skrig og skrål
Fra : e.coli

Dato : 15-07-03 13:43

Ak, ja. Vores skønne hankat (indekat), som har fået fjernet testiklerne for
længe siden, er netop fyldt et år, og i den anledning mener han åbenbart, at
det er blevet tid til at markere sig en anelse. Han jamrer og piver konstant
og hele tiden, når han altså ikke lige ligger og sover. Det virker ikke som
om, han er syg - han spiser og drikker som normalt - og han leger meget
gerne, når vi kommer hen til ham for at få ham til at tie stille.

Han har været på et lille eventyr for et par måneder siden, hvor han slap ud
af hoveddøren og helt ned til opgangsdøren, og et par gange siden har han da
forsøgt sig med at slippe ud igen, men det har ikke været noget i nærheden
af den slags, som vi oplever nu. Vi havde ham med nede i vores gård for en
uges tid siden, lige da han var startet på sine koncerter, og har haft ham
nede et par gange siden. Han virker relativt skræmt af det grønne område, og
han er ikke spor ked af at komme op igen. Meeen, koncerterne fortsætter.

Mit spørgsmpl til alle I kyndige folk er nu: Har vi begået en fejl ved at
hive ham med ned? Er piveriet blot hormonelt (en slags løbetid) eller kan
det være noget andet? Vi ignorerer ham om natten, og så holder han mund
efter en lille tur rundt i lokalet, men i dagtimerne er han ret vedholdende.
Er der nogen, der har erfaringer med den slags?

Mange venlige hilsner,

Nick

Fra : Jane Bjørnlund

Dato : 15-07-03 14:07

Hej Nick

Jeg kan ikke umiddelbart give dig en forklaring, men dog fortælle om
egne oplevelser. Den ene af vores mainecoon hanner, der også er
neutraliseret, laver også koncerter. Han gør det dog ikke hele dagen,
men i stedet efter et mønster der siger omkring kl.11 og så igen om
aftenen. Min teori er, at han tigger for at komme ud i snor, som han
elsker vildt (ellers har de udegård). Men vi kan jo ikke rende rundt om
huset med ham hele dagen... Hvorfor det er så præcist om formiddagen
undrer mig dog lidt, da vi som regel tager ham ud i snor om aftenen.

At det skulle være hormonelt ville vel være mærkeligt, når de er
neutraliserede. I jeres tilfælde ku det måske være et forsøg på
opmærksomhed, eftersom han holder om natten, når han bliver ignoreret?

Med venlig hilsen
Jane Bjørnlund
- Tøm kattebakken ved privat svar