Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Dansk manual til Canon IXUS 400
Fra : Allan Ginnerup Jense~

Dato : 30-06-03 21:53

Hej,

jeg har købt et Canon IXUS 400 via en internet butik, men der fulgte kun en
tysk manual med. Butikken gav et link til en engelsk manual, men jeg kunne
nu godt tænke mig en dansk manual.

Er der nogen der kender et link, hvor det er muligt at downloade en dansk
manual til Canon IXUS 400

Mvh.
Allan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-06-03 22:01

Allan Ginnerup Jensen wrote:
> Er der nogen der kender et link, hvor det er muligt at
downloade en
> dansk manual til Canon IXUS 400

Som der bliver svaret cirka hver anden dag:

Danske Canon manuaker kan ikke hentes gratis, da
Canon Danmark selv laver dem og vil ikke
forære dem væk.

Men de kan købes gennem en fotohandel for cirka 500 kr.

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Storm

Dato : 04-07-03 21:58

Jan Vestergaard <jan@nomailjve.dk> wrote:

> downloade en
>
> Som der bliver svaret cirka hver anden dag:
>
> Danske Canon manuaker kan ikke hentes gratis, da
> Canon Danmark selv laver dem og vil ikke
> forære dem væk.

Gys, nu får jeg måske ørerne i maskinen, men - jeg har lånt et privat
IXUS 400 med hjem i weekenden for at teste det før jeg køber - nu fik
jeg i farten stukket en software manual i hånden og leder nu efter en
(gerne UK) hardware manual på nettet.

Findes det heller ikke - jeg skulle bare lige tjekke nogle ting ud her i
weekenden...

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-07-03 23:29

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> (gerne UK) hardware manual på nettet.
>
> Findes det heller ikke - jeg skulle bare lige tjekke nogle ting ud her i

Nina, du skal da spørge om sådan noget i <dk.edb.mac>. Så går det
hurtigere. Jeg har desværre været i Odense uden internet i dag. Canon
har masser af oplysninger på
<http://www.canon.co.jp/Imaging/PSS400/index-e.html> og
<http://www.powershot.com/powershot2/s400/index.html>

Jeg synes, jeg tidligere har set selve manualen på engelsk til download,
men nu kan jeg ikke finde den. Måske er jeg træt. Du kan evt. selv prøve
at lede hos Canon.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-07-03 23:49

> Jeg synes, jeg tidligere har set selve manualen på engelsk til download,
> men nu kan jeg ikke finde den. Måske er jeg træt. Du kan evt. selv prøve
> at lede hos Canon.

Og det første, man bliver blind på, er dæleme......
<http://www.powershot.com/powershot2/customer/manual.html>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Storm

Dato : 06-07-03 12:12

> Og det første, man bliver blind på, er dæleme......
> <http://www.powershot.com/powershot2/customer/manual.html>

Tak Henrik, denne side havde jeg haft fat i, den har været foreslået i
andre tråde hvor jeg ledte, men ak jeg forstod ikke at barnet hedder
forskelligt alt efter om vi snakker Europa eller USA, så da jeg i den
forreste menu her ikke så noget IXUS så gik jeg ud fra at den ikke var
der.

Nu er den downloaded og jeg kigger på det jeg ikke har forstået rigtigt.
Det har nu nok været lidt sundt at rode med det uden manual.
Jeg har en tilbøjelighed til at være for manualfikseret.

Ja, jeg havde nok straks fået hjælp i dk.edb.mac. Her fik jeg jo løst
mit spørgsmål med at overføre billeder til maccen

Jeg synes faktisk ikke det er _for_ lille - IXUS 400.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-07-03 20:44

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> forskelligt alt efter om vi snakker Europa eller USA, så da jeg i den
> forreste menu her ikke så noget IXUS så gik jeg ud fra at den ikke var

Aha! Det nummer laver Olympus også med nogle af deres modeller. Ixus
hedder Elph i USA, og det betyder vel alf. Men på tysk betyder elf
elleve, og det lyder nok dumt. Måske er det derfor, man bruger et andet
navn i Europa.

