obs...
Fra : Birgitte

Dato : 14-07-03 14:20

Jeg blev igår informeret om to uafhængige opdrætter, der har haft problemer
med at fodre med RC mco31.
Ders katte har fået acne/bylder på hagen efter de startede på dette foder,-
de er gået tilbage til det de normalt fodrede med, og problemerne ophørte
igen. Nu efter jeg modtog disse to beskeder, har jeg erfarret, at en anden
mco ejer også har problemer med dette foder så det er 3 stk jeg har kendskab
til pt.
Hvis der er noget om snakken,- går jeg tilbage til mit gamle fodermærke...
Har dog ikke haft problemer endnu.
Er der andre der har haft nogen af de omtalte problemer?
Med venlig hilsen Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 14-07-03 14:28

Hejsa Birgitte

Jo mine hankatte som også får det, der fik de 2 af dem også sådan noget små
bumse ligne noget på hagen og da vi stoppede, så er det væk igen

MVH
Gitte
www.sacala.dk _ Killinger Tilsalg

Fra : Birgitte

Dato : 14-07-03 14:30

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
små
> bumse ligne noget på hagen og da vi stoppede, så er det væk igen

Hej Gitte
Jeghar i sinde at vælge omtalte foder fra og gå tilbage til mit gamle
fodermærke, før jeg får problemerne.
Mvh
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Pia J

Dato : 14-07-03 14:35

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> wrote in message

> Hej Gitte
> Jeghar i sinde at vælge omtalte foder fra og gå tilbage til mit gamle
> fodermærke, før jeg får problemerne.

2 stk uden acne her...

:Pia

Fra : Louise Viborg

Dato : 14-07-03 15:10

Tak for advarlen! For vi havde da tænkt os at købe MCO foder når vi
har brugt vores sidste 20 kg forder op, men det skal vi da ik så.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Fra : Vibeke J

Dato : 14-07-03 15:22

> Jeg blev igår informeret om to uafhængige opdrætter, der har haft
problemer
> med at fodre med RC mco31.

Hejsa,
jeg fodrer med en blaning af rc mco og Specific fxc, til mine tre katte
(hvor kun en er mco) og de har ikke haft nogen problemer. Jeg har fodret med
det siden den dag det kom i butikkerne, og det er vel 4 mrd siden? (kan ikke
rigtig huske det) Men jeg har ingenting set.
Umiddelbart lyder det lidt underligt? For hvad jeg ellers har læst herinde
plejer det da at være plastikskåle der giver problemet? Har dine kilder
brugt plastikskåle også? Jeg har bemærket at mine skåle er blevet mere
fedtede efter er gået over til at blande rc mco i, så måske er det det som
gør det?

/Vibeke

Fra : Ann K

Dato : 14-07-03 16:22

Hejsa.
2 NFO, 1 NFO-blanding, 1 perserblanding, 1 abyssinier, 1 huskat fodres alle
_uden_ nogen problemer! NFO-blandingen har ellers tendenser til acne - men
der har ikke været noget...
Vi har fodret med MCO-foderet i ca 2 måneder.... og vil fortsætte da vi kan
se hvilken forskel det har gjort for vores "langpelsede" katte..
Hælder til samme forklaring som Vibeke... fedtet foder i en plastskål er
ikke lige sagen for en kat med tendenser til acne!

Mvh Ann

Fra : Majer

Dato : 14-07-03 16:34

Ann K wrote:
og vil
> fortsætte da vi kan se hvilken forskel det har gjort for vores
> "langpelsede" katte..

Hvad har det gjort i forskel??

MVH
--
Majer
www.majer.dk

Fra : Ann K

Dato : 14-07-03 17:56

Hejsa.
MCO-foderet har givet dem en pænere pels... den virker glattere, blødere og
mere skinnende.... og Askes pels er ikke længere så vildt filtret som
tidligere! Noget både han og jeg sætter stor pris på
Aske, Tjalfe, Kludetæppet og Namacoola er på en blanding af Regal light og
mco31 i forholdet 2:1...
Saga (korthår) har haft nogle tendenser til skæl og efter vi er begyndt at
blande mco31 3:1 i hendes seniorfoder, er skællene ved at forsvinde
Håber at det samme vil ske med Ranje, der jo i laaang tid udelukkende har
levet af det meget fedtfattige hills slankefoder - men som nu skal have en
1:1 blanding af mco31 og hills...
mco31 indeholder desuden glucosamin - der bla forebygger og til en vis grad
sinker udviklingen af slidgigt... for især Ranje er det en livsvigtig
foderingrediens!!!
At hele Banden (og vovserne) så er vilde med foderet... tja...

Mvh Ann

Fra : Lisbeth Christensen

Dato : 15-07-03 11:52

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> wrote in message
> [...]
> Hælder til samme forklaring som Vibeke... fedtet foder i en plastskål er
> ikke lige sagen for en kat med tendenser til acne!

