Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
overgang til kikkert
Fra : Ricko.

Dato : 01-07-03 07:52

hej jeg vil gerne høre her i gruppen om ikke der er en der kan fortælle mig
hvad jeg skal have købt til dette ,event. et link. jeg har en stjernekikkert
med en okular dia. på 31,5m/m og et nikon kamera , spejlrefleks, så jeg står
og mangler et eller andet der gør mig i stand til at sætte de to ting sammen
så jeg kan tage bill. af stjerner og månen via kikkerten , er der en der kan
hjælpe.

--
Ricko.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 01-07-03 10:52

Se om der er noget du kan bruge her.
Mvh Jens

http://www.astropix.com/HTML/I_ASTROP/TOC_AP.HTM

http://www.weasner.com/etx/menu.html

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 01-07-03 10:54

Og her
http://www.weasner.com/etx/astrophotography/toc.html

Mvh Jens

Fra : Gerner

Dato : 01-07-03 11:25

On Tue, 1 Jul 2003 08:51:42 +0200, "Ricko." <familie@bluemail.dk> wrote in
dk.fritid.foto:

> [...]
>så jeg kan tage bill. af stjerner og månen via kikkerten , er der en der kan

Prøv at finde en astronomisk klub på nettet og chat med dem, da de helt sikkert
har en løsning. Mange danske og sikkert mange flere udenlanske amatørastronomer
tager billeder fra deres kikkert.

http://as.dsri.dk/
http://www.kaf-astronomi.dk/
http://www.leth.mobilixnet.dk/index.htm
og mange flere.

Hvad jeg forstår du skal bruge er en "okular reduser".

--
Gerner aka Gerner
http://www.vatsim.net/ Get a CID/PID