Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaringer med følgende digitale kameraer?~
Fra : Ferskenvej

Dato : 07-07-03 16:20

Hej NG.

Jeg har lidt kig på følgende digitale kameraer:
Canon Powershot A70 (pris 2870,-)
Nikon Coolpix 3100 (pris 2960,-)
Olympus C-350 Zoom (pris 2295,-)

Er der nogen der har erfaringer med ovenstående, og/eller er der nogle
forslag til hvilket af disse kameraer jeg skal købe??

MVH
-Mikkel

Fra : Sp@cey

Dato : 07-07-03 20:14

Jeg har personligt et A70 og jeg er sq ret tilfreds med det. Det er simpelt
at gå til og med dansk menu. Nu ved jeg jo ikke hvor erfaren du er på
området, men for en "dummy" Som undertegnede så går man ikke galt i byen med
et Canon. Det eneste minus jeg kan se er ekstraudstyret, eller mangel på
samme, for der er ikke noget. Man kunne ikke engang finde ud af at smide
nogle genopladelige batterier med.
Men ellers, nu har du fået min mening.
Held og lykke med købet.
--
MVH
Sp@cey

"Going cold turkey is not as delicious as it sounds."
- Homer Simpson

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-07-03 06:15

Sp@cey <Email???> wrote:

> Det eneste minus jeg kan se er ekstraudstyret, eller mangel på samme, for
> der er ikke noget. Man kunne ikke engang finde ud af at smide nogle
> genopladelige batterier med.

Der er da masser af ekstraudstyr. Man kan således få et undervandshus,
og som et af de meget få digitale kameraer i den prisklasse, kan man
sætte forsatslinser med både tele og vidvinkel på.
Hvad batterierne angår, har A70 den store fordel, at det bruger
AA-batterier. Du kan altså købe nogle prisbillige genopladelige
batterier og en intelligent oplader for nogle få hundrede. Opladeren kan
du bruge til at lade batterier op til børnenes Gameboy og meget andet i
husholdningen. Jeg vil endda tro, at mange allerede har sådan en oplader
i hjemmet.
Jeg købte faktisk en oplader og batterier, da Netto for nylig
havde det på tilbud. Jeg regnede nemlig med at købe et A70. Det endte så
med, at jeg købte et S45. Det bruger et specialbatteri, og både det og
opladeren følger med. Det er jo meget godt, men vil jeg have et ekstra
batteri, skal jeg af med 599,- kr. Det kan du få oplader og to sæt
batterier for til dit - i topkvalitet. At det ikke følger med, kan jeg
sådan set godt forstå. Der er hård konkurrence om prisen, så alt bliver
barberet væk. Da mange har en oplader i forvejen, vil det da også være
spild af penge at få en ny med kameraet. Selv om den fulgte med, er der
jo kun én til at betale, og det er jo dig.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per M

Dato : 08-07-03 08:55

Jeg modtog mit nye Canon A70 for en uge siden, og indtil videre er jeg meget
tilfreds. Nem betjening og alligevel mange muligheder for at indstille det
til specielle behov. Billedkvaliteten er fremragende, både på computeren og
på de print, jeg har lavet i A4-størrelse. Desuden bruger det AA-batterier,
og jeg havde i forvejen en oplader og en del opladelige batterier, så det
var lige til at gå til. Ydermere bruger det compact flash-kort, som er
forholdsvis billige. Nikon Coolpix bruger det samme kort og batterier, men
jeg kender ikke kameraet, så min anbefaling går til A70.
mvh
Per M