Må piller knuses ???
Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 09-07-03 20:41

Hejsa

Vores lille Pop har fået raget sig noget brokitis på halsen .. Derfor skal
hun nu have nogle piller - to forskellige slags - to gange dagligt i over 14
dage !! ... Katten HADER piller .. Det kan godt gå hen og bliver to lange
uger ..

Er der nogle gode ideer ??? Hun lader sig ikke umiddelbart "lokke" af at det
bliver pakket ind i leverpostej eller andet godt .. Må man knuse piller ??
Jeg mener at have hørt noget om at man ikke må ?? Men måske smager de bare
endnu mere væmmeligt hvis man knuser dem ??? ( det er prednisolon og
nuelin, tror jeg nok der står ? )

Vi plejer at kunne få kattene til at spise piller, med et solidt tag i
nakkeskindet, og så "proppe" pillen godt derned af .. men den lille hystade
går fuldstændig amok - og nu har hun vel ikke såå godt af at hidse sig alt
for meget op når hun i forvejen har problemer med vejrtrækingen ??

Det er første dag med pillerne idag, og jeg havde tænkt mig at ringe og
spørge dyrlægen om han har nogle forslag - men I er jo nærmere på denne tid
af dagen ... Er der nogle gode råd ????

Hilsen Pia og alle kattene .. selv Pop, som sidder og skuler ...

--
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 09-07-03 20:54

In article <3f0c6fc1$0$32478$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Pia Lihme
Petersen <Pia@lihme.com> wrote:

> Må man knuse piller ??
> Jeg mener at have hørt noget om at man ikke må ?? Men måske smager de bare
> endnu mere væmmeligt hvis man knuser dem ??? ( det er prednisolon og
> nuelin, tror jeg nok der står ? )

Hej Pia
Det kommer helt an på pillernes art - og den form de kommer i. Generelt
må man ikke dele kapsler, depotpiller og visse "glaserede piller". Og
nogen slags antibiotika bliver ødelagt af mavesyren.
Jeg tror ikke der er nogen problemer i prednisolonen - det plejer at
være ganske almindelige tabletter, der ikke er belagt med noget.
Nuelin - hm - de findes som depottabletter - i hvertfald til mennesker
(astmamedicin), og så må man absolut ikke knuse dem, de er beregnet til
at afgive deres indhold over lang tid. Hvis man knuser dem kunne man
risikere at give for meget medicin på en gang. Men hvis det ikke er
depotpiller tror jeg ikke der sker noget. Står der "retard" på dem, for
så er det depotpiller?

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 09-07-03 22:04

> [...]
> risikere at give for meget medicin på en gang. Men hvis det ikke er
> depotpiller tror jeg ikke der sker noget. Står der "retard" på dem, for

Hej Ann

Nej, der står ikke "retard" på dem - men jeg har ikke original pakken, men
har bare fået x antal i en pose .. Kan man forestille sig, det er
depotpiller, når de skal gives dagligt over 14 dage ?? Jeg ringer til
dyrlægen i morgen, under alle omstændigheder og spørger om disse må knuses

Vi har lige fået aftenens ration ned ved at knuse dem, og blande dem i
sovsen fra KiteKat -- det var ingen succes - hun kunne klart smage medicinen
med det samme .. men jeg kom kun lige sovs i, så det fyldte en lille teske -
og så ind i gabet med den ! Så kunne hun næsten ikke spytte det ud, fordi
der var så lidt - og så en portion kitekat oven på, så glemte hun helt at
det smagte væmmeligt .. men om det går i morgen, ved jeg ikke ..

Hilsen Pia og Pop .. og de andre ..

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 09-07-03 23:44

In article <3f0c832a$0$32531$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Pia Lihme
> [...]

> depotpiller, når de skal gives dagligt over 14 dage ?? Jeg ringer til
> dyrlægen i morgen, under alle omstændigheder og spørger om disse må knuses

Jeg tror nok dyrlægerne plejer at skrive hele præparatnavnet på de der
små plastikposer - i hvertfald dem jeg har set. Så hvis det ikke står
der, er det nok ikke depotpiller?
Jeg ved ikke om man giver depotpiller til katte - men hvis nu man gør,
ville jeg lige advare dig, for som sagt så giver man alt for meget på
en gang hvis man knuser sådan en. En depottablet varer gerne1/2 eller
et helt døgn.
Jeg ville helt klart spørge dyrlægen for en sikkerheds skyld.
Og så - rigtig god bedring med missen

