Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nova 4 fototaske...
Fra : Peter Andersen

Dato : 03-07-03 16:37

Jeg har længe haft en LowePro Nova 4 fototaske i tankerne...

Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med den? Både reporter og AW
serien ser spændende ud, men de er for dyre for min pengepung.

Findes der ligeså gode "noname" mærker som man kan overveje? Lowepro tasker
_holder_ ved jeg...

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 03-07-03 17:08

Thu, 3 Jul 2003 17:37:25 +0200, skrev Peter Andersen:

> [...]
>serien ser spændende ud, men de er for dyre for min pengepung.
>
>Findes der ligeså gode "noname" mærker som man kan overveje? Lowepro tasker

Jeg har lige købt en spritny fotorygsæk Lowepro Mini Trekker på den
tyske Ebay til 92 Euro incl. porto (690 kroner). Den koster 1.698 kr.
hos en dansk fotohandler. Afhængig af sit pengeinstitut kan det koste
et gebyr at overføre penge til udlandet - spørg dig for.

Om der p.t. er en Nova 4 ved jeg ikke, men kig selv:
www.ebay.de

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 03-07-03 20:40

Jeg kan kun anbefale tasken. Jeg har selv en 3 og en 5. Det er gode solide
tasker til billige penge, og de er en nemme at inddele.

Hilsen Hans

Fra : Peter Andersen

Dato : 03-07-03 22:14

Hans Chr. Sørensen wrote:
> Jeg kan kun anbefale tasken. Jeg har selv en 3 og en 5. Det er gode
> solide tasker til billige penge, og de er en nemme at inddele.

Billig penge?? jeg syntes nu de er rigeligt dyre!!

Men tak for hjælpen. Kan ik finde ud af om jeg egentlig skal købe 3, 4 eller
5.. er der stor forskel på størrelsen? 5 virker meget stor.. 4 som noget
lidt mere fornuftigt..

--
Vh. Peter Andersen

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 04-07-03 06:19

Hej

Jeg har selv en Nova 5, i den har jeg i det store rum, min Speedlite EZ 420,
et Canon EOS 5 kamerahus med VG-10 grip, en Canon 100-300 mm linse, en 50 mm
canon linse, og en 35-105 mm linse.

Mit eneste problem er, at jeg synes ikke at man i hoved rummet bruger højden
til noget, jeg har ikke et skillerum så jeg f.eks. kan have min 100-300 mm
zoom opretstående...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 04-07-03 20:39

Nu er der store prisforskelle efter hvor man køber. 5eren købte jeg hos dem
den nu hedder C/AV til 295,- kr. (restsalg), 3eren købte jeg hos den lokale
PhotoCare, men jeg fik dem ned på 495,- kr.
Se evt. priser i Tyskland eller Sverige. Jeg har lige siddet og læst et
svensk fotoblad hvor der er annonce fra www.hegethorns.se - her er priserne
for 3eren 395, 4eren 450, 5eren 495, og der et i svenske kr. som du kan
omregne ved at gange med 0,8.
Rummelighed: I 3eren har jeg et SLR kamerea m/objektiv + 2 løse objektiver,
det ene endda et 70-300mm som fylder godt. Et mini stativ, div. filtre,
ekstra batterier, ekstra pung til CFkort og lidt flere småløsdele. Det hele
er pakket kompakt og ligger meget fint, og der er ikke noget med at man skal
have noget op for at få noget i bunden. I 5eren kan jeg have to SLR de
ekstra objektiver, blitz, masser af løsdele og der er stadig mere plads
tilbage, også til flere objektiver.

Håber du kan bruge forklaringen,