Mit største mareridt...
Fra : Camilla Scharff

Dato : 12-07-03 13:54

.... blev i dag til virkelighed

En af vores katte stak nemlig af ved et uheld - Loppen havde lusket sig
(eller rettere spurtet!) ubemærket ned i kælderen mens tømreren (en af vores
venner) var ved at lave døren, der ellers skal holde kattene ude derfra, og
var så smuttet ud gennem et kældervindue, som Bent havde åbnet!
*skriiiiiig*
Loppen var selvfølgelig skræmt fra vid og sans og søgt ly under nærmeste
beplantning - og løb selvfølgelig når man kom i nærheden af hende... hun
mjavede når hun kunne høre os og kom også et smut ud på fortovet gennem
hækken (men løb gud ske lov ikke ud på vejen!!).

Heldigvis fik vi fanget hende inden hun nåede at blive rigtig skræmt, så
hendes springtur varede kun ca. 10 minutter - men tænk nu hvis...
*kuldegys!*

Så det endte lykkeligt - denne gang - godt vi meget snart skal i gang med
projekt net-ved-hoveddør (det bliver sikkert ikke særlig kønt, men bare det
virker) og indhegning af have.

Rystede hilsner
Camilla

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-07-03 14:45

In article <5yTPa.41$dW2.19@news.get2net.dk>, Camilla Scharff
<camilla@XXXburmese.dk> wrote:

> [...]
> venner) var ved at lave døren, der ellers skal holde kattene ude derfra, og
> var så smuttet ud gennem et kældervindue, som Bent havde åbnet!

Uha - det er lige til at få høje hår i nakken af sådan noget! Godt du
fik hende indfanget.
Som da Donna stak af ned i kælderen og fandt overboens ude/inde kattes
udgang - og det åbne vindue sidder INDE i overboens aflåste kælderrum.
Kattene har et lille hul nede ved gulvet de kan komme igennem ind i
rummet. Donna sad inde i rummet, jeg stod vagt ved vinduet ude i kulden
i t-shirt (lås på vinduet, det kunne ikke skubbes i...) og min mand sad
nede ved hullet og prøvede at overtale damen til at komme frem. Sikkert
en situation der ville gøre sig i en komedieserie - men det var sgi
ikke sjovt mens det stod på.Tænk, hvis man havde været alene, det ville
ha' været svært at være to steder på en gang...
Var det forresten også Loppen der sneg sig ud af en
mini-vindues-sprække engang og slikkede solskin på sålbænken?

Fra : Camilla Scharff

Dato : 12-07-03 19:14

"Ann Rudbeck" <webmaster@FJERNESsiamis.com> skrev

SNIP - grim historie om Donnaens springtur...

> Var det forresten også Loppen der sneg sig ud af en
> mini-vindues-sprække engang og slikkede solskin på sålbænken?

Jo, det var det - men hun er jo også en vimmer en, hende Loppen - og selvom
hun virker til at være meget forsigtig af natur, så *er* nysgerrigheden
større end forsigtigheden...

Mvh. Camilla

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 12-07-03 16:33

"Camilla Scharff" <camilla@XXXburmese.dk> writes:

> ... blev i dag til virkelighed

*gys*

> Heldigvis fik vi fanget hende inden hun nåede at blive rigtig skræmt, så
> hendes springtur varede kun ca. 10 minutter - men tænk nu hvis...
> *kuldegys!*

Mon ikke...

> Så det endte lykkeligt - denne gang - godt vi meget snart skal i gang med
> projekt net-ved-hoveddør (det bliver sikkert ikke særlig kønt, men bare det
> virker) og indhegning af have.

I skulle måske have en slags ekstra indgang, ligesom en entre.. Eller
det er måske det i er i gang med at skulle have lavet...

Jeg er jo priviligeret, for jeg har en entre som kan bruges som
"katte-filter"

--
Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
Henrik & Anastacia samt Melissa

Fra : Camilla Scharff

Dato : 12-07-03 19:12

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.invalid> skrev...
> I skulle måske have en slags ekstra indgang, ligesom en entre.. Eller
> det er måske det i er i gang med at skulle have lavet...

