Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Foto-CD
Fra : Steen Kristiansen

Dato : 30-06-03 21:48

Da jeg netop har anskaffet mig et Canon A70 og dermed
er helt "grøn" på området søger jeg gode råd om hvilket
format man laver en fotocd i.
Jeg forestiller mig at lave en slags menu således at det
på dvd afspilleren er let at finde rundt i billederne.
Endvidere ville f.eks. lidt effekter ved billedskift og
måske lidt baggrundsmusik til være en sjov ting.
Så derfor, skriv lidt om format og software til at lave
disse ting med samt kravene til dvdafspilleren.

Mvh
Steen

Fra : Anders&Birgitte

Dato : 30-06-03 22:39

"Steen Kristiansen" <steenk@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så derfor, skriv lidt om format og software til at lave
> disse ting med samt kravene til dvdafspilleren.

Hej Steen

Der er nok flere muligheder. Dels kan man jo afspille jpg billeder direkte
fra CD, hvis afspilleren understøtter dette (det er altid tydeligt
markeret).
Ellers kan man nok lave en VCD med en masse effekter. Kig lidt på
Eksperten.dk, der kan være noget at hente derinde:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?searchtype=txt&words=foto+vcd&method=and&sort=score&excerpt_on=1&catid=0

Mvh Anders