Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital adapter til SLR
Fra : Anders Kvist

Dato : 05-07-03 08:45

Hej folkens...

Noget jeg syntes kunne være interessant at få en del af jeres meninger om:
http://www.siliconfilm.com/

Der billeder af vidunderet her:
http://www.watch.impress.co.jp/pc/docs/article/20000207/efilm1.jpg
http://www.watch.impress.co.jp/pc/docs/article/20000207/efilm2.jpg
http://www.watch.impress.co.jp/pc/docs/article/20000207/efilm3.jpg

Jeg syntes ideen er perfekt! Men spørgsmålet er om det hele holder,
umiddelbart kan jeg se et vist problem med censoren der faktisk sidder
helt frit...tror ikke den kan have godt af en fedttet tommelfinger i ny
og næ...osv...

Er der nogen der har set sådan noget lignende i funktion? Holder
kvaliteten på det...for hvis, så begynder det jo at blive lidt
interessant...

Eventuelt andre producenter af lignende end Siliconfilm?

MVH

Anders Kvist

Fra : Claus Smith

Dato : 05-07-03 06:04

Den har været undervejs i snart en del år, men jeg tror ikke at den har
været salgsklar endnu.

Claus

Fra : Anders Kvist

Dato : 05-07-03 09:46

Claus Smith wrote:
> Den har været undervejs i snart en del år, men jeg tror ikke at den har
> været salgsklar endnu.

Kan spore siliconfilm helt tilbage itl 99 ved søgning på google... der
havde de en 1.35 mpx udgave...men det site de har nu er 4 og 10 mpx
udgaver..og kunne se den var modificeret midio 2002...
Jeg har skrevet en mail til dem for at høre om de stadigt producerer
e-film....og nogle billedeksempler :)

MVH

ANders Kvist

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 05-07-03 19:30

Anders Kvist <akv@lnxbx.dk> skrev i dk.fritid.foto:

>Kan spore siliconfilm helt tilbage itl 99 ved søgning på google... der
>havde de en 1.35 mpx udgave...men det site de har nu er 4 og 10 mpx
>udgaver..og kunne se den var modificeret midio 2002...

Formodentlig vil din google-søgning også lede dig hen til de mange
sider, hvor siliconfilm er blevet kåret som vapourware, altså en
teknologi, der aldrig bliver til noget, men måske i virkeligheden blot
er beskrevet for at lokke investorer til.

Men bortset fra det, så har Leica faktisk for nyligt offentliggjort
deres planer om et digitalt bagstykke til deres SLR-serier R8 og R9:

http://www.pressefotografforbundet.dk/teknik/index.php?id=391&action=info

Men prisen gør det næppe særlig interessant, med mindre man i forvejen
ejer en R8 eller R9.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Anders Kvist

Dato : 05-07-03 22:52

Jens Tønnesen wrote:
> [...]
>
> http://www.pressefotografforbundet.dk/teknik/index.php?id=391&action=info
>
> Men prisen gør det næppe særlig interessant, med mindre man i forvejen

Det er jo det... har invisteret i et gammel Minolta XG-1 til at begynde
at lege med...og efter at have haft digicam tror jeg det bliver en dyr
fornøjelse...så ledte lidt efter den løsning der :)

MVH

Anders Kvist

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 05-07-03 14:07

On Sat, 05 Jul 2003 09:44:47 +0200, Anders Kvist wrote:

> [...]
> interessant...
>
> Eventuelt andre producenter af lignende end Siliconfilm?

Siliconfilm er som andre også antyder det man kalder vapourware - altså et
produkt der bliver markedsført som det næstbedste siden opfindelsen af den
dybe talerken - desværre bliver den slags produkter meget sjældent til
noget! Så du skal nok ikke forvente at der nogensinde kommer et produkt fra
Siliconfilm.
Der findes dog digitale bagstykker til analoge kameraer - dog hovedsagligt
til mellemformat og den slags og de er dyre - MEGET dyre!

--
/Jesper
OBS: Erstart invalid med dk ved direkte svar!