : 07-07-03 17:14

Er der nogen der ved om man kan bruget 512 mb Compact Flash i et Canon
Powershot S40 ?

Fra : K

Dato : 07-07-03 20:18

"Tboom" <spam@tbo.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved om man kan bruget 512 mb Compact Flash i et Canon
> Powershot S40 ?

S40 understøtter såvel CF typeI som II - der skulle ikke være problemer i at
anvende alle typer CF - op til de nye 4Gb Microdrive.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-07-03 00:01

Tboom wrote:
> Er der nogen der ved om man kan bruget 512 mb Compact Flash i
et Canon
> Powershot S40 ?

Som der er svaret - JA det kan du godt !

CF kort bruger et IDE-interface og det sætter ingen grænser i de
størrelser, der er tale om her.

Så uanset hvad der måtte stå i manualen, så kan du bruge dem så
store, som du kan få dem,

Type 1 (alm CF-kort) kan fåes på mindst 1 gb
Type 2 (Microdrive) kan fåes på mindst 4 gb

Og alle skulle fungere i dit kamera.

I manualen til Canon A40 er der f.x. nævnt et max på 128 mb - men
jeg prøvede et 512 mb i mit og det fungerede perfekt.

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Tboom

Dato : 08-07-03 06:12

> [...]
> Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk
> Fjern NOSPAM ved mail - men newsindlæg bør besvares i gruppen.

Jeg takker mange gange, og vil nu investere i sådan et kort, inden min 3
ugers ferie i det græske ø hav.

Thomas