Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Powershot A60
Fra : Lars Henrik Bæk Pede~

Dato : 05-07-03 19:49

Hey..

Jeg står som førstegangskøber af et digital kamera - og er lidt på Herrens
mark !!

Er et A60 et godt førstegangs køb ?? Og hvad skal jeg - som alm. bruger -
have af tilbehør.. Jeg påtænker kun at tage 2-300 billeder årligt...

Fra : rAnders

Dato : 05-07-03 20:01

"Lars Henrik Bæk Pedersen" <larsbaek@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3f071d8b$0$76151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
>
> Er et A60 et godt førstegangs køb ?? Og hvad skal jeg - som alm. bruger -
> have af tilbehør.. Jeg påtænker kun at tage 2-300 billeder årligt...

Så absolut, taget prisen og mulighederne i betragtning er det et godt køb.
Du skal nødvendigvis ikke have ekstra tilbehør ud over et lidt større
compactflash kort. Der følger kun et 16mb med. 128mb er at anbefale, 64mb
kan gå an. Hvis du kun vil tage 2-300 billeder kan det dårligt betale sig at
investere i batterier og oplader. A60 bruger 4 stk. AA. almindelige eller
opladelige batterier.
Men overvej en ekstra gang om du mon ikke alligevel vil tage mere end 2-300
billeder. Erfaringen viser at man mindst tager 10 gange så mange billeder
som med et konventionelt kamera.
Jeg har selv et a60 bare så du ved det er en subjektiv vurdering.

rAnders.

Fra : Flare

Dato : 05-07-03 20:49

> [...]
> som med et konventionelt kamera.
> Jeg har selv et a60 bare så du ved det er en subjektiv vurdering.

Det var da vidst en slem underdrivelse ;)

Anders

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-07-03 23:58

rAnders <rand@hotmail.com> wrote:

> [...]
> som med et konventionelt kamera.
> Jeg har selv et a60 bare så du ved det er

Foruden de to ting, vil jeg anbefale en taske. Den beskytter kameraet
mod ridser, slag, stød og støv. Det holder kameraet pænt og hindre støv
og sand i den indvendlige dele. Med et digitalt kamera er det jo rart,
hvis skærmen bagpå ikke bliver for ridset.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-07-03 21:44

Jo er udmærket valg.

Dog måske overveje om du vil offer ca. 500 kr mere for A70 med 3
Mpixels istedet for 2 Mpixels. Herved får du bedre mulighed for at
beskærer billederne efterfølgende eller lave A4/A3 billeder i god
opløsning.

Men det er altid en trappestige prismæssigt man vælger udfra, og hvis
man vælger at stoppe ved A6 niveauet forstår jeg dette.

(Jeg har selv valgt at stoppe ved A70 - og er tilfreds hermed).

PS. husk også at overveje at købe kameraet i de danske
onlinebutikkerne (se edb-priser.dk) hvor du sparer op til 5-700 kr i
forhold til vejledende priser.

Hilsen

Henning.

Fra : Lars Henrik Bæk Pede~

Dato : 06-07-03 15:17

Tak for alle råd og vejledninger...

Nu kaster jeg mig sgu ud i det !!

Fra : rAnders

Dato : 06-07-03 18:00

STOP EN HALV !!, hvis du køber eta60/a70 billigt på nettet så pas lige på om
du får DANSK manual med, oftes sælges de med TYSK manual !!!!!!!!

rAnders
"Lars Henrik Bæk Pedersen" <larsbaek@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3f082f72$0$76112$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 06-07-03 18:59

> STOP EN HALV !!, hvis du køber eta60/a70 billigt på nettet så pas lige på
om
> du får DANSK manual med, oftes sælges de med TYSK manual !!!!!!!!

Det er ikke helt korrekt. Manualen der medfølger er engelsk.
Hvis man køber ved fx. shopman.dk (som er tysk) får man ganske korrekt tysk
manual, ellers bliver kameraerne vist paralelimporteret med engelsk manual.
Jeg selv sparede kr. 1100,- ved at handle over nettet i forhold til de
lokale forhandlere (Canon A70).

/LC

Fra : Lars Henrik Bæk Pede~

Dato : 06-07-03 20:16

Hey fotovenner.......

Så er det jeg vil spørge..
Nu er der mange af jer - kan jeg forstå - der køber via nettet....

Har I haft problemer med fotoforhandlere der ikke var behjælpelige med rep.
+ hjælp til forståelse af manual og deslige, fordi kameraet IKKE var købt
hos dem ??

Hilsner - Lars.

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 06-07-03 20:35

> [...]
rep.
> + hjælp til forståelse af manual og deslige, fordi kameraet IKKE var købt

Jeg har købt mit apparat via nettet. Jeg kunne aldrig drømme om at gå til en
fotoforhandler med spørgsmål om mit apparat når jeg ikke havde købt det ved
dem.
Det er det man vælger fra når man handler på nettet (iflg. min
overbevisning). Det er så vidt jeg kan se også det eneste man betaler ekstra
for - for selve apparatet er jo det samme.
Min erfaring med computerhandler er, at de lokale forretninger som
reklamerer med den høje service, stort set aldrig kan indfri dem, og i stort
set alle tilfælde ikke kan hjælpe forbrugeren videre. Så er man ligeså godt
(om ikke bedre) hjulpet ved at handle på nettet.
Om det forholder sig sådan i fotobranchen ved jeg ikke....

/LC

Fra : Lars Bæk

Dato : 06-07-03 20:55

Har du haft problemer med køb på nettet ??
Hvis jeg tør spørge - hvor har du handlet ??

Lp....

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 06-07-03 22:23

"Lars Bæk" <larsbaek@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Har du haft problemer med køb på nettet ??
> Hvis jeg tør spørge - hvor har du handlet ??

Det er netop det jeg siger at jeg IKKE har haft. Jeg mener forbrugeren er
godt beskyttet ved køb over nettet. Argumentet om bedre service og
vejledning i butikkerne holder sjældent vand, da de ansatte lige for tiden
ikke kan være opdateret med de nye produkter da det simpelthen går FOR
stærkt med udviklingen.
Alt dette er skrevet for egen regning, da det er min opfattelse af
situationen (mest taget fra computer-hardware branchen).

/LC

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-07-03 20:44

Lars Henrik Bæk Pedersen <larsbaek@pedersen.tdcadsl.dk> wrote:

> Tak for alle råd og vejledninger...
>
> Nu kaster jeg mig sgu ud i det !!

Du må endelig fortælle om det. Jeg er også lige begyndt på digitalt, og
jeg overvejede et Canon PowerShot A70, som ligner dit meget.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Lars Bæk

Dato : 06-07-03 20:54

Yep, Henrik....
Skal jeg nok....

Lp....

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 06-07-03 21:26

Henrik Münster wrote:

> Du må endelig fortælle om det. Jeg er også lige begyndt på digitalt, og
> jeg overvejede et Canon PowerShot A70, som ligner dit meget.

Det vil jeg også godt, når det kommer hjem om to dage. Foto-fun.dk har
lige fået bestilling på to styks, til mig og vores underbo . Jeg kan
ikke forstå deres valg af CF-mærke, men det har jeg så købt hos min
standardforhandler på det område...

De var ret billige, og de leverer med dansk manual.

mvh

Jesper Brunholm