Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nul prints fra en CD-RW?
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 02-07-03 16:09

Er det noget der er almindelig kendt af alle andre end mig - at man ikke
kan få lavet papirbilleder fra et digitalt medie når der er tale om en
"genskrivnings cd" som Photo Team kalder den? De kan ikke læse den,
hævder de hårdnakket.

--
Forbindtligst:
Jørgen Grandt / Mails til mig er minus 'men'

Fra : Gerner

Dato : 02-07-03 16:26

On Wed, 2 Jul 2003 17:08:40 +0200, "Jørgen Grandt" <Unstable@ButOnCable.dk>
wrote in dk.fritid.foto:

> [...]
>kan få lavet papirbilleder fra et digitalt medie når der er tale om en
>"genskrivnings cd" som Photo Team kalder den? De kan ikke læse den,

Det har nok snarere noget med filformatet at gøre.
Hvis det er cd'en så kik efter om den er åben for skrivning. Det har jeg haft
besvær med, så cd'en ikke kunne læses. Lidt tosset for ellers kan der jo ikke
komme flere data på den.
Ellers kopi alle filer over på HD og skriv dataerne til en cd-r og sørg for at
lukke disken ordentlig.

--
Gerner aka Gerner
http://www.vatsim.net/ Get a CID/PID

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 02-07-03 17:37

"Jørgen Grandt" <Unstable@ButOnCable.dk> wrote in news:bdusid$5eg$1
@sunsite.dk:

> [...]
> kan få lavet papirbilleder fra et digitalt medie når der er tale om en
> "genskrivnings cd" som Photo Team kalder den? De kan ikke læse den,

Jeg har med success flere gange indleveret en CD-RW til en lokal fotohandler
der kører med en Fuji Frontier.

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
http://www.darling.dk

Fra : emj

Dato : 02-07-03 17:50

> [...]

>kan få lavet papirbilleder fra et digitalt medie når der er tale om en
>"genskrivnings cd" som Photo Team kalder den? De kan ikke læse den,

Ja, genskrivnings cd kan kun læses af den PC, som har brændt skiven og
på PCér, som tilfældigvis har samme brænderprogram som dig.
Hilsen emj

Fra : Martin Petersen

Dato : 02-07-03 18:10

emj (emj@stofanet.dk) skrev følgende:

> Ja, genskrivnings cd kan kun læses af den PC, som har brændt skiven og
> på PCér, som tilfældigvis har samme brænderprogram som dig.

Ævl. Hvis du brænder den fuldstændig som var det en cd-r er der ingen
problemer. Og den kan altid slettes igen.

--
Martin Petersen

Fjern "FJERN" ved privat svar...

Fra : emj

Dato : 02-07-03 18:34

On Wed, 2 Jul 2003 19:09:35 +0200, "Martin Petersen"
<knopfisk@[FJERN]vvs.dk> wrote:

>Ævl.

Selv ævl
Hilsen emj

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 02-07-03 21:24

> Ja, genskrivnings cd kan kun læses af den PC, som har brændt skiven og
> på PCér, som tilfældigvis har samme brænderprogram som dig.
> Hilsen emj

Det er ikke korrekt. Det er kun hvis du bruger et af de der windows
programmer der gør at du kan "drag-n-droppe" filerne til CD'en at det
gælder.

Bruger du et alm. brænderprogram og brænder CD-RW'en som en CD-R kan de
læses af alle nyere drev.

--
Martin Kaltoft

Fra : Madsen

Dato : 03-07-03 00:02

Martin Kaltoft skrev:

> Det er kun hvis du bruger et af de der windows programmer der gør
> at du kan "drag-n-droppe" filerne til CD'en at det gælder.

Man plejer at kalde dem Packet Writing-programmer og de gemmer
som regel i UDF-filsystemet på CD'en. (En almindelig CD-R kan også
formateres med UDF). For at kunne læse en UDF-CD skal modtageren
have en UDF-reader installeret, medmindre at vedkommende som har
lavet CD'en har sørget for at lukke den til ISO 9660, som er
standard filsystemet når det handler om CD'er.

> Bruger du et alm. brænderprogram og brænder CD-RW'en som en CD-R
> kan de læses af alle nyere drev.

I hvert tilfælde af alle MultiRead-drev og det er stort set alle
CD-drev i dag.

Eksperterne i <news:dk.edb.hardware.drev.cd-rom> kan nok fortælle
meget mere om den sag.

Madsen.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 02-07-03 18:17

"Ja, genskrivnings cd kan kun læses af den PC, som har brændt skiven"

Det er vist kun Plextor som havde de problemer i "gamle" dage.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.