> Nu er den downloaded og jeg kigger på det jeg ikke har forstået rigtigt.
> Det har nu nok været lidt sundt at rode med det uden manual.
> Jeg har en tilbøjelighed til at være for manualfikseret.

Men manualen er nu nok meget rar. Til mit S45 er den på 175 sider. Men
den er vist lidt tungt skrevet ligesom computer-manualer før i tiden.
Jeg har læste gennemgangen af menuerne på nogle af testsiderne. Det er
kortfattet, letforståeligt og med kommentarer fra anmelderen, der jo er
bruger, hvis der er nogle specielle problemer.

> Ja, jeg havde nok straks fået hjælp i dk.edb.mac. Her fik jeg jo løst
> mit spørgsmål med at overføre billeder til maccen

Kan man have problemer med det? Jeg stod lidt med mit S45 i hånden
og så spørgende ud, da jeg havde taget et par billeder. Så satter jeg
USB-ledningen i min Apple Powerbook G4 og i kameraet. Kameraet tændte,
iPhoto åbnede på computeren, og en menu spurgte, om jeg ville downloade
billederne til computeren. Man kunne krydse af, om kortet derefter
skulle slettes. Det kan dårligt være nemmere. Der var endda en lille
knap, jeg trykkede på, og så var der en hjemmeside. Det er ikke noget
særligt, for jeg havde ikke tid til at tage billeder som sådan, men det
viser da, at kameraet virker.
<http://homepage.mac.com/muenster/PhotoAlbum8.html>

> Jeg synes faktisk ikke det er _for_ lille - IXUS 400.

Nu har du jo også nogle små feminine hænder. Jeg synes, mit S45 ligger
godt i hånden. Og det er også vigtigt med et kamera. Man skal kunne lide
det. Det er ligesom, hvis man skal vælge mellem et par racercykler. Så
skal man tage den, hvis farve man bedst kan lide. Kan man ikke lide
tingene, bliver man ikke glade for dem. Så føler du dig dus med et Ixus
400, så er det lige kameraet for dig. Teknisk set er det meget lig mit,
så det kan bestemt tage gode billeder
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Storm

Dato : 06-07-03 21:15

> Kan man have problemer med det?

Måske gjorde jeg det bare til et problem. Jeg havde ikke installeret
noget software - havde du det? Jeg skulle sætte slideshow igang og så
tænde kameraet, så fik jeg lov at importere, men jeg skulle "aktivt"
gøre det.

> [...]
> hjemmeside. Det er ikke noget særligt, for jeg havde ikke tid til at tage
> billeder som sådan, men det viser da, at kameraet virker.

Det ser da rigtig lovende ud. Og så har du smidt det på din Mac
HomePage.

> [...]
> tingene, bliver man ikke glade for dem. Så føler du dig dus med et Ixus
> 400, så er det lige kameraet for dig. Teknisk set er det meget lig mit,

Det kan det ihvertfald! Og så kan man køre det helt simpelt og man kan
vælge at stille lidt, hvis man nu skal være flere brugere på det.
Der er bare et lille men - det er jo en slat penge med tilbehør og samt

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-07-03 00:12

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> noget software - havde du det? Jeg skulle sætte slideshow igang og så
> tænde kameraet, så fik jeg lov at importere, men jeg skulle "aktivt"

Jeg har ikke installeret noget software. Jeg bruger iPhoto, som jo er
installeret på en Mac, når man kører OS X. Den er kompatibel med de
fleste kameraer, så det er ikke nødvendigt at installere den software,
der følger med kameraet. Jeg behøver ikke engang tænde mit kamera. Jeg
sætter først USB-kablet i computeren eller en hub. Derefter sætter jeg
kablet i kameraet. Det får kameraet til at tænde, og iPhoto kommer frem
på computeren med oplysning om, at kameraet er tilsluttet, og hvor mange
billeder der er. Så klikker jeg på "Importer", og så gør den det s'gu.