Jep, det er et af projekterne...
Da vi kiggede på huse var een af mine prioriteter, at der var et vindfang,
som vi kunne bruge som sluse - det var der bare ikke i dette hus men resten
er stort set *drømmehuset*, så derfor valgte vi alligevel at købe det.
Nu vil vi så have lavet et udendørs vindfang i net og med en netdør nedenfor
den trappe (3 trin), der er udenfor - og som jeg skriver kommer det sikkert
ikke til at se specielt kønt ud, men det er jeg fløjtende ligeglad med! Det
er nemlig ikke umiddelbart muligt at lave en entré indenfor, så det må blive
net udenfor - selvom folk sikkert vil tro, at vi er åndssvage )

Mvh. Camilla

Fra : Kate

Dato : 12-07-03 23:03

"Camilla Scharff" <camilla@XXXburmese.dk> wrote in

> selvom folk sikkert vil tro, at vi er åndssvage )

Skidevær med det, bare misserne er sikre

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Birgitte

Dato : 12-07-03 21:10

"Camilla Scharff" <camilla@XXXburmese.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så det endte lykkeligt - denne gang - godt vi meget snart skal i gang med
> projekt net-ved-hoveddør (det bliver sikkert ikke særlig kønt, men bare

Hej Camilla
Jeg tror det er enhver katteejers skræk, at ens katte stikker af ved et
uheld,- men du var heldig...
Jeg kan varmt anbefale netdør,- vi skal også have lavet dem igen, her på
vores nye adresse.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 12-07-03 21:24

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> writes:

> Jeg kan varmt anbefale netdør,- vi skal også have lavet dem igen, her på
> vores nye adresse.

Er i flyttet igenigen..:-?

Fra : Birgitte

Dato : 12-07-03 21:42

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]

> http://misbamsen.dk udskift ".invalid" med ".dk" ved privat svar
> brought to you by..gnus Do not fear the penguin

Hej Henrik
Nej nej,- vi er ikke flyttet igen,- men de andre steder vi har boet,- har vi
altid haft trådnet ved dørene,- den har vi endnu ikke fået lavet her på
adressen....
Men den kommer....
Misseknus fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 13-07-03 09:54

> [...]

> altid haft trådnet ved dørene,- den har vi endnu ikke fået lavet her på

Nåe, så skal de altså ikke have motorvej i jeres hus alligevel..

> Men den kommer....

Her er jeg jo priviligeret med min lille entre og en svalegang

Og helt ærligt ville jeg også være ret ligeglad med hvad folk tænker,
bare jeg kan tænke at mitterne er sikre...

Fra : Birgitte

Dato : 13-07-03 13:31

:
> [...]

http://misbamsen.dk udskift ".invalid" med ".dk" ved privat svar
brought to you by..gnus Do not fear the penguin

-Tjaaa der er endnu ikke kommet nogen endelig beslutning om hvor den nye
motorvej skal gå, men 3 ud af 4 forslag går på, at den går lige gennem min
gård....
Silkeborg trækker dog tiden ud,- så nu bliver vi nødt til at tænke på
kattene i stedet for på vejen.
Missetanker fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 13-07-03 13:50

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> writes:

> Hej Henrik

Hej Birgitte

> -Tjaaa der er endnu ikke kommet nogen endelig beslutning om hvor den nye
> motorvej skal gå, men 3 ud af 4 forslag går på, at den går lige gennem min
> gård....

*ryste på hovedet*

> Silkeborg trækker dog tiden ud,- så nu bliver vi nødt til at tænke på
> kattene i stedet for på vejen.

Ja helt sikkert, de skal jo også være der efter vejen...

Fra : Kate

Dato : 12-07-03 23:01

"Camilla Scharff" <camilla@XXXburmese.dk> wrote in

> Rystede hilsner
> Camilla

Puha, kan godt forestille mig den panik man føler indvendigt mens man
prøver at virke rolig og fattet overfor katten. Godt i fik Loppen ind
inden hun stiftede bekendtskab med Hovedvejen, gyyys.