Fra : Line Blom

Dato : 09-07-03 21:11

> [...]
> --
> Pia@lihme.com
> Look at my quilts, cats and other stuff :

Man kan købe noget der hedder en pillestopper (lyder voldsomt,ved det
godt)
Det er sådan en sakse lignende ting hvor du sætter pillen i enden putter
den ind i munden på katten og så *skyder* den pillen ned i halsen!! Ved
min mor har brugt den til halv vilde katte med stor succes!! hvis
dyrlægen ikke har den, kan den bestilles på www.netdyredokter.dk

Herhjemme har vi slet ikke det problem, vores kat sluger dem helt
frivilligt, vi ligger dem bare på gulvet og så spiser hun dem det er
faktisk fordi hun som killing fik nogen vitamin piller som ligner små
hvide piller og de smager åbenbart mums, så nu spiser hun alt hva der
bare ligner dem en smule med stor fornøjelse!!

Med venlig hilsen
Line Blom
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 09-07-03 21:19

Hej Pia

Jeg har kun haft en kat som jeg måtte opgive, så når
han en sjælden gang skulle have piller, knuste jeg en
gærtablet, fugtede pillen og dyppede den i gærsnulderet,
men det forudsætter jo at Pop kan lide gærtabletter.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Birgitte

Dato : 09-07-03 21:39

"Pia Lihme Petersen" <Pia@lihme.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hilsen Pia og alle kattene .. selv Pop, som sidder og skuler ...
> Pia@lihme.com
> Look at my quilts, cats and other stuff :

Jeg gør altid sådan:
Knus en pille mellem to skeer,- adskil en fiskeolietablet og drys inhold
i...
Fiskeolien gør at pillen nu glidder nemt ned i halsen.
Du kan også dyppe pillen i lidt smør,- lad smøret størkne i køleskab en kort
stund, så glider pillen let ned.
Man kan også få en pilletang.
Mvh
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 10-07-03 07:12

Godmorgen allesammen

Jeg vil bare lige fortælle, at jeg har snakket med dyrlægen, og han sagde at
disse piller må gerne knuses ( det var ikke depotpiller ! )

Han anbefalede også at prøve den der pilletang, som der var nogle her, som
snakkede om .. Og det tror jeg vi gør - jeg har lige mast morgenens ration -
og selvom det var i sovs, tror jeg nok hun fik spyttet og savlet det meste
ud igen !! Dumme dyr ..

Hilsen Pia - som har rifter på armen fra gårsdagens kamp ..

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 10-07-03 15:19

In article <3f0d0396$0$32470$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Pia Lihme
Petersen <Pia@lihme.com> wrote:

> Jeg vil bare lige fortælle, at jeg har snakket med dyrlægen, og han sagde at
> disse piller må gerne knuses ( det var ikke depotpiller ! )

Godt!

> Han anbefalede også at prøve den der pilletang, som der var nogle her, som
> snakkede om ..

Vi bruger også pilletangen - men endnu er det ikke lykkedes at gøre det
alene, desværre. Jeg har kun prøvet det på Donna, der er den
tålmodigste af mine katte, frygter stadig at skulle prøve på Ditte, for
hun går i panik håber hun bevarer sit jernhelbred mange år endnu...

En af os (mig) tager katten, sætter hende på rumpen på mit skød mellem
mine ben så hun har ryggen mod mig. Jeg kan så holde på hende med mine
ben + den højre arm jeg har foran hende. Mine hænder bruger jeg til at
holde om hendes hovede med v. hånd mens jeg presser underkæben ned med
højre. Og så er det at den bedre halvdel skal være der med tangen i en
fart - langt ned bag i munden.
Bagefter plejer jeg at fastholde hende lidt endnu og nusse, så hun ikke
tror jeg vil være ond - håber jeg. Men sjovt er det ikke at skulle
tvinge dem sådan - og så når de er syge! Uf!
Faktisk burde man nok "skyde" en portion vand bagefter, for jeg har
læst et sted at sådan en tør pille kan være temmelig længe undervejs
gennem kattens hals Det har jeg nu ikke haft mod / hjerte til
endnu, så jeg prøver at lokke den fornærmede kat til at spise eller
drikke noget bagefter. Men som regel vil hun jo ikke snakke med mig
lige efter, så det lykkes ikke altid

Fra : Battlefield´s

Dato : 10-07-03 15:38

"Ann Rudbeck" <webmaster@FJERNESsiamis.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> lige efter, så det lykkes ikke altid
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Hej
Vi bruger altid lidt vand fra en dåse tunfisk i "pilletangen". De sidste
piller jeg har giver har jeg knust og blandet i lidt tunvand og så givet i
en engangssprøjte.
Hilsen Vibeke, der også har et par stykker som jeg håber aldrig får brug for
piller.