Vi har 11 stk. MCO og 2 stk. huskat uden problemer af nogen art - og *kun*
foder i skåle af keramik . Vi fodrer for tiden med ca. ½ MCO, ½ RC Fit.

VH Lisbeth

--
http://www.mactabby.dk - opdræt af maine coons.

- Cats come in many varieties...and every one is divine.

Fra : Birgitte

Dato : 14-07-03 16:42

"Vibeke J" <a@a.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> brugt plastikskåle også? Jeg har bemærket at mine skåle er blevet mere
> fedtede efter er gået over til at blande rc mco i, så måske er det det som

Hej Vibeke
Keramikskål og metalskål har der været brugt,- så det er altså ikke
plastik'en der har givet udfaldet.
Jeg kan se at i mine metalskåle ligger fedtet også på indersiden....
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Jane Bjørnlund

Dato : 14-07-03 17:43

Jeg fodrer ikke selv med RC, men dem vi netop har købt vores nyeste kat
af, gjorde det en overgang, indtil dyrlægen kunne konstatere, at den
tilbagevendende tandkødsbetændelse sikkert skyldtes det foder...

Med venlig hilsen
Jane Bjørnlund
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Louise Viborg

Dato : 14-07-03 18:07

Vores katte har altid fået RC og de bliver alle rost for deres pæne
tænder og tandkød når vi er hos dyrlægen

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Fra : Tournesol

Dato : 14-07-03 17:43

Birgitte wrote:
> [...]
> fodermærke... Har dog ikke haft problemer endnu.
> Er der andre der har haft nogen af de omtalte problemer?

Hej

Alle mine katte hvor 2 er mco spiser mco31 igen af dem har acne de har fået
det siden det kom på gaden.

Mine katte gider ikke spise andet nu de er vildt galde for mco31

Hilsen Henriette.
--
DK.Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Birgitte

Dato : 14-07-03 18:06

"Tournesol" <bankehytten@katteyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
fået
> det siden det kom på gaden.
> Mine katte gider ikke spise andet nu de er vildt galde for mco31

Hej Henriette
Jeg har heller ikke selv haft problemer med det,- men hvis undersøgelserne
viser, at der er flere en de nu fire her i tråden,- så tror jeg nu, at vi
går tilbage til vores gamle mærke, før vi måske får problemer.
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Tournesol

Dato : 14-07-03 20:16

> [...]
> undersøgelserne viser, at der er flere en de nu fire her i tråden,-
> så tror jeg nu, at vi går tilbage til vores gamle mærke, før vi måske

Hejsa

Det er helt fint det er da også dejligt at høre andres erfaring

Cæsar min MCO var begyndt at få skæl men efter at han er begynt at få mco31
har han ikke skæl mere
Yellow min anden mco havde meget svært ved at tåle fit32 men mco31 går helt
fint hun har ikke haft tynd mave længe

så jeg er tilfreds men jeg vil da lægge mærke til om de får acne så ved jeg
måske hvor problmet ligger

Hilsen henriette.

Fra : Ann K

Dato : 14-07-03 18:10

Hejsa.
Smider bare posten her, da jeg egentlig ikke helt ved, hvor den bør placeres

Faktisk synes jeg det er lidt forkert at komme med sådan en "advarsel" om et
foder... Eller også er det blot formuleringen, der støder mig en anelse
For mig kommer det nemlig til at lyde, som om man er gang med at forgifte de
kære små....

Kunne fx sagtens selv forfatte en lignende epistel om fx Hills, der betyder
at Aske omgående kaster op, hvis han får det!!! Og han er oven i købet ikke
den eneste - jeg kender faktisk til en del med dette problem omkring
Hills...
Ligeledes kender jeg til en del katte (og hunde) der får en ganske afskyelig
dårlig ånde, hvis de fodres med Iams eller Eukanuba...

Mvh Ann - der lige skulle brokke sig

Fra : Birgitte

Dato : 14-07-03 18:20

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

afskyelig
> dårlig ånde, hvis de fodres med Iams eller Eukanuba...

Hej Ann
Det var nu ikke min mening, at formuleringen skulle kunne misforståes,- men
ene og alene for at høre om der er andre der har haft problemer med dette
foder.
Hvis du mener det ikke er det rigtige sted at lægge en sådan *advarsel*
eller et obs som jeg valgte at kalde det,- hvor skulle jeg ellers kunne få
svar på om andre har problemer også?
Mvh Birgitte - som ikke synes det er provokerende at lægge en sådan tråd ind
her *S*

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 14-07-03 18:48

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> writes:

> [...]

