Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
[Analog] Oversigt over Nikon-grej?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 28-06-03 21:35

Når man kigger på Ebay og i Den blå Avis, kan det være svært at
overskue alle de mange Nikon-modeller: Hvor gamle er de, hvad har de
kostet fra ny og er det en billigserie, eller et fuldbårent
Nikon-udstyr? Og tilsvarende med objektiver og tilbehør i øvrigt.

Hvor kan jeg finde oversigter der kan guide gennem junglen?

Det ville være rart med en kvalitetssammenligning af de forskellige
objektiver. Findes det?

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 28-06-03 21:38

Hej Kurt

En hjemmeside jeg har brugt meget er www.photozone.de
der er en oversigt over kamerahuse hvor de beskriver funktioner, man kan
også se en masse andet...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Thomas Sass Pedersen

Dato : 28-06-03 22:08

Hej Kurt.

Jeg har selv brugt denne side, da jeg købte mit hus. Der er ikke så mange
priser, men en dælens masse information omkring de forskellige kameraer og
hvilke objektiver der kan bruges. Og så får man også årgang for de
forskellige serier. Håber det kan bruges.

http://mir.com.my/rb/photography/photography.htm

MVH

Thomas Pedersen

Fra : Jeppesen

Dato : 28-06-03 22:11

"Kurt Hansen" <kurtFJERNDETTE@towle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor kan jeg finde oversigter der kan guide gennem junglen?
>
> Det ville være rart med en kvalitetssammenligning af de forskellige

Der findes mange ressourcer på nettet - nogle af de bedste vedrørende Nikon
generelt er:

http://www.nikonlinks.com/unklbil/Default.htm omend den ikke længere
opdateres. Så er der http://www.naturfotograf.com/index2.html som er Bjørn
Rørslett´s informative side om bl.a. Nikon - har blandt andet meget
udførlige beskrivelse af næsten alle Nikon´s bedre objektiver, og en side om
Nikon som samleobjekter finder du på http://members.aol.com/dvbarth/ og alle
mulige links til sider om Nikon finder du på
http://www.lisp.com.au/~mmphoto/nikon/links.htm.

Endelig er også www.nikonians.com et besøg værd for os Nikonoholics.

Optik kan du finde testet objektivt på http://www.photodo.com og hvis du vil
vurdere om prisen på udstyr er nogenlunde korrekt kan du se på
http://www.fotomagazin.de/Fomag.php og omregne det fra Euro.

Og er du sand Nikonianer kan du sikkert more dig ved at læse på
http://andersloberg.subnet.dk/514988.htm

Og det er bare et par af linksene

Mvh Kim

Fra : Bo Bjerre

Dato : 28-06-03 22:52

"Kurt Hansen" <kurtFJERNDETTE@towle.dk> wrote in message

> Det ville være rart med en kvalitetssammenligning af de forskellige
> objektiver. Findes det?

Ja, Bjørn Rørslett i Norge er pasioneret Nikonis, og har en liste over alle
relevante glas

http://www.naturfotograf.com/index2.html

Her kan man se at f.x. 24mm har været lavet i bl. 1.4 2.0 og bl. 2.8,
hvor han ikke har meget tilovers for netop 2.0'eren. Han begrunder sine
påstande temmeligt godt, og fortæller osse om hvordan billedforbrængning,
skarphed og farvespredning i de forskellige objektiver er.

Bo //

Fra : Lars [8210]

Dato : 29-06-03 10:49

Kurt Hansen wrote:
> [...]
>
> Venlig hilsen
> Kurt Hansen
> (Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver

Hej Kurt:

Priserne kan checkes her:
http://www.fotomagazin.de/Frames_Fomag02.htm

og

http://photographica-world.de/KAMERAPREISE.htm

Oversigt over Nikon objektiver her:

http://home19.inet.tele.dk/ne/nikon.htm

http://home19.inet.tele.dk/ne/nikon3.htm

http://home19.inet.tele.dk/ne/nikon2.htm

http://home19.inet.tele.dk/ne/nikon4.htm

http://home19.inet.tele.dk/ne/nikon5.htm

Mere information: prøv at kikke her ( under Nikon history )

http://home19.inet.tele.dk/ne/history.htm

--
Med venlig hilsen / Best Regards / Gruß

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://www.fotolinks.dk or http://www.photolinks.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 30-06-03 18:35

Sat, 28 Jun 2003 22:35:13 +0200, skrev Kurt Hansen:

> [...]
>
>Hvor kan jeg finde oversigter der kan guide gennem junglen?
>
>Det ville være rart med en kvalitetssammenligning af de forskellige

Tak til alle for de mange gode links!