Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Se fotodagbogen 600*800
Fra : Christian Michael Da~

Dato : 02-04-01 12:29

Hej alle samme
prøv lige at se min Hjemmeside FOTODAGBOGEN jeg har lavet en smart komando
så at jeg kan vise foto i fuld windows format 600*800

http://home19.inet.tele.dk/danvill/

Fra : P.C.

Dato : 02-04-01 12:45

Hi.
Jeg må altså på det kraftigste protestere mod hjemmesider som på det nærmeste
overtager ens skærm, og saboterer Windows standard for at bevæge sig på webbet.

Nogle hjemmesider gør at man simpelthen må boote sin computer for at komme
"tilbage" , ----- denne er efter min mening lige over stregen.
Der burde være en advarsel : "når du går ind på denne hjemmeside ,så mister du
kontrol over din skærm ,og du vil forvirret trykke på alle mulige links for at
lukke siden ned".
P.C.

<9a9nqe$gr3$2@news.inet.tele.dk>...

Fra : Christian Michael Da~

Dato : 02-04-01 12:50

Du har stadivæk fuld kontrol over computeren
Brug Alt + d.i.v

Fra : P.C.

Dato : 02-04-01 12:59

Hi.
Jo det er nok muligt ,men ville det ikke være mere rimeligt, om fuldskærm
muligheden _kun_ blev brugt til formålet ,altså grafiken ,så folk ikke bliver
totalt forbløffen og af ren skræk trykker på tre taster samtidig ;))

<9a9p0r$ldj$1@news.inet.tele.dk>...

Fra : Christian Michael Da~

Dato : 02-04-01 13:15

Måske har du ret
men en hjemmeside er nu en hjemmeside og hvis han gør opmærksom på at det
er en 800*600 format side og hvordan man kommer ud igen.

Ps nu var det alså ALT + F4 du skal bruge så vil du altid komme tilbage til
standart

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 02-04-01 13:24

"P.C." wrote:

> [...]
> totalt forbløffen og af ren skræk trykker på tre taster samtidig ;))

Det er bare endnu et world-wide-windows-site, som man ikke skal spilde
sin tid på, man går med garanti ikke glip af noget væssentligt, og der
er en milliard andre sites på world-wide-web - så der er jo nok at ta' af....!!!

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 02-04-01 13:13

> [...]
mister du
> kontrol over din skærm ,og du vil forvirret trykke på alle mulige links

Ja jeg kan heller ikke lide 'full screen' sites.

men det er altså ikke svært at trykke på den knap i øverste højre hjørne som
lukekr vinduet.

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : Jensen

Dato : 02-04-01 16:44

> men det er altså ikke svært at trykke på den knap i øverste højre hjørne
som
> lukekr vinduet.
Hvad er det for en knap i øverste højre hjørne, jeg vil have et nyt tastur
med sådan en, hvor købes det ?

Jensen

Fra : Per Madsen

Dato : 02-04-01 23:13

Jeg er enig,
en hjemmeside, som kræver vejledning er som regel
dømt til kun at have engangsbesøgende.
Mands minde på internettet rækker ikke fra en side
til den næste. Slet ikke til at huske et kunstgreb....
Som gammel koderotte og lejligheds webprogrammør,
har jeg ofte måttet sande, at der er kun én regel
der gælder. Alle skal umiddelbart kunne forstå det man
laver, ellers er det - hvor ondt det må gøre - om igen
kammerat.
Man kan ikke snakke sig fra en "genial" brugerflade...

mhv

Per

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-04-01 01:08

Per Madsen wrote:

> Jeg er enig,
> en hjemmeside, som kræver vejledning er som regel
> dømt til kun at have engangsbesøgende.

Ja og engangsbesøgende er meget svære at skaffe, selv med topplaceringer
på de store søgemaskiner bliver det ikke til alverden, og der er jo ikke
meget sjov ved at drive et website, der hvis det går højt, har en
håndfuld besøg om dagen, det dræber også motivationen for at
vedligeholde og udvikle sitet.

Den mest attraktive plads på www er i brugernes bookmarks, og den plads
kan ikke købes for penge, den eneste vej til denne placering, er et
website, hvor brugeren ved førstehåndsindtrykket tænker, "wauw fed
hjemmeside, den må jeg straks bookmarke", og så skal sitet naturligvis
løbende levere "kvalivaren", så brugerne beholder og helst dagligt
bruger bookmarket.

Et godt eksempel er Stewes Digicams, han har forstået det, og hans site
bliver belønnet med millioner af besøg, og jeg bidrager selv dagligt med
et besøg, hvor jeg lige skal se dagens billede, og hvad han har af
nyheder. Og hans webdesign er da noget af det mindst prangende inden for
foto-sites.

Der har de sidste par år været en efter min mening meget kedelig
udvikling, hvor webmasterne bygger "babelstårne", de skal allesammen
overgå hinanden med smarte og fancy kreationer, resultatet har været en
hulens bunke sites, der kun fungerer med IE og kræver de nyeste vesioner
af syvhundrede og sytten forskellige plug-ins, og det er kun ganske få
af disse sites, der er blevet til andet end en døgnflue.

Et godt eksempel på en døgnflue er greyscale.dk, han lagde hårdt ud med
en helt ny design idé, men der skete ligesom ikke mere end det, og når
man har besøgt hans site en tre fire gange, så er den udtømt.

> .......... Alle skal umiddelbart kunne forstå det man
> laver, ellers er det - hvor ondt det må gøre - om igen
> kammerat.

Regel nr. 1 - "kep it stupid and simpel" - og lad nogle udenforstående
brugere teste strukturen i dit website, ovevåg det og bemærk hvor de
farer vild, og se om der noget vedkommende overser, hvis man forstår at
udnytte resultatet af en sådan test, til forbedringer, der gør
brugerfladen mere overskuelig og enkel, så er man rigtig godt på vej.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 02-04-01 16:53

"Christian Michael Danvill" <danvill@privat.dk> wrote in message news:9a9nqe$gr3$2@news.inet.tele.dk...
> Hej alle samme
> prøv lige at se min Hjemmeside FOTODAGBOGEN jeg har lavet en smart komando
> så at jeg kan vise foto i fuld windows format 600*800

Høhø KANON side - den vil jeg huske til jeg selv engang vil irritere nogen

// Steffen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 02-04-01 17:44

Steffen Poulsen wrote:

> - den vil jeg huske til jeg selv engang vil irritere nogen

Ja var det ikke for dato'en, så havde det jo været en fin aprilsnar...!

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen