Katte og tyverialarm.
Fra : AEK

Dato : 14-07-03 15:27

Jeg har købt en trådløs alarm m. sensorer til hytten.
Så langt, så godt

MEN, mine rødder vil da uden tvivl sætte den i gang konstant.
Den skal kun være inst. i entreen. Kattene er nødt til at have adgang
dertil..

Der må være andre i gruppen, der har haft sammen problem.
Alle råd modtages med kyshånd

God sommer til alle...

Hilsen
Anya, Oscar,Tøsen & Tildemusen.

Fra : Dan Mortensen

Dato : 14-07-03 17:01

"AEK" <2468SLETTES@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> Der må være andre i gruppen, der har haft sammen problem.
> Alle råd modtages med kyshånd

Der findes detektorer som ignorerer katte og mindre hunde, så det er da en
mulighed.

/Dan Mortensen
http://www.sollok.dk/katte

Fra : Lene Heier

Dato : 14-07-03 17:04

On Mon, 14 Jul 2003 16:27:03 +0200, "AEK" <2468SLETTES@jubiimail.dk>
wrote:

>Jeg har købt en trådløs alarm m. sensorer til hytten.

>Alle råd modtages med kyshånd

Vi har selv alamsystem i hele hytten, men nok ikke det samme som
jeres; det er en Falck/Securitas-model.

Der sidder nogle dimsedutter på alle vinduer/døre, som bevirker at
skidtet vil give sig til at hyle, hvis en dør eller et vindue åbnes 'i
utide'. Skidt med dem i denne forbindelse.

Det interessante for jer er en føler, vi har siddende i entreen; den
hyler op ved bevægelse, men følerens øje er indstillet over
kattehøjde. Dvs. at hvis der sker en bevægelse i området fra gulv til
kommodehøjde, registreres ingenting. Hvis der foregår noget i
almindelig menneskehøjde, hyler alarmen op. (Jeg går ud fra, at en
eventuelt indbrudstyv, der ormer sig rundt i gulvhøjde, vil slippe
godt fra det! ;))

Lene

Fra : Thïngmand

Dato : 15-07-03 07:41

> følerens øje er indstillet over
> kattehøjde. Dvs. at hvis der sker en bevægelse i området fra gulv til
> kommodehøjde, registreres ingenting.

Hvad så når katten hopper op på kommoden?

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : Lene Heier

Dato : 15-07-03 08:02

On Tue, 15 Jul 2003 08:40:46 +0200, "Thïngmand"
<michael@thingmand.invalid> wrote:

>Hvad så når katten hopper op på kommoden?

Beklager hvis min formulering var upræcis. Jeg prøver igen: Følerens
øje er indstillet over kommode-plus-kat-højde.

Håber, det blev forståeligt for alle nu! :)

Lene

Fra : Bente Jepsen

Dato : 15-07-03 18:41

"Lene Heier" <lene@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse : Følerens
> øje er indstillet over kommode-plus-kat-højde.
>
> Håber, det blev forståeligt for alle nu! :)
>
> Lene

Øh *grin* Anya har altså også et klatretræ (ik´ osse Anya? )

Hilsen
Bente

Fra : Lene Heier

Dato : 15-07-03 20:22

On Tue, 15 Jul 2003 19:40:39 +0200, "Bente Jepsen"
<bente.jepsen@antispam.mail1.stofanet.dk> wrote:

>Øh *grin* Anya har altså også et klatretræ (ik´ osse Anya? )

I entreen?
Ok - kun ét godt råd tilbage: Sælg tyverialarm! :)

Lene