---

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 10-07-03 16:13

In article <3f0d7afb$0$924$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Battlefield´s
<battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Vi bruger altid lidt vand fra en dåse tunfisk i "pilletangen". De sidste
> piller jeg har giver har jeg knust og blandet i lidt tunvand og så givet i
> en engangssprøjte.

Hej Vibeke

Altså, du suger væsken op i tangens "kammer" først ligesom man gør med
en engangssprøjte og placerer så pillen? Jeg har egt. aldrig overvejet
at man kunne det p.g.a. pinden der løber ned igennem kanalen i tangen.
Det skal jeg huske - håber dog at det varer længe før jeg får det
afprøvet
> Hilsen Vibeke, der også har et par stykker som jeg håber aldrig får brug for
> piller.

Ja... forstå mig ret, jeg vil selvfølgelig helst _helt_ være fri
Men Ditte _kan_ blive så bange at hun forsvarer sig for alvor... da hun
var ung bed hun en dyrlæge, der ville tage hendes temperatur.
Indrømmet, det blev også gjort ret "brutalt", nemlig _først_ i
undersøgelsen i stedet for sidst - op på bordet med den skrækslagne kat
og ind med termometret - og så bed Ditte! Jeg tror også Donna ville ha'
været ret forurettet, men hun er både blidere, roligere og modigere, så
bidt havde hun nok ikke

Fra : Battlefield´s

Dato : 10-07-03 16:30

> [...]
> bidt havde hun nok ikke
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Ja, netop sådan gør vi, men vi har to tænger, den ene (den ældste?) er uden
en gummiprop så den er ikke velegnet til vædske, men den anden er fin.
Det lyder til en lidt brutal behandling af Ditte, jeg tror bestemt heller
ikke hendes far ville have fundet sig i det
Hilsen Vibeke

---

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 10-07-03 16:59

In article <3f0d8729$0$906$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Battlefield´s
<battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Det lyder til en lidt brutal behandling af Ditte, jeg tror bestemt heller
> ikke hendes far ville have fundet sig i det

Nej - vi havde heller ikke sååå ondt af den dyrlæge, faktisk mere af
katten
Jeg synes da man ligeså godt kan starte med den mere blide dele af
undersøgelsen, som katten måske næsten kan opfatte som venlig. Hun
måtte i øvrigt jo opgive resten af undersøgelsen, fordi lillemissen,
der var bange på forhånd, nu var vild af skræk... så det var en dum
fremgangsmåde uanset hvordan man ser på det
Jeg har heller aldrig set andre gå frem på den måde - gudskelov. Og
nej, vi kom ikke der mere.... det er så længe siden at Ditte stadig var
en stor killing, men hun kunne allerede dengang ikke lide dyrlæger, hun
var bange - og hun har da slet ikke kunnet siden - ikke engang den
venlige Raiku Sarvå kunne smelte frøkenens mistænksomhed helt

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 10-07-03 16:08

> [...]

> Faktisk burde man nok "skyde" en portion vand bagefter, for jeg har
> læst et sted at sådan en tør pille kan være temmelig længe undervejs

Hej Ann

Vi har hentet pilletangen, og nu ligger den klar til aftenens pille-givning
... Dyrlægen anbefalede, at man sugede lidt vand op i tangen , så pillen på -
og så afsted ned i halsen på katten .. Han sagde at når der ryger vand med
er den "nødt" til at sluge den .. Og så på vejen ud, sagde han "jamen - så
håber jeg det her er løsningen .. ellers .. held og lykke" -- og så grinede
han .. haha -- jeg håber sandelig at det lykkes !!!

Hilsen Pia og Pop, som ikke ved hvad der venter hende ..

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 10-07-03 16:20

In article <3f0d8163$0$32505$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Pia Lihme
> [...]

> og så afsted ned i halsen på katten .. Han sagde at når der ryger vand med

Hej Pia

Ja det forstod jeg på Vibeke - man lærer hele tiden noget, jeg fik
ingen instruktion i sin tid :-/
Men jeg håber der går laaang tid før jeg får det afprøvet

> Og så på vejen ud, sagde han "jamen - så
> håber jeg det her er løsningen .. ellers .. held og lykke" -- og så grinede
> han

Han ka' sagtens grine - hrmpf!
Held og lykke også herfra...