> Det ser da rigtig lovende ud. Og så har du smidt det på din Mac
> HomePage.

Jeg skulle lige prøve det. Men nu har jeg set på billederne igen, og det
er vist ikke den store fotokunst. Jeg kiggede også på billederne henne
på arbejdet forleden. Jeg tror, de står lidt mørkt på en
Windows-computer. Det er vist noget med gamma-korrektionen. Men så langt
har jeg slet ikke haft tid til at eksperimentere med det.

> Det kan det ihvertfald! Og så kan man køre det helt simpelt og man kan
> vælge at stille lidt, hvis man nu skal være flere brugere på det.
> Der er bare et lille men - det er jo en slat penge med tilbehør og samt

Jamen så køb da et billigere kamera. Et Ixus 400 er creme de la creme af
Ixus-serien. Jeg er jo en halvgammel mand, der efterhånden har et solidt
arbejde og trods alt en pæn løn. Jeg besluttede mig for at forkæle mig
selv og gå 1.000,- kr. op i pris til et S45. Det gjorde jeg kun, fordi
jeg havde råd til det. Nu har jeg spinket og sparet i mange år, så nu
vil jeg gerne kunne købe lidt luksus. Man kan sagtens være lykkelig med
tre millioner pixel. Jeg ville hellere have et billigere kamera og en
nyere dåbsattest.
Nå, men jeg fik et nummer af tyske ColorFoto (7/2003 11. juni)
af min far. Der er en test af syv 3 mill. pixel kameraer. Der er ikke
noget Canon, men Minolta Dimage XI og Sony Cybershot DSC-P 8 vinder
testen og får karakteren "Sehr gut". Jeg tror, at P8 bare er en fiksere
udgave af det billigere P72, men at de har samme billedkvalitet.
I en test af 4-5 mill. pixel kameraer i samme blad roser de
Minolta Dimage F200 (4 mill. pixel). Det giver utroligt meget for
pengene og følger godt med 5 mill. pixel kameraeren, skriver de. Det
klarer sig en del bedre end HP Photosmart 735 og er næsten lige så godt
som Canon PowerShot S50, der er langt dyrere.
Jeg fik også det tyske fotoMAGAZIN (7/2003). De tester fire små
kameraer: Canon Digital Ixus II, Casio Exilim Z3, Minolta Dimage Xt og
Pentax Optio S. De får alle fire stjerner og karakteren Sehr gut.
Kan du lide Ixus, hvorfor ikke bare gå ned til en Ixus II og
spare pengene? Den har samme look and feel og samme billedstil. Men
ellers er de alle gode. Pentax er enormt lille. En enkelt test har talt
om uskarpe hjørne i billederne. Måske fordi objektiver er konstrueret på
en speciel måde for at være kompakt. Det samme er Minoltas objektiv, og
det er et meget tyndt kamera. Casio er hurtigt, elegant og letbetjent
med en stor god søger (iflg. testen). Jeg synes, jeg kan læse mig til,
at Canon har de bedste billeder med en lille margin, men den har kun 2x
zoom. De bruger alle SD-/MM-kort og ikke Compact Flash, hvad det så
betyder. Men det er du vel ligeglad med.
Nu har du fået nogle idéer til nogle alternative kamerare. Du
kan selv se anmeldelser og ikke mindst testfotos på nettet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Storm

Dato : 07-07-03 20:58

> [...]
> på computeren med oplysning om, at kameraet er tilsluttet, og hvor mange
> billeder der er. Så klikker jeg på "Importer", og så gør den det s'gu.

Det gjorde den s'gutte hos mig. Men da jeg afleverede kameraet fik jeg
samme forklaring som du lige giver. Prøver efter når jeg låner det igen.
Da jeg selv sad og eksperimenterede tænkte jeg at min PowerBook er for
gammel (dec 2001). Din er ny og hendes er spritny.

