Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
[Analog] Fuji Superia 800 og 1600 ASA. Erf~
Fra : Kurt Hansen

Dato : 30-06-03 20:13

Hvem har hvilke erfaringer med Fujis 800 og 1600 ASA farvenegativ
film? Er de meget grovkornede? Hvordan er skarphed, farver og kontrast
sammenlignet med mere normale film?

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 30-06-03 21:03

Hej

Jeg har ikke forsøgt mig med en Superia ISO 800, men jeg kan derimod
anbefale en Fujipress 800, jeg har sammenlignet den med Superia, og den
virker ikke mere "kornet" end en 400 Superia...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Kurt Hansen

Dato : 01-07-03 08:46

Mon, 30 Jun 2003 22:02:53 +0200, skrev René Ernst Nielsen:

> [...]

>anbefale en Fujipress 800, jeg har sammenlignet den med Superia, og den
>virker ikke mere "kornet" end en 400 Superia...

Ifølge http://www.fujifilm.dk/film_prof.php kan Fujicolor Superia
Press kun købes i en 20-styks pakning, eller er der nogen der ved hvor
man kan købe en enkelt til test? Måske er der ligefrem en der har købt
og er villig til at sælge en?

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 01-07-03 11:22

Hej

Jeg tror godt du kan købe dem i Odense hos f.eks. Billedbutikken eller
Fotolsen, de fleste velassorterede butikker har dem i enkeltstyks...

Jeg har nogle liggende på køl, de er udløbet, men jeg har ingen problemer
med dem, du kan godt købe en enkelt, hvis du mangler....

Fra : Ole Kramer Jensen

Dato : 01-07-03 20:56

Hej Kurt

Jeg har kun gode erfaringer med ganske "almindelige" 800 og 1600 ASA Fuji
film - afhængig af formålet de anvendes til, men det er tydeligvis to vidt
forskellige filmtyper.
Faktisk er der ingen forskel på 400 og 800 ASA filmene. Jeg har fået
fremstillet endda meget store forstørrelser fra 800 ASA uden generende korn,
hvorimod 1600 ASA er tydeligt kornet og en smule flad i kontrasten - selv
ved små forstørrelser hvilket også kan have sin charme. Jeg har fx. med held
anvendt 1600 ASA'en til portrætter.

vh, Ole