Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon IXUS V3 eller A70
Fra : Dennis H

Dato : 01-07-03 10:29

Hej!
Jeg er kommet frem til at ville købe et Canon IXUS V3 eller et Powershot A70
IXUS koster 400-500 kr mere.

Er der mon en her i gruppen som kan fortælle mig om IXUS kameraet er det
værd?
Dataene på A70 ser nemlig lidt bedre ud.

mvh
Dennis

Fra : rAnders

Dato : 01-07-03 10:38

Kort sagt: du giver de 400-500,- mere for et lidt mindre kamera i lidt
flottere finish.

rAnders.

Fra : Dennis H

Dato : 01-07-03 10:39

........ og lidt mere
Er kvaliteten af et 3,2 Mpx meget bedre end et 2,0 Mpx?
Altså vil det være dumt at spare 600 kr på det?

mvh
Dennis

Fra : rAnders

Dato : 01-07-03 11:01

Et 3,2 Mpx er 38,5% bedre end et 2,0 Mpixel.
Et givent billede vil have 38,5% bedre opløsning, hvilket du højst
sandsynligt ikke ville kunne se ved 15*10cm format men ved større udskrifter
som A4 ville du kunne se forskel. Jeg har dog oplevet at printe billeder ud
med et Canon A30 1,3 Mpixel der gave rigtigt fine billeder i 15*10cm og ok
billeder i A5.
Hvis du også vil beskære billeder er det en fordel med lidt større opløsning
end 2,0 Mpixel.
I sidste ende kommer det jo også an på kameraets/optikkens kvalitet så man
kan ikke bare se på antallet af Mpixel. Kun ved kameraer af samme
kvalitet/type kan man sammenligne på den måde.
Jeg har selv sparet 600,- på at købe et A60 frem for et A70

Hilsen rAnders.

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-07-03 18:53

Ikke helt forstået ... Begge kameraer er vel 3,2 Mpixel ?

Set på de tekniske data har IXUS V3 kun 2 x optisk zoom, hvor A70 har
3 x Zoom.

Så det er vel smag om man vil give 600 kr mere for IXUS'en design.

PS. Jeg har selv valgt A70 for 2 uger siden og godt tilfreds hermed.

Hilsen

Henning.

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 01-07-03 11:12

"Dennis H" <@> wrote in

> Dataene på A70 ser nemlig lidt bedre ud.

Det kommer an på hvad du skal bruge kameraet til og hvad du forventer at det
kan. A70 har mulighed for blændeprioritet og lukkerprioritet - det har IXUS'en
ikke..

Gå her ind -> http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp
og vælg A70 og S230 og sammenlign dem..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
http://www.darling.dk

Fra : Kristian

Dato : 01-07-03 17:02

> [...]
det
> kan. A70 har mulighed for blændeprioritet og lukkerprioritet - det har

Er du helt sikker på det?

Kristian

Fra : Dennis H

Dato : 01-07-03 19:07

> det
> IXUS'en
>

> Er du helt sikker på det?
>
> Kristian

Det er rigtig nok, på IXUS V3 kan man ikke ændre blænde og lukketiden.

Har lige bestil et A70,
Tak for kommentarerne -

mvh
Dennis

Fra : SvendeBent

Dato : 02-07-03 10:30

> Det er rigtig nok, på IXUS V3 kan man ikke ændre blænde og lukketiden.
>
> Har lige bestil et A70,
> Tak for kommentarerne -
>
> mvh
> Dennis

Hvad snakker du om ?? mit Ixus v3 kan sagtens ændre blænde og lukketiden.

men nu har du jo bestilt så er det ligemeget :)

mvh Svendebent som er yderst tilfreds med sit Canon Ixus v3 :)

Fra : rAnders

Dato : 02-07-03 12:23

"SvendeBent" <spam@lorteserver.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men nu har du jo bestilt så er det ligemeget :)
> mvh Svendebent som er yderst tilfreds med sit Canon Ixus v3 :)

Jo men der er vel forskel på om MAN kan ændre blænde og lukketid manuelt og
uafhængigt, eller om KAMERAET kan ændre det

rAnders.

Fra : Kristian

Dato : 02-07-03 16:38

> Jo men der er vel forskel på om MAN kan ændre blænde og lukketid manuelt
og
> uafhængigt, eller om KAMERAET kan ændre det
>
> rAnders.

Tjaaa....... min pointe var jo netop, at på V3'en kan man netop godt ændre
blænde og lukketid manuelt.
Dem der siger andet kender enten ikke apparatet, eller også har de ikke læst
brugsforvirringen.

Kristian

Fra : SvendeBent

Dato : 02-07-03 18:40

"rAnders" <rand@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> uafhængigt, eller om KAMERAET kan ændre det

Ehm.. jeg kan sagtens helt manuel ændre blænde og lukketid..

dog lader jeg kameraet gør det hele ,hehe.. det er godt nok til familie
billeder ;).

Fra : Dennis H

Dato : 03-07-03 11:52

....jeg læste hvad canon havde skrevet i deres katalog og på nettet omkring
blænde og lukketid

Havde ikke mulighed for at læse brugermanualerne inden jeg købte et kamera.

Men nu hvor jeg har købt det bedste af de to er det jo også lige meget :)

Dennis