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 10-07-03 18:18

Hej igen ..

Nej - pilletangen var INGEN succes .. Den lille 1/4 pille som hun skal have
( to gange dagligt !! ) var nærmest opløst inden tangen kom ind imunden ..
og den smagte IKKE godt, skulle jeg hilse og sige ..

SÅ - i morgen tidligt prøver vi at knuse pillerne, blande dem i
kitekat-sovs, og bruge en lille engangssprøjte - og ned i halsen .. Hvis
ikke DET virker -- ja .. så ved jeg ikke om dyrlægen kan betales til at give
hende de skide to piller om dagen i de næste 14 dage .. ?? Hrmf ..

Hilsen Pia, som snart er godt og grundigt træt af den dumme lille hystade ..

NB - i øvrigt tak for alle de gode råd .. tilsyneladende virker de bare ikke
helt på lille Pop ..

Fra : Battlefield´s

Dato : 10-07-03 18:49

> [...]
> --
> Pia@lihme.com
> Look at my quilts, cats and other stuff :

Øv, det var ærgeligt...
Du kan evt. fortynde Kitekat sausen med vand, jeg fortynder i hvert fald
tunvandet lidt da det ellers er svært at trække op i en sprøjte. Jeg tror
ikke det har indflydelse på smagen.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 10-07-03 18:56

"Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tunvandet lidt da det ellers er svært at trække op i en sprøjte. Jeg tror

Hej Vibeke

Tak for tippet - det vil jeg da prøve .. Det er rigtigt - sovsen er lidt tyk
... Jeg fortæller hvordan det går i morgen

Hilsen Pia

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 10-07-03 07:20

> [...]
>
> --
> Pia@lihme.com
> Look at my quilts, cats and other stuff :

Hej Pia.

Jeg "opfandt" på et tidspunkt en god metode.

Jeg skulle give min lille hidsigprop 3 piller om dagen i en uge, og det
endte hver gang med, at vi var dødeligt uvenner bagefter, og jeg havde fine
rødstribede hænder . Men så fandt jeg på at tage et stort håndklæde og
pakke rundt om ham, så jeg havde en lille bylt med hoved . Så var det
bare at lægge hans hoved bagover og placere pillerne bagest i munden. Ingen
problemer overhovedet, og vi var ikke uvenner bagefter, fordi vi havde
undgået slåskampen.

Håber du finder en metode, som virker for dig, for der er ikke noget værre
end en fnysende, skulende og fornærmet kat ;-D.

M.v.h.

Helle Frederiksen.

Fra : Thïngmand

Dato : 10-07-03 07:23

> Er der nogle gode ideer ???

Vi skulle give vores mis piller mod orm, mens den var syg og ikke ville
spise. Dyrlægen sagde at vi bare skulle proppe den langt bag i munden og så
rører den på snuden med en våd finger - så ville den slikke sig på næsen og
derved sluge pillen!

Det lød smart, men det lykkedes aldrig... Den kunne godt finde ud af at
spytte pillen ud igen! Dyrlægen sagde at det var fordi vi ikke puttede den
langt nok ned i halsen, men det er lettere sagt end gjort - den kom dog ned
et par dage efter, da den begyndte at spise igen...

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : Ragna

Dato : 10-07-03 17:18

Hej Pia!

Når vores kat skal have piller, bliver han sat oppe i et lille vindue med
ryggen ind i hjørnet, så han ikke kan bakke væk, men kun rejse sig på
bagbenene.
Så lukker jeg hans mund op ved at presse blidt ved mundvigene, og når gabet
er tilstrækkeligt åbnet, lægger jeg pillen langt tilbage på tungen, lukker
munden med den ene hånd, mens jeg stryger ham lidt på struben.
Som regel glider pillen ned uden problemer, og det går (med lidt held) så
hurtigt, at han ikke bliver sur.
I forvejen har jeg stillet en godbid parat, som han så får omgående som
belønning.
Denne metode har fungeret perfekt med vores hankatte, som begge har haft et
stort, regulært gab, mens det var en fysisk umulighed med Sussi, der havde
en lille persermund og som savlede efter noder, hvis man prøvede at give
hende piller. Derfor fik hun altid sprøjter i stedet, selv om vi af og til
måtte af sted hveranden dag, hvis damen havde brug for længere behandling.
Forhåbentlig har din kat et "godt gab"!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 11-07-03 08:55

Hej allesammen ..

