falgermus,rabis og katte
Fra : Tournesol

Dato : 17-07-03 09:51

Hej

Et spørgsmål.

vi har til tider flagermus i haven og de kan jo være bære af rabis (er det
ikke nødvendigvis) bør vi vaccinere kattene mod rabis når nu vi ved
flagermusne kan finde på at komme.
Kattene går i lukket gård men det afholder dem vel ikke i at jage en der evt
kommer for tæt på.

Jeg vil spørge min dyrlæge også men det kunne jo være at der sad en her og
viste noget

potedask Henriette.

--
DK.Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Niels Peter

Dato : 17-07-03 10:32

Tournesol wrote:
> [...]
> der evt kommer for tæt på.
>
> Jeg vil spørge min dyrlæge også men det kunne jo være at der sad en

Du skal nok spørge dyrlægen; så vidt jeg ved, er der stor forskel, alt
efter, hvor man bor, på, om det kan tænkes, at flagermusene har rabies.
Og dyrlæger ved, hvordan risikoen fordeler sig geografisk.

--
Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Tournesol

Dato : 17-07-03 12:21

Hejsa

> Du skal nok spørge dyrlægen; så vidt jeg ved, er der stor forskel, alt
> efter, hvor man bor, på, om det kan tænkes, at flagermusene har
> rabies. Og dyrlæger ved, hvordan risikoen fordeler sig geografisk.

Så sagt så gjort

Der er ingen risiko i vores område overhovdet
Men vi har dog valgt at alligevel at få dem rabis vaccineret og chipset,
hvis vi skulle finde på at tage på en udlansrejse er det jo en god ting at
have fået det gjort

misse hilsen Henriette.

Fra : Winther

Dato : 31-07-03 23:55

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> efter, hvor man bor, på, om det kan tænkes, at flagermusene har rabies.
> Og dyrlæger ved, hvordan risikoen fordeler sig geografisk.

Jeg har boet omkring Kolding, der havde flagermusene rabies. Jeg aflivede en
syg flagermus og fik den undersøgt, derfor ved jeg det. Som jeg forstod det,
var det slet ikke usædvanligt.

Vh. Winther

Fra : Bente Jepsen

Dato : 01-08-03 05:07

"Winther" <Falk-Petersen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

aflivede en
> syg flagermus og fik den undersøgt, derfor ved jeg det. Som jeg

Hmm. I lægeverdenen betragter man alle flagermus som potentielt
smittede. Hvis man bliver bidt af en flagermus skal man vaccineres 6
x, startende med 1 x vacc. + immunglobulin, som skal gives her og nu
og af Seruminstituttet bliver fragtet til hvor man nu bor og kan gives
af vagtlæge, i vores tilfælde næsten Esbjerg, express, så hvis jeg
havde en kat der gik efter flagermus, tror jeg nok jeg ville vaccinere
den mod rabies uanset.

Mange hilsner
Bente