Killing søger hjem
Fra : Jie

Dato : 10-07-03 22:01

Hejsa.

Vi har en lille multi-farvet killing, som meget gerne vil
have et godt og trygt hjem.

Moderen var en tilløber, som så slæbte sine små med hen
i vores have, da hun var vant til, at få mad derude.

Vi har så mange vildkatte rendende, og fodre lystigt
på dem alle, da vores hjerter ikke kan bære de skal gå
for ingenting.

Mange af dem er blevet ret trygge ved os, men vil selvføgelig
aldrig blive huskatte.

Missemor var 100% tam, men havde åbenbart ikke noget
hjem. Muligvis en ferie-kat. Ikke om jeg fatter de folk!

Hun kom med 4 stk killinger, som var meget sky.
Efter en uge var der pludselig en lille ny, som var en del
yngre end de andre killinger, så det kunne ikke være hendes
egne.

Missemor + den bette afleverede vi i går til kattens værn, så de kunne
få et rigtig godt hjem. De andre 4 killinger fodre vi i garagen.
Kattens værn ville ikke have dem, da de var for sky :(

Så vi har i dag "tvangs-kælet" med den ene, og den endte med, at ligge
og spinde i vores sofa. Så den er vi ret sikre på nok skal blive tam.
Vi kan desværre nok ikke nå, at redde de sidste 3, da vi ikke
kan tage dem ind fast pga vores egen primadona, som kun accepterer
sig selv. Og det er vi jo nødt til, at respekterem hun var her trods alt
først.

Kattens værn vil nok komme indefor de næste dage for, at indfange
de sidste 4 killinger. Vi håber så bare vi når, at få gjort den ene så
tilpas tam, at den kan komme ud til missemor og den anden killing.

Hvis der sidder en tålmodig sjæl, der gerne vil have en ekstra kat, så
sig til. Vi har desværre ikke mange dage, at løbe på.

VH
-Jie

Fra : Britta Larsen

Dato : 10-07-03 22:17

Hej

Du nævner ikke noget om køn?
Hvor befinder den sig?

Hislen

Britta Larsen

Fra : Jie

Dato : 10-07-03 22:59

> Hej
>
> Du nævner ikke noget om køn?
> Hvor befinder den sig?

Efter hvad vi har kunne se, så er det en lille pige.
Men tør ikke sige det 100%, men udfra at den ligner
moderen ret meget, samt er multi-farvet, så er sandsynligheden
for, at det er en pige størst.

Vi bor 24 km fra Sønderborg.

Her kan i se et billede af moderen, samt den lille.
Ikke meget man kan se, men lidt kan man.

www.leet.dk/killing.jpg

-Jie

Fra : Doris

Dato : 11-07-03 06:19

Jeg forstår dig ikke rigtigt, den lille du er ved at få tam, er det den der
mangler et hjem eller skal ud til missemor og den anden lille ? hvad gør de
så med de andre 4 når de er indfanget ? Har selv en missepige der ligner den
lille på billedet, men hun er begyndt og vil hellere være ude i stalden,
forstår det godt i det her fine vejr;)

Fra : Jie

Dato : 11-07-03 09:39

> [...]
den
> lille på billedet, men hun er begyndt og vil hellere være ude i stalden,

Vi har meget få dage, at løbe på, og er den ikke tam inden der, så
vil de ikke tage den på kattens værn.
Vi snakkede frem og tilbage med dem den dag vi afleverede missemor,
og de mente ikke de kunne få de killinger tilpas tamme, så de skulle
aflives.

Det kunne vi så ikke helt leve med, så vi har forsøgt med den ene, og
håber vi kan nå det, ellers bliver også den aflivet.

Vi kunne selvfølgelig også bare sige, at den sidste killing ikke har været
der i flere dage, når de kommer for at indfange dem, men problemet er, hvis
vi ikke kan få den tam, så har vi gjort den en bjørnetjeneste. Og vil ende
med, at
løbe rundt på må og få ligesom de andre vildkatte herude.

-Jie

Fra : Doris

Dato : 11-07-03 10:15

Nu forstår jeg dig, det vil sige at de andre der bliver fanget, bliver
aflivet ? Hvor langt bor i fra Esbjerg ? kunne måske finde ud af noget, hvis
hun kunne lære at bo på landet.
Jeg har to hunner der bor inde og ude og Røde Svend holder mest til i
stalden eller laden, da vi har heste og det er så hyggeligt derude med
special lavet kattehus på tre etager og mange kurve og for at det ikke skal
være løgn en katte v.c. :) Den ene hunmis på 1 år ligner den du har også er
der vores gamle Muddi på 13 år, Røde Svend er tilløber, har været her i 3
år. Men vi har en vej ca. 100 m. nede den tager mange katte :(

Fra : Jie

Dato : 11-07-03 11:14

> Nu forstår jeg dig, det vil sige at de andre der bliver fanget, bliver
> aflivet ? Hvor langt bor i fra Esbjerg ? kunne måske finde ud af noget,
hvis
> hun kunne lære at bo på landet.

Ja netop, og det var det vores hjerter ikke kunne bære.

Vi bor ca 2½ times kørsel fra Esbjerg.

Hun kunne snildt finde sig til rette med, at bo på landet.
Lige nu bor hun jo i vores garage, sammen med de 3 andre killinger,
som vi desværre ikke har kunne fange.

Hun kræver nok blot en smule tålmodighed i starten, men siger du
at du vil have hende, så skal vi nok "tvangs-kæle" hende endnu mere.
Hun drak trods alt mælk inde i vores stue igår, og var til sidst rimelig
tryg.

-Jie

Fra : Doris

Dato : 11-07-03 13:12

Hvor mange dage er der at løbe på, kan nemlig ikke selv køre så langt i bil.
Hvor gamle er de og er det umuligt at fange de andre ?
Doris.

Fra : Doris

Dato : 11-07-03 13:25

Glemte at spørge hvor menge hanner og hunner der er ;)