>Det er vist noget med gamma-korrektionen. Men så langt
> har jeg slet ikke haft tid til at eksperimentere med det.

Det kommer du jo nok ikke uden om.

> Jamen så køb da et billigere kamera.

Nu synes jeg liiige du kommer lidt let om det... Du _ved_ jo hvordan det
er når man undersøger og ser hvad der findes... så kan man da ikke
bare...

> [...]
> sagtens være lykkelig med tre millioner pixel. Jeg ville hellere have et
> billigere kamera og en nyere dåbsattest.

Du er vist lidt aldersfikseret; men nu er en pæn løn jo ikke automatisk
et frynsegode til en halvgammel dåbsattest. Men man kan sige det handler
om at prioritere, og det er her jeg befinder mig: "i prioriteringens
slagmark".

[Snip]

> [...]
> og følger godt med 5 mill. pixel kameraeren, skriver de. Det klarer sig en
> del bedre end HP Photosmart 735 og er næsten lige så godt som Canon

Minolta Dimage F200 vil hermed blive undersøgt, men der er da vist ikke
billigere end IXUS 400 eller PowerShot S45.

> [...]
> Kan du lide Ixus, hvorfor ikke bare gå ned til en Ixus II og
> spare pengene? Den har samme look and feel og samme billedstil. Men

Du har evner som supersælger.

> [...]
> billeder med en lille margin, men den har kun 2x zoom. De bruger alle
> SD-/MM-kort og ikke Compact Flash, hvad det så betyder. Men det er du vel

Næh, det tror jeg ikke jeg er ligeglad med. Har det ikke betydning for
funktionshastigheden, og har det ikke betydning når man skal have ekstra
RAM kort, eller er jeg helt galt afmarcheret her?

> Nu har du fået nogle idéer til nogle alternative kamerare. Du kan
> selv se anmeldelser og ikke mindst testfotos på nettet.

Takker ærbødigst for dine gode vedholdende indspark.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-07-03 06:15

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> Da jeg selv sad og eksperimenterede tænkte jeg at min PowerBook er for
> gammel (dec 2001). Din er ny og hendes er spritny.

Gammelt skidt! Har den USB og OS X og en iPhoto, der understøtter
kameraet, så burde det virke.

> Det kommer du jo nok ikke uden om.

Ser de så slemt ud?

> Nu synes jeg liiige du kommer lidt let om det... Du _ved_ jo hvordan det
> er når man undersøger og ser hvad der findes... så kan man da ikke
> bare...

Man kan også være glad for mindre dyre ting. Der er også en glæde ved at
købe noget, der yder godt til prisen.

> [...]
> et frynsegode til en halvgammel dåbsattest. Men man kan sige det handler
> om at prioritere, og det er her jeg befinder mig: "i prioriteringens

Nå nej. Men alligevel har de fleste voksne vel flere penge end da de var
unge studerende. Så er der trods alt lidt mere at prioritere med. Man
kan f.eks. nøjes med et hus til 1,2 i stedet for 1,3 millioner. Så har
man 100.000,- til forskellige forbrugsgoder.

> Minolta Dimage F200 vil hermed blive undersøgt, men der er da vist ikke
> billigere end IXUS 400 eller PowerShot S45.

Jeg har bare lavet et hurtigt opslag på edbpriser.dk. Det ligger da en
6-700,- kr. lavere i pris.

> Næh, det tror jeg ikke jeg er ligeglad med. Har det ikke betydning for
> funktionshastigheden, og har det ikke betydning når man skal have ekstra
> RAM kort, eller er jeg helt galt afmarcheret her?

Jeg tror ikke, de betyder noget videre. Det er bare forskellige
standarder. Nogle mennesker har investeret en del i en bestemt korttype
og vil gerne have, at det nye kamera også bruger den slags kort. Det
regnede jeg ikke med gjaldt dig. Så tror jeg ikke, du skal bekymre dig
om det.
--
Henrik Münster
Esbjerg