Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon linser og flash - hvor købes de med ~
Fra : Per Falkjær Jensen

Dato : 28-06-03 21:24

Kære NGere,

I senenste nummer (nr. 3) af Digital Foto (kan i øvrigt varmt anbefales)
omtales drømmekameraet Canon EOS 1 Ds, som koster den nette sum af 73.745
kr. Af naturlige årsager har jeg mere realistisk været lun på en 10D.

Hvis man til 10D ønsker et objektiv, der kan gå ned på 24 mm, har man brug
for et Canon EF 16-35mm f 2.8 L, og dette nævnes i artiklen til kr. 17.400.
En Canon EF 28-135 mm IS står til kr. 6.625.

Jeg har tit se omtale af, hvor man kan købe et kamera billigst, men jeg har
aldrig set omtale af, hvor man kan købe objektiver og evt. flash billigt. På
alle de links som omtaler kameraer, har jeg endnu ikke kunne finde hverken
linser eller flash til trods for, at i hvert fald en linse skal man da bruge
for at få glæde af en 10D. Der er heller ikke linser på www.edbpriser.dk,
hvor køber man dette med fordel og i det hele taget danner sig et overblik
over mulighederne og prisniveauet?

Jeg har i øvrigt hos en fotograf set, at kan havde en Canon linse med
"billedstabilisator". Er der nogen, der har erfaringer med en sådan?

Mvh - Per

Fra : Lars [8210]

Dato : 28-06-03 21:32

Per Falkjær Jensen wrote:
> [...]

Canon linse med
> "billedstabilisator". Er der nogen, der har erfaringer med

Hej Per

Helt klart - jeg ville selv købe en EOS 1 Ds hvis jeg havde
pengene - men den koster altså "kun" lige under 60.000 Dkr.
Jeg må nøjes med min d30'er!!!

Du kan finde priser på objektiver f.eks. her:

http://geizhals.cc/
http://www.guenstiger.de/

Kik evt på http://home19.inet.tele.dk/ne/sellers.htm under
punktet prissammenligning.

--
Med venlig hilsen / Best Regards / Gruß

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://www.fotolinks.dk or http://www.photolinks.dk

Fra : Alex W

Dato : 28-06-03 21:43

>Jeg har tit se omtale af, hvor man kan købe et kamera billigst, men jeg har
> aldrig set omtale af, hvor man kan købe objektiver og evt. flash billigt.

Hej Per
Prøv lige dette link. Der har de næsten alt !!!
Prserne er OK !

www.technikdirekt.de/

/Alex

Fra : Peter Andersen

Dato : 28-06-03 22:04

Alex W wrote:

> Hej Per
> Prøv lige dette link. Der har de næsten alt !!!
> Prserne er OK !
>
> www.technikdirekt.de/

Ja jeg er meget tilfreds med foretagnet. Har netop bestilt en 10D. Er spændt
på hvornår den dukker op, har ikke fået noget respons fra dem på min
forespørgsel om den i det hele taget er på lager. Næste uge bliver rigeligt
fyldt med spænding

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Jesper

Dato : 29-06-03 11:16

On Sat, 28 Jun 2003 22:23:48 +0200, "Per Falkjær Jensen"
<pefa@SletDette.mail.dk> wrote:

> [...]

>Jeg har i øvrigt hos en fotograf set, at kan havde en Canon linse med
>"billedstabilisator". Er der nogen, der har erfaringer med en sådan?

Ja, jeg har ovenstående linse med Image Stabilizer. Den er jeg godt
tilfreds med og den er god til at forhindre rystede billeder. Jeg kom
hjem fra Bolivia og Chile for nogle måneder siden med 10 film taget
med linsen på en EOS 300 og kun 2 billeder var rystede og det selvom
en stor del at billederne er taget ved langsom lukketid, omkring 1/30
-1/45 plus-minus. Du kan se nogle af dem på min hjemmeside hvis du har
lyst:
http://hjem.get2net.dk/jlpphotos.

Linsen købte jeg for 1 1/2 år siden hos Tecknikdirect i Tyskland for
omkring kr.4.400. Leveringstiden dengang var 3 dage.

Hilsen

Jesper