Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Film scanner
Fra : Ricko.

Dato : 27-06-03 06:42

Hej vil lige høre om der er nogen der har noget erfaring med denne scanner,
og meget gerne deres mening om den .
Link. http://www.finnjensen.dk/

--
Ricko.

Fra : Per M

Dato : 27-06-03 07:29

Jeg vil også gerne høre om erfaringer med denne scanner, som iøvrigt ligner
en Microtek Filmscan 35 scanner på en prik. Se her:
http://www.microtek.nl/Product.php?ThisPage=Scanners&Product=Detail&P_Id=67

og her er en pris i Danmark:
http://www.computerstore.dk/shop/VareKort.asp?vn=SCRMI0035&kat=Kamera-Scanner&subkat=Kamera-Scanner2

Umiddelbart ser det ud til at være samme scanner under to forskellige navne
og med lidt forskellige softwarepakker. Microteks model fås iøvrigt i en
udgave, der hedder Filmscan 35 Silver SE, hvor man får gratis download af
Silverfast SE software med.
Jeg har overvejet denne model flere gange, men kender ingen, der har prøvet
den, så jeg ville også blive glad for at høre folks erfaringer.
mvh
Per M

Fra : Ricko.

Dato : 27-06-03 07:47

Tusind tak for linket , den er sku så billig at den køber jeg når jeg kommer
hjem fra ferie ,
Hej og tak.

Fra : Peter Andersen

Dato : 27-06-03 11:07

Per M wrote:
> og her er en pris i Danmark:
> http://www.computerstore.dk/shop/VareKort.asp?vn=SCRMI0035&kat=Kamera-
Scanner&subkat=Kamera-Scanner2

Vær lige opmærksom på at prisen i computerstore.dk er UDEN moms.

Jeg sad også og blev imponeret over deres pris på Canon 10D, indtil jeg så
at det altså var uden moms)

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Peter Hansen

Dato : 27-06-03 11:41

> [...]
ligner
> en Microtek Filmscan 35 scanner på en prik. Se her:

her er en anden klon af tilsyneladende samme scanner:

http://www.computeruniverse.net/products/90057646/Reflecta_Film_Scanner_i_sc
an_1800.asp

set til 137 ? i Tyskland hos www.technikdirekt.de

Hvorfor skal det være så dyrt i Danmark?

mvh Henning

Fra : kim vegeberg

Dato : 28-06-03 07:59

Hej jeg har brugt PrimeFilm 1800u nu i 3 år og kun haft meget godt resultat
med den det tager lidt tid før jeg fandt ud af alle finesser . men til mit
behov har den været udmærket både til dias( jag har scannet ca. 2000 Dias)
Og almindelig nikativ men man skal regne med at det tagger lidt tid Ca. 1
minut per billede efter hvilket størrelse og pixsel man vælger .Det program
der hører med kan man både forstørre og tage et udsnit af billedet før man
scanner
mvh Kim Vegeberg
kim.vegeberg@adslhome.dk