Nå - nu tror jeg, vi har fundet vejen til succes !! Vi fandt en lille fin
engangs-sprøjte, sugede de knuste piller + kitekat sovs ( og vand for
konsistens ) op i sprøjten. Katten blev pakket godt ind i et håndklæde, så
alle ben ( og klør !! ) var pakket godt væk !!

Så kom sprøjten ind i munden, og --psssst-- så var pillen sprøjtet helt ned
i halsen .. faktisk så langt, at hun ikke rigtig kunne spytte noget ud igen

SÅ - det ser ud til at vi alligevel magter at få givet hystaden de piller de
næste 14 dage

Tak for jeres ideer og ikke mindst opmundrende råd

Hilsen Pia

Fra : Kate

Dato : 11-07-03 16:58

"Pia Lihme Petersen" <Pia@lihme.com> wrote in

> Katten blev pakket godt ind i et håndklæde, så
> alle ben ( og klør !! ) var pakket godt væk !!

Det har jeg også prøvet med Oliwer, han blev dobblet så hys og
håndklædet overlevede ikke. Det var en kamp _hvergang_ han skulle ha'
piller eller vaccineres.

Men godt at det virker hos jer, der er ikke noget værre end at kæmpe
med en syg kat.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Pia J

Dato : 12-07-03 10:16

"Pia Lihme Petersen" <Pia@lihme.com> wrote in message
> [...]
> konsistens ) op i sprøjten. Katten blev pakket godt ind i et håndklæde, så
> alle ben ( og klør !! ) var pakket godt væk !!

Enten har jeg meget nemme katte eller også er jeg mere brutal end jeg
tror...

Jeg sætter katten på et bord, får gemalen til at holde let om katten samt
trække lidt i nakkeskindet med et par fingre, og så kommer jeg og åbner
gabet/holder hovedet fast med den ene hånd og skyder pillepistolen af med
den anden, helt ned i løgnhalsen, holder under munden til katten har slikket
sig. 5 sekunder tops, så er det overstået.

:Pia

Fra : Niels Peter

Dato : 12-07-03 10:32

Pia J wrote:

> [...]

> pillepistolen af med den anden, helt ned i løgnhalsen, holder under
> munden til katten har slikket sig. 5 sekunder tops, så er det

Som så meget andet tror jeg, at det der med pillegivning og accept af
samme er meget forskelligt fra kat til kat; min Emil får piller efter en
simpel tretrinsraket:
1. Tag Emil
2. Tag pillen
3. Kom sidstnævnte ned i førstnævnte.
Så let er det ikke gået med alle de katte, jeg har haft. Jeg har også
med en enkelt været nødt til at bruge en sprøjte, når den skulle have
medicin (hvilket heldigvis ikke var så tit).

Niels Peter
--
www.bluewhite.dk
Cats Are People, Too!

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-07-03 12:54

In article <3f0fd4cb$0$48902$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Niels
Peter <mail@bluewhite.dk> wrote:

> 1. Tag Emil
> 2. Tag pillen
> 3. Kom sidstnævnte ned i førstnævnte.

Aha, ja det er jo ret enkelt *gg*
Desværre kræver mine en mere udvidet manual... de har en evne til at
forvandle sig til ål med fire ben

Fra : Kate

Dato : 12-07-03 22:59

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> wrote in

> 1. Tag Emil
> 2. Tag pillen
> 3. Kom sidstnævnte ned i førstnævnte.

Udskift Emil med Johan og du har hvordan det foregår her. Med Sofie var
det nøjagtigt det samme, eneste undtagelse Johan tilgiver med det samme
Sofie skulle lige sunde sig en times tid eller så. Lante var også nem
at gi' medicin da han havde blærebetændelse, så nem at jeg har glemt
hvordan det foregik
Mowgli og Donse har jeg tilgode, så ja, katte er forskellige, meget!

Fra : Kristina Weimer

Dato : 14-07-03 18:05

Kate <mowgliNOT@oliwer.dk> wrote in message news:<3f108491$0$83048$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> [...]
> hvordan det foregik
> Mowgli og Donse har jeg tilgode, så ja, katte er forskellige, meget!

Katter er forskellige, j Jag fick någon sorts nyttig olja i
kapslar hos veterinären i våras (mot håravfall, "röyting", minns inte
namnet och har inte burken här). Katterna skulle iaf ha en kapsel per
dag i en månad, antingen hela el så kunde man hälla oljan i maten.

