Ka' I ha' det godt allesammen.
Fra : Ann K

Dato : 08-07-03 23:37

Hejsa.
Tja... måske overvurderer jeg min betydning... men jeg vil da lige sige at
jeg ikke kan skrive i gruppen de næste 4 dage... HVIS nu nogen skulle savne
mig ;oD
Skal til Liverollespil...*jubi*

Mvh Ann - der i ledige stunder vil savne sin Bande, og tænke gode tanker om
Kate's Johan!

Fra : Denise

Dato : 09-07-03 07:29

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> wrote in message
> [...]
> Tja... måske overvurderer jeg min betydning... men jeg vil da lige sige at
> jeg ikke kan skrive i gruppen de næste 4 dage... HVIS nu nogen skulle

Hej Ann
Jamen, vi savner dig jo allerede
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 09-07-03 20:37

> Skal til Liverollespil...*jubi*

Jamen, god fornøjelse da. Håber det bliver vildt sjovt...Nårhh ja, det
plejer det da vidst.

> Mvh Ann - der i ledige stunder vil savne sin Bande, og tænke gode
> tanker om Kate's Johan!

Tak, det vil Johan og jeg sætte pris på Det er måske derfor han
allerede ser friskere ud...eller kan det være de lækre fiskebollers
skyld?

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Jette

Dato : 11-07-03 22:08

"Ann K" skrev:
> Tja... måske overvurderer jeg min betydning...

Nej, det gør du ikke

> Skal til Liverollespil...*jubi*

God fornøjelse

Mvh. Jette

Fra : Charlotte

Dato : 11-07-03 23:21

On 09/07/03 0:36, in article befh0t$nj0$1@sunsite.dk, "Ann K"
<tsarsSLET@DETTEos.dk> wrote:

> [...]
> Skal til Liverollespil...*jubi*
>
> Mvh Ann - der i ledige stunder vil savne sin Bande, og tænke gode tanker om

*kæmpesmil*
Håber du havde det rigtig sjovt

Kærlig hilsen
Charlotte

Fra : Ann K

Dato : 13-07-03 17:28

Hej igen
Ja, så er jeg hjemme igen... med en ordentlig halsbetændelse
Det viser sig at udendørs liverollespil, kolde "sommer"nætter og
øs-sjask-regnvejr i ca 1 døgns tid er en _dårlig_ kombination for mit
helbred ;-(
Nå, det giver da tid til, at jeg i mine vågne øjeblikke kan få læst med i
gruppen... der jo som sædvanlig har haft fart på i den tid jeg har "været
væk" .-)

Mvh Ann

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 13-07-03 18:05

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> writes:

> [...]
> Det viser sig at udendørs liverollespil, kolde "sommer"nætter og
> øs-sjask-regnvejr i ca 1 døgns tid er en _dårlig_ kombination for mit

Nå ikke "mere". Jeg synes altid at du kommer galt afsted på den ene
eller anden måde, til de rollespil...*S*

Håber da at det har været sjovt

God bedring

--
Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
Henrik & Anastacia samt Melissa

Fra : Ann K

Dato : 13-07-03 19:36

Hej Henrik.

>Nå ikke "mere". Jeg synes altid at du kommer galt afsted på den ene
eller anden måde, til de rollespil...*S*

<> Hi, hi... tja, det kan da være du har ret.... Men normalt spiller jeg jo
også npc-karakterer (altså uden at have en "fast" rolle) - og dét betyder at
man ofte er medlem af "monstergruppen" - dvs den gruppe, der får allerflest
bank i et livescenarie med børn
Denne gang havde jeg en yderst fredsommelig fast rolle som "præst" og
rådgiver for en adelsmand ... og blev derfor kun forsøgt myrdet en gang ;oD

>Håber da at det har været sjovt

<> Alle tiders!!! *host, harke, snøft, raspe*

Og nu ser det oven i købet ud til at Saga igen vil tale med mig... jeg har
ellers kun været hjemme i knapt et døgn - normalt varer det flere dage,
inden hun "opdager" at jeg igen står til rådighed for Damen ;-D
Tjalfe, Kludetæppet og Ranje er komplet ligeglade med at jeg er væk...
Og Sif bliver lykkelig fordi _Manden_ endelig kommer hjem til hende... han
har jo været væk i næsten en hel time for at hente mig!
Godt jeg har Dise, Aske og Namacoola til at byde mig varmt velkommen hjem

Mvh Ann

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 13-07-03 20:12

> [...]

> Denne gang havde jeg en yderst fredsommelig fast rolle som "præst" og
> rådgiver for en adelsmand ... og blev derfor kun forsøgt myrdet en gang ;oD

Hvor kedeligt *SG*

> [...]
> ellers kun været hjemme i knapt et døgn - normalt varer det flere dage,
> inden hun "opdager" at jeg igen står til rådighed for Damen ;-D

Det kender jeg godt, været væk = først skældud og så kold skulder, så
man rigtig kan få det dårligt...;-/

> Tjalfe, Kludetæppet og Ranje er komplet ligeglade med at jeg er væk...
> Og Sif bliver lykkelig fordi _Manden_ endelig kommer hjem til hende... han
> har jo været væk i næsten en hel time for at hente mig!

Stakkels lille vapper...

> Godt jeg har Dise, Aske og Namacoola til at byde mig varmt velkommen hjem

Ja, heldigt at i bor sammen med så mange forskellige personligheder ;-D

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 13-07-03 22:03

On Wed, 9 Jul 2003 00:36:35 +0200, "Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk>
wrote:

> [...]
>jeg ikke kan skrive i gruppen de næste 4 dage... HVIS nu nogen skulle savne

Hvvaaaaa får man lige et resumé af den liverollespil? ) ...gætter
på noget med tolkien hvis jeg ikke tager helt fejl :)

--
Camilla Sabroe

Fra : Ann K

Dato : 14-07-03 17:07

Hej Camilla.

>Hvvaaaaa får man lige