Så skal der trænes!
Fra : Ann K

Dato : 14-07-03 22:20

Hejsa.
Gad vide om Manden har disse ambitioner for Namacoola???

http://www.tnthounds.com/albums/Movies/rookie2.wmv

Ve' godt, det er en hund! Men hold fast, hvor er det flot!!! Og I skal da
ikke snydes

Mvh Ann - der nu også er forkølet oveni halsbetændelsen *suk*

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 14-07-03 22:34

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> writes:

> [...]
>
> http://www.tnthounds.com/albums/Movies/rookie2.wmv
>
> Ve' godt, det er en hund! Men hold fast, hvor er det flot!!! Og I skal da

Nå da træner han stadig med hende :-?
Kan hun lave flere numre nu :-?

Nej bestemt ikke nysgerrig...;-D

> Mvh Ann - der nu også er forkølet oveni halsbetændelsen *suk*

Stakkels dig...
Anastacia sender fluks et trøstespinbrum og jeg nogle
bakterieudryddende positive tanker

Men forkølelse kan jeg som regel klare med 2x 500mg
c-vitamintabeletter 2x daglig i to dage, men de giver hård mave..

--
Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
Henrik & Anastacia samt Melissa

Fra : Ann K

Dato : 14-07-03 23:37

Hej Henrik.

>Nå da træner han stadig med hende :-?

<> Uh ja... Namacoola ææælsker det stadig

>Kan hun lave flere numre nu :-?

<> Jepper... hun er ved at være en knag til "fri ved fod"...
"Halskrave" er også ved at være fæstnet...
Og han er ved at lære hende "kram" - hvor hun skal stå på hans skød og så
lægge forpoterne på hans kinder, for at gnide næse... den er bare kanonsød,
når den lykkes!

Inden nogen får sure opstød over at man træner en kat... Namacoola laver
_mange_ af disse ting af sig selv! Manden bruger klikkertræning (shaping) og
fanger altså "kun" den adfærd lillepigen har i forvejen... og så sætter han
det i system

>Nej bestemt ikke nysgerrig...;-D

<> Du er velkommen
Han er for resten også begyndt med Kludetæppet... indtil videre kan hun Sit
og Løve Meeen , hun lærer lidt langsommere end Namacoola... hvem sagde
at der ikke var forskel på racerne
De andre bandemedlemmer betragter ham stadig med inderlig foragt, når han
forsøger at træne dem! *sss* Det må vel være nok at de (næsten) altid
kommer, når der bliver kaldt og ikke er på sofabordet....

>Stakkels dig...
Anastacia sender fluks et trøstespinbrum og jeg nogle
bakterieudryddende positive tanker

<> Tro mig... jeg har også ondt af mig selv! ;-D

>Men forkølelse kan jeg som regel klare med 2x 500mg
c-vitamintabeletter 2x daglig i to dage, men de giver hård mave..

<> Hmmm - skulle måske forsøge mig... Hård mave er faktisk at foretrække,
fremfor at skulle sidde med tilstoppet næse og raspe luft ned i lungerne
gennem min ømme, hævede hals! :)

Mvh Ann

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-07-03 08:38

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> writes:

> Hej Henrik.

Hej Ann K

> <> Uh ja... Namacoola ææælsker det stadig

Det holder hun nok ikke lige op med..*S*

> [...]
> lægge forpoterne på hans kinder, for at gnide næse... den er bare kanonsød,

Det skrider jo fremad Det er jo heller ikke umuligt at træne katte
-viser det sig Men Jan er jo også "dopet" fordi han i forvejen er
hundetræner og dermed kender metoden, som ikke kan være vanvittig
meget forskellig...

> [...]
> fanger altså "kun" den adfærd lillepigen har i forvejen... og så sætter han

Faktisk er der en del som også gerne vil klikkertræne deres
kat/katte. Men det er vist mest som ned af bordet og den slags... Det
behøver jeg ikke en klikker til for Anastacia er godt klar over hvad
jeg mener med ned, problemet er så bare at hun tager en besked og
først gør noget ved det når jeg har rejst mig...

> [...]
> forsøger at træne dem! *sss* Det må vel være nok at de (næsten) altid
> kommer, når der bliver kaldt og ikke er på sofabordet....

Joe der er forskel på racerne, helt bestemt... Kunne være sjovt hvis
de to kunne gøre det synkront
Jamen jeg forstår dem, nu har de boet sammen med jer så længe uden at
skulle trænes. Hvorfor så begynde på det nu, når Jan alligvel har to
træningsobjekter *GG*

> <> Tro mig... jeg har også ondt af mig selv! ;-D

Det kan jeg bestemt godt forstå..

