Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon g3 Zoom Støj ?
Fra : Bobbleboy Hansen

Dato : 29-06-03 22:57

Har lige købt et Canon G3, haft i 2 dage.

Lige fra starten har det haft en sjov lyd, når man bruger zoom frem og
tilbage

Nu mit spørgsmål, til andre der har et G3, har i også denne lyd ?

Har uploadet en lydfil på dk.binaer, under navnet Canon G3 Lydfil.

Det virker fint, husk lyden er optaget tæt på med en mic, men syntes stadig
at den er ret høj, når man bruger kameraet.

Er det værd at brokke sig over, selv om kameraet virker fint.

Med Venlig Hilsen Og På Forhånd Tak

Andre S Hansen

Fra : Peter T.

Dato : 30-06-03 06:19

Bobbleboy Hansen wrote:

> Lige fra starten har det haft en sjov lyd, når man bruger zoom frem og
> tilbage
>
> Nu mit spørgsmål, til andre der har et G3, har i også denne lyd ?

Mit G3 oplever samme lyd som den du har optaget. Derudover synes jeg, at
kunne høre en klikken hos dig, som jeg ikke umiddelbart kan genkende. Men
det kan også let være forvrængning af optagelserne fra mikrofonen (der
kommer et meget lavt klik-klik hos mit G3, når jeg zoomer), da lydniveauet
på optagelsen ligger meget lavt.
Hvis du ikke har langt til den butik, hvor du købte kameraet, synes jeg du
skulle køre hen og få det sammenlignet med andre G3-modeller.

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 30-06-03 07:42

Peter T. wrote:

> Hvis du ikke har langt til den butik, hvor du købte kameraet, synes jeg du
> skulle køre hen og få det sammenlignet med andre G3-modeller.

Ja - eller sågar være fræk, gå ind i den nærmeste fotobutik der har det
og spille interesseret køber, og få lov til at stå med deres
udstillingsmodel - så kan du også spørge til deres kendskab til
problemet idet "du har læst om det på nettet"

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Bobbleboy Hansen

Dato : 30-06-03 17:31

Ja det var den klikken jeg undrede mig over, selve zoom lyden skal jo være
der.

Lyder som tænder/løs Plastik der ikke kører som det skal.

Kører som sagt fint, bare en lille ting som er træls, hvis det ikke skal
være der. ?

Butiken er i den anden del af danmark.

Tester lige en fotobutik her (God Ide)

Andre S Hansen