Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Generel fjernebetjening?
Fra : Michael Nyrup

Dato : 29-06-03 15:23

Hi,
Jeg har købt et Ixus 400 som ikke supportere fjernbetjeninger af nogen art.
Derfor tænkte jeg om een af jer kender til et system som kan monteres på
kameraet, som fysisk går ned og påvirker trigger knappen? Det må være
forholdsvis let at lave en sådan ting men måske lidt sværere at lave en
generelt (eller næsten generelt) monterings beslag.

Et hvert hint modtages med glæde inden jeg investerer i en lille fjernstyret
bil, et værktøjssæt og en loddekolbe

Mvh
Michael Nyrup

Fra : .J.S...

Dato : 29-06-03 15:27

"Michael Nyrup" <aerosign-remove me-@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> generelt (eller næsten generelt) monterings beslag.
>
> Et hvert hint modtages med glæde inden jeg investerer i en lille

Hvad skal du bruge fjernbetjening til ?

Kan man ikke styre det via USB ?
(det kan man med mit S50)

Der er jo også en timer hvis man blot selv skal med på billedet...

mvh/JS

Fra : Michael Nyrup

Dato : 29-06-03 15:45

Hi,
Det har du ret i... men når jeg ønsker at tage billederne kan jeg ikke nå
kamaraet OG der er ikke plads til en PC i nærheden (jeg sidder i et lille
fly..). Desværre har Canon ikke lavet de drivere så de også kan køre på
WindowsCE (en iPAQ) for det ville have været den mest elegante løsning...

Mvh
Michael

Fra : Michael Holm

Dato : 29-06-03 16:26

Du skal bruge en dims der hedder en Solonoide. Jeg har engang gjort det med
25 engangskameraer på een gang, for at lave matrix effekter. Det virkede
fint.Vi limede dem fast med sekundlim - hvilket måske ikke er det bedste i
dit tilfælde.

RS har vistnok nogle solonoider der kommer med et beslag, så du bare kan
tape den fast. Kig på deres website, www.rs-components.dk

Du skal dog bruge temmelig meget strøm til at drive en solonoide, men en
batterier skulle kunne løse opgaven.

Spørg evt. I dk.teknik.elektronik.

--Michael

Fra : Michael Nyrup

Dato : 30-06-03 17:00

Hi,
Tak for svaret det ledte mig lægere ind på opgaven.

Jeg fandt nogle spændende sider (http://vyskocil.free.fr/coolcom/ og
http://photopc.sourceforge.net/) under min solonoide søgning. De omhandlede
protocoller for diverse kamararer. Nogle kan styre deres kamera vha en Palm
eller en PocketPC mens andre har lavet specielle romtecontrols med små
microprocossorer. Fælles for dem er, at protokollen beskriver næsten alle
kamaraene untaget Cannon...... øv...

Hvis nogen har lignende information om canon protokollen, så er jeg voldsomt
interesseret - specielt for Ixus.

Mvh
Michael Nyrup