> <> Hmmm - skulle måske forsøge mig... Hård mave er faktisk at foretrække,
> fremfor at skulle sidde med tilstoppet næse og raspe luft ned i lungerne
> gennem min ømme, hævede hals! :)

På apoteket kan du/i købe nogle sugetabletter som hedder hexocain de
giver en lokal bedøvelse af halsen i og med at man sutter på dem som
bolsjer og det hjælper helt sikkert...

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-07-03 13:08

In article <m2smp81bqe.fsf@henrik.misbamsen.dk>, Henrik Pedersen
<misbams@edb.invalid> wrote:

> Anastacia er godt klar over hvad
> jeg mener med ned, problemet er så bare at hun tager en besked og
> først gør noget ved det når jeg har rejst mig...

Aha - hun har den samme manual som Donna )

Fra : Ann K

Dato : 17-07-03 12:26

Hej Henrik.

>Joe der er forskel på racerne, helt bestemt... Kunne være sjovt hvis
de to kunne gøre det synkront

<> Hmm - Namacoola og Kludetæppets forhold til hinanden er så dårligt, at vi
er begyndt at lave lidt grin med det...
Sagen er at Kludetæppets øjne er en lille smule for runde i forhold til
idealet for skovkatte... Lige så snart hun får øje på Namacoola, kniber hun
dog øjnene lidt sammen...
Vi har derfor tænkt på at melde dem begge til udstilling... i hvert sit bur
og med Namacoola udenfor bedømmelse...
Når Tia så skal fremvises af Jan, tager jeg Namacoola med og holder så
Lillepigen op så Tia kan få øje på hende... Vupti - ikke længere runde øjne
*GGG* Smart - ikk'?

Mvh Ann

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 17-07-03 16:34

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> writes:

> Hej Henrik.

Hej Ann K

> [...]
> Lillepigen op så Tia kan få øje på hende... Vupti - ikke længere runde øjne

Jae, måske hvis de ikke slutter sig sammen fordi de skal sammen afsted
på udstilling og tager r.... på jer i stedet...
Men eller ganske snedigt..

Fra : Niels Peter

Dato : 14-07-03 22:35

Ann K wrote:
> Hejsa.
> Gad vide om Manden har disse ambitioner for Namacoola???
>
> http://www.tnthounds.com/albums/Movies/rookie2.wmv

Det der med at rende ud og ind mellem benene på folk behøver man da ikke
at /lære/ en kat.
Somme tider ville jeg derimod ønske, man kunne lære dem at lade være....

Niels Peter

Fra : Kate

Dato : 16-07-03 15:33

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> wrote in news:bev6p7$rn1$1@sunsite.dk:

> http://www.tnthounds.com/albums/Movies/rookie2.wmv

det kan godt være det bare er mig, men jeg bliver bedt om brugernavn og
password

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Grit Wessel

Dato : 16-07-03 16:14

> det kan godt være det bare er mig, men jeg bliver bedt om brugernavn og
> password

Hej Kate

Det gør jeg ikke, jeg kan godt se den.

Sig til hvis jeg skal sende filen til dig (den fylder 4,3 MB), den er ganske
imponerende (selv om den ikke har noget med katte at gøre .

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Kate

Dato : 17-07-03 21:09

"Grit Wessel" <ng@dk-ginkgo.dk> wrote in news:bf3pu6$t4m$1@sunsite.dk:

> Sig til hvis jeg skal sende filen til dig (den fylder 4,3 MB),

det må du gerne for jeg er jo en nysgerrig rad og jeg får stadig
"Authorization Required" når jeg forsøger mig

Fra : Kate

Dato : 19-07-03 11:37

Så fik jeg også set den. Sikke dog en idé at lære sin hund det, men jeg
fik mig da et godt grin til morgenkaffen

Fra : Ann K

Dato : 19-07-03 12:21

Hej Kate.

>Så fik jeg også set den. Sikke dog en idé at lære sin hund det, men jeg
fik mig da et godt grin til morgenkaffen

<> Freestyle (som disciplinen hedder) er en videreudvikling af den
almindelige lydighedstræning... ligesom Cur er det indenfor hestedressur...
Det kræver oceaner af tid og tålmodighed at få vovse til at få den fine
kontakt og dermed at bevæge sig så præcist i forhold til sin fører... og
derfor også at føreren er vildt opmærksom på sit eget kropssprog... Samme
gælder indenfor fx agility som jeg jo dyrker med Dise
Det du har set er faktisk resultatet af et ualmindelig godt samarbejde
mellem hund og fører

Mvh Ann - der ville ælske at have modet til at gøre sig til grin i Freestyle