Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ekstern flash
Fra : Kurt Hansen

Dato : 30-06-03 19:44

Jeg opererer med analoge spejlreflekser og vil igang med at
eksperimentere med fill-in flash under forskellige lysforhold.

Når flashen nu ikke er placeret i skoen på kameraet, har man jo brug
for en eller flere assistenter til at holde flashen, eller hyr?
Hvordan gør I? Er der nogen der har praktiske erfaringer med at
anbringe en flash på en form for stativ? Findes der en "adapter" der
passer til et almindeligt fotostativ, eller findes der specielle
flashstativer?

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : Petersen_Michael

Dato : 30-06-03 19:50

"Kurt Hansen" <kurtFJERNDETTE@towle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anbringe en flash på en form for stativ? Findes der en "adapter" der
> passer til et almindeligt fotostativ, eller findes der specielle

jeg har et par sko, med 1/4" gevind i bunden
egentlig er det vidst fra en skinne, beregnet til
montage under kamera huset, så flashen
kan monteres ved siden af kameraet..

Hama fremstiler / fremstiller sådan noget tilbehør

dem bruger jeg enten på et kamera stativ, eller
en til formålet modifiseret skruetvinge
(skruetvinge, monteret med 1/4" bolt)

fill in synes jeg nu iøvrigt fungerer bedst
med blitsen lige på kameraet - fyret af lige
i ansigtet på den portræterede..

men der ud over kan det jo være praktisk, med flere lyskilder..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Peter Andersen

Dato : 30-06-03 20:53

Kurt Hansen wrote:
> [...]
> anbringe en flash på en form for stativ? Findes der en "adapter" der
> passer til et almindeligt fotostativ, eller findes der specielle

Ja, det gør der.

Jeg har lagt et billede på http://www.mespilus.dk/flashop.jpg
hvor du kan se en opstilling jeg har brugt rigtig meget da jeg kørte Pentax.
Den er særdeles effektiv og giver et kanon godt lys til alt! Det køre
manuelt, men ved mere avancerede udstyr er kan man jo sagtens bruge et TTL
kabel og automatik.

Det ser lidt skummelt ud når man kommer med sådan et kæmpestativ og folk
kigger, men det giver gode billeder især til portræt hvor du kan gå meget
tæt på og få en helt jævn belysning.

--
Vh. Peter Andersen

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 30-06-03 21:05

Hej

Til portræt foto vil jeg tro at ovenstående er en rimelig elegant løsning...

http://www.obt.dk/micro_softbokse_.htm

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 30-06-03 21:44

Til min Sigma flash fulgte der en lille "fod" med.

Men et stativ er nok det bedste.

--
Mvh.
Henrik