Matvraket (madöre?) Twister är helt tokig i rått (svin)hjärta - kanske
jag borde jaga daggamle kyllinger, om de nu finns att få här i
Helsingfors- så där är det inga problem, bruksanvisning följer:

Jag klipper hjärtat i lagom stora bitar, skär en ficka i en lite
större bit och sätt in kapseln. Håller en liten bit på lagom höjd så
att han ställer på bakbenen och gapar. Släpper biten i munnen på
honom. Nu när han vet att det verkligen *är* favoritmaten dansar han
runt benen, hoppar upp på kökspallen och ner igen, försöker dra ner
min hand med tassarna och jamar och spinner hysteriskt Jag ger
honom den större biten med kapsel i och håller en tredje bit redo. Om
han mot förmodan och vana skulle börja tugga lite noggrannare, så att
han märker smaken, så är det bara att dingla med nästa bit framför
nosen på honom så sväljer han nog snabbt. Klart

Sisko ("Syster" på finska) är betydligt kräsnare med maten. Hon tycker
visseligen också mycket om hjärta, men hon äter på ett helt annat
sätt:

Jag håller i en bit (och försöker hålla undan Twister med andra handen
- det är helt otänkbart att lägga upp på varsitt fat åt dem - Twister
skulle sluka sitt eget på tio sekunder och sen sin systers) och hon
nosar eftertänksamt på den. Sen slickar hon försiktigt ett tag. Sen
nappar hon den med tänderna, lägger den på golvet och tuggar noggrant.
Om där är någon tablett gömd spottar hon ut den och går sin väg. Jag
försöker dela kapseln och hälla oljan på hjärtat. Uäck - det vägrar
hon äta. Lockar henne med en icke-kontaminerad bit. Håller i henne,
försöker truga den ganska stora kapeln i hennes lilla mun enligt
konstens alla regler. Den går *inte* ner, jag tror den helt enkelt är
för stor. Försöker hälla oljan i (och runt) munnen på henne, så att
hon ska få i sig det mesta. En ål med fire ben som Ann R. uttryckte
saken är väldigt passande Släpper henne till slut, då hon börjar
bli hysterisk. Slutresultat: Sur katt längst in under sängen. Och en
matmor som (efter några försök med lätta variationer men samma
slutresultat) besluter att det nu inte är så viktigt i alla fall.
Som tur är Sisko lättare att borsta... Och så är de båda korthåriga

h. Kristinalurkern i Helsingfors

--
..har ingen rolig sig. idag...

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 14-07-03 20:02

In article <20f577b.0307140320.6def3835@posting.google.com>, Kristina
Weimer <kweimer@mappi.helsinki.fi> wrote:

> Den går *inte* ner, jag tror den helt enkelt är
> för stor. Försöker hälla oljan i (och runt) munnen på henne, så att
> hon ska få i sig det mesta.

Årh de katte *suk*
Tak for en malende beskrivelse - som at være der selv
Kunne man åbne kapslen og suge indholdet op i en engangssprøjte? Det er
_lidt_ nemmere at få det i dem på den måde, synes jeg. Ikke meget, men
lidt...

Fra : Ann K

Dato : 13-07-03 17:21

Hejsa.

Pia J skrev:
>Enten har jeg meget nemme katte eller også er jeg mere brutal end jeg
tror...

<> Da jeg er helt sikker på at du ikke er et brutalt væsen, så må du have
nemme katte!!!

Her i huset bruges "håndklædemetoden" på Tjalfe og Ranje, hvis pillerne ikke
må knuses... til Tjalfe har vi endvidere hansker på - han _bider_!!!!
Pilletangen du'r ikke....
Lille Namacoola får bare at vide at pillen er mad... og sidder så højt
spindende og gumler i sig
Aske og Tia får bare pillen proppet i kæften, hvor man nu tilfældigvis
render ind i dem - og "go' misser"

Skal Saga have piller, er det min opgave - og jeg gør så ligesom Niels
Peter.. fat i katten, pillen i kæften og "go' misser"... Manden bliver
strimlet i flere afdelinger, hvis han forsøger sig - også selv om Saga er
pakket ind i et håndklæde... hun kan nemlig sagtens vente med angrebet til
håndklædet er fjernet!

Mvh Ann

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 13-07-03 18:01

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> writes:

> [...]
> pakket ind i et håndklæde... hun kan nemlig sagtens vente med angrebet til

Ja men der er jo forskel på folk ;-/

--
Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
Henrik & Anastacia samt Melissa