Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ixus V3 eller II?
Fra : PleX

Dato : 07-07-03 14:45

Hejsa

Jeg står og vil købe mig et Canon Ixus V3, og opdager er der er kommet en
Ixus II??

Hvad er forskellen på disse, og hvilken bør jeg gå efter? Har hørt er Ixus
II er afløseren til V3. Er dette korrekt?

På forhånd tak
Hans Mouridsen

Fra : Sidse

Dato : 07-07-03 18:55

så vidt jeg ved, og jeg har arbejdet med canon indtil canon danmark
selv overtog 1 /10-02, så er ixus II et APS kamera, og det er en gammel
udgået model
som blev afløst af Ixus III, den kom sidte omkring denne tid mener jeg.

sidse
sidse@gsx.dk

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 07-07-03 21:08

"Sidse" <sidse@(SPAM)stubnet.dk> wrote in message
> [...]
> udgået model
> som blev afløst af Ixus III, den kom sidte omkring denne tid mener jeg.

Ja, det er sandt, men Canon Danmark er ikke klogere end at de har givet det
nye SD100 det samme navn som det gamle APS kamera.

\MK

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 07-07-03 20:46

PleX wrote:

> Jeg står og vil købe mig et Canon Ixus V3, og opdager er der er kommet en
> Ixus II??

Canon.dk har flg på de to (hvis du ikke har set det)

V3:
<http://canon.dk/bodyframes/kameraer_c2_d0_p8.htm>

II:
<http://canon.dk/bodyframes/kameraer_c2_d0_p7.htm>

> Hvad er forskellen på disse, og hvilken bør jeg gå efter? Har hørt er Ixus
> II er afløseren til V3. Er dette korrekt?

En tur på canon.com - cameramuseum viste at de amerikanske
modelbetegnelser er:

V3=S230
II=SD100.

Med dem i hånden kan man lave en side-by-side på
http://www.dpreview.com/, og det viser så at de primære forskelle på de
i øvrigt meget identiske kameraer er at II har 3 minutters filmklip (som
V3 dog også kan klare med hurtige CF kort) og bruger SD-hukommelse i
modsætning til Canons Compact Flash standard.
Derudover har den en center-weightened lysmåling som V3 ikke har, og er
en anelse anderledes i størrelse og vægt:

V3: 250 g, II: 185 g
V3: 87 x 57 x 27 mm , II: 85 x 56 x 24 mm

mvh

Jesper Brunholm

Fra : PleX

Dato : 07-07-03 20:57

Hej

> [...]
> en anelse anderledes i størrelse og vægt:
>
> V3: 250 g, II: 185 g
> V3: 87 x 57 x 27 mm , II: 85 x 56 x 24 mm

Tak for din fine besvarelse... Så må Ixus II være V3'ens afløser, som rygtet
også siger.

Mvh
Hans

Fra : Dan Rasmussen

Dato : 08-07-03 19:13

On Mon, 7 Jul 2003 21:57:22 +0200, "PleX" <hom@adslhome.dk> wrote:

>Tak for din fine besvarelse... Så må Ixus II være V3'ens afløser, som rygtet
>også siger.
>
>Mvh
>Hans

Jeg tror man skal passe på at konkludere så simplelt V2'ens afløser
var jo V3 - altså må V3 vel nærmere blive afløst af Ixus400 som har
nogen lunde samme dimensioner og programmer men har flere mpixels?

Bare min mening

Dan