> For mig kommer det nemlig til at lyde, som om man er gang med at forgifte de

Stepper lige ind her

Jeg synes da mest af alt at Birgittes indlæg minder om en
"spørgeskema-undersøgelse" - ret dårligt udtrykt, men da bestemt ikke
som en advarsel, mere som et forsøg på at hitte ud af om det er
generelt for mitterne at få acne/bylder af rc mco...;-D

Men også rc indoor synes jeg er fedtet i forhold til fx Hills foder,
men det er måske bare mig...:-?

> Mvh Ann - der lige skulle brokke sig

Mvh Henrik som lige ville tage Birgittes parti og er vanvittig
nysgerrig efter at vide om det er et generelt problem, for også min
nye herskerinde er vild !!! med rc mco

--
Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
Henrik & Anastacia samt Melissa

Fra : Kate

Dato : 14-07-03 21:01

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> wrote in news:beuo55$n4b$1@sunsite.dk:

> Mvh Ann - der lige skulle brokke sig

Tjaaa, jeg må dog tage Birgittes parti. Opfattede det slet ikke
negativt på den måde, men kan godt forstå forespørgslen.
Hvis nu der havde være _mange_ katte der reagerede negativt på et
fodermærke er det jo godt at få det frem i lyset. Men det modsatte, som
denne tråd viser, er jo også godt.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Pia J

Dato : 14-07-03 21:12

"Kate" <mowgliNOT@oliwer.dk> wrote in message news:3f130c05$0$83050
> fodermærke er det jo godt at få det frem i lyset. Men det modsatte, som
> denne tråd viser, er jo også godt.

Jeg kan oplyse til jer som har tænkt sig at droppe RC-MCO at det er eminent
som hundetræningsgodbidder. Mine ved snart ikke hvilket ben de skal stå på,
hvis jeg har den slags i lommen.

:)

Og Molly har fanget sin anden mus i dag ude på folden - denne gang så vi
hende lege med den. Hvad skal man med katte? <G>

:Pia

Fra : Kate

Dato : 14-07-03 21:31

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in

> Hvad skal man med katte? <G>

Hov hov, hunde kan aldrig erstatte en kat, selvom Molly og Max godt nok
var nogle rare vovser

Fra : Birgitte

Dato : 14-07-03 21:36

> [...]
> Og Molly har fanget sin anden mus i dag ude på folden - denne gang så vi
> hende lege med den. Hvad skal man med katte? <G>

Hej Pia
Det var da dejligt, at du forstod pointen i mit kald....
Men hva' gør så jeg,- jeg har ingen hund ?
Mon det kan afprøves på manden, der godt kunne trænge til lidt
opdragelse/træning ?
Missekram fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Pia J

Dato : 15-07-03 06:47

> Men hva' gør så jeg,- jeg har ingen hund ?

Det kan der laves om på

> Mon det kan afprøves på manden, der godt kunne trænge til lidt
> opdragelse/træning ?

Tja... du kan jo prøve... Om ikke andet, så kan du bruge negativ træning.
"Hvis du IKKE går ud med skraldet nu, så får du RC til aftensmad!"

:Pia

Fra : Birgitte

Dato : 14-07-03 21:40

"Kate" <mowgliNOT@oliwer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis nu der havde være _mange_ katte der reagerede negativt på et
> fodermærke er det jo godt at få det frem i lyset. Men det modsatte, som

Hej Kate
Pyha så er det ikke kun mig, der ikke kan se noget galt i at lave en
forspørgsel
Men jeg synes da det er dejligt, at der indtil nu viser sig så mange
positive svar på katte der trives med det omtalte foder.
Missetanker fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 14-07-03 21:11

Efter hvad kan jeg læse mig frem til, så spørger Birgitte om der er
andre der har haft lignende oplevelser med foderet. Hun siger ikke at
det forgifter vores katte.
En killingekøber spurgte mig omkring et bestemt foder, og jeg svarede
hende, at mine katte kastede op af det, men det er jo ikke
ensbetydende med at hendes gør det.
Birgitte bruger jo også selv mco foderet, men har ikke haft acne på
sine katte, og jeg synes det er helt iorden at spørger andre om det.
Så er det op til folk om de vil vælge foderet fra eller prøve det.
Selv har jeg ikke taget en beslutning om det endnu.
Det er jo heller ikke en advarsel dettte her...bare obs

Fra : Pia Thomsen

Dato : 14-07-03 19:04

> [...]
anden mco ejer også har problemer med dette foder så det er 3 stk jeg har

Af mine fire Maine Cooner har ingen af dem fået problemer med acne...den ene
af dem, har endda acne i forvejen, men det er ikke blever forværret af dette
foder...eneste forskel jeg umiddelbart kan få øje på, er at samme kat har
fået en ganske anseelig mængde pels...om det skyldes foderet eller
vejret....måske en kombination af flere faktorer, vides ikke!!

Men vi er glade for foderet herhjemme, før fodrede vi med Hills Hairball
Control og Hills Oral Care...og det var vi også godt tilfredse med

--
Hilsen Pia

www.pitho.dk