Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital video kamera Råd
Fra : Steen L. Nielsen

Dato : 02-07-03 19:55

Hej der

Jeg påtænker at købe et Digitalt videokamera, og da jeg ikke
ret meget om disse, vil jeg blot høre om der er nogen, der kan
anbefale en til kr 5000 - 6000.

Det skal naturligvis ikke fylde ret meget, men alligevel
have en god kvalitet. Det skal fortrinsvis bruges til at filme
ungerne. Den skal have DV-Out så jeg kan smide det over på pc´ en
for redigering. Den må også gerne have DV in, så det redigerede kan
gemmes på bånd igen.

Steen

fjern xxx

Fra : Hanne Bak og Kurt E.~

Dato : 03-07-03 11:21

> [...]
> ungerne. Den skal have DV-Out så jeg kan smide det over på pc´ en
> for redigering. Den må også gerne have DV in, så det redigerede kan

Hej.

Lige en bemærkning, der er en gruppe til videoredigering.

Et DV kamera uanset mærke og pris, kvaliteten af det som kommer på båndet er
det samme, prisforskellen er hvad man forlanger kameraet skal kunne, jo mere
teknik jo dyrere, det er en god ting med video ind/out, men man kan jo altid
senere købe en widege, så kan man få filmen ind igen,så er prisen på
kameraet lidt lavere, der er afgift på, da det bliver betragtet som en
videooptaget, når der video ind. Min erfaring siger at man bliver grebet
af det, anbefaler at melde sig ind i en videoklub, se denne link, prøv at se
om der er en klub i dit område.

http://users.cybercity.dk/~dcc2866/

Kurt
Odense

Fra : Jacob Waage

Dato : 03-07-03 14:31

"Hanne Bak og Kurt E. Jensen" <hbkj@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> Et DV kamera uanset mærke og pris, kvaliteten af det som kommer på båndet
er
> det samme

Nej - det er det ikke.

Optik og god billedcensor er det, der koster. Og det er disse to parametre,
der afgør om du får skarpe, farvemættede billeder i kassen. Ikke om formatet
hedder DV, Hi8, BetaCam eller whatever.

Fra : Hanne Bak og Kurt E.~

Dato : 03-07-03 14:54

> [...]
parametre,
> der afgør om du får skarpe, farvemættede billeder i kassen. Ikke om

Ok, så blev jeg så klog, jen mener bart ikke man kan se den store forskel på
filmen nåe den ses på TV.

Kurt
Odense>

Fra : Hanne Bak og Kurt E.~

Dato : 03-07-03 14:56

Fra : Steen L. Nielsen

Dato : 03-07-03 18:59

"Jacob Waage" <gamle.ole@get2net.dk> wrote in

> [...]
> parametre, der afgør om du får skarpe, farvemættede billeder i kassen.
> Ikke om formatet hedder DV, Hi8, BetaCam eller whatever.

Fint nok, men nogen gode råd til hvilken model jeg bør se efter,

Steen

Fra : Jacob Waage

Dato : 03-07-03 20:36

"Steen L. Nielsen" <xxxlindved@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

[...]

> Fint nok, men nogen gode råd til hvilken model jeg bør se efter

Gå efter mærkevarer som Sony, Canon eller Panasonic. Er du frisk på at
handle over nettet i fx. Tyskland kan jeg anbefale

http://www.technikdirekt.de/

hvor du kan få disse mærker til priser, der (næsten) matcher dit budget.

VH.
Jacob W.

Fra : Skufle

Dato : 03-07-03 21:28

"Jacob Waage" <gamle.ole@get2net.dk> wrote in news:be20ei$r9r$1
@news.cybercity.dk:

> http://www.technikdirekt.de/

Mange tak

Fra : Steen L. Nielsen

Dato : 04-07-03 17:22

Skufle <Skufle@forum.dk> wrote in news:Xns93ADE4863CE64Skufle@
62.243.74.162:

> "Jacob Waage" <gamle.ole@get2net.dk> wrote in news:be20ei$r9r$1
> @news.cybercity.dk:

> Mange tak

Jeg har nu besluttet mig for at købe flg.
Sony DCRTRV22 hos www.fastronic.com

mange tak for råd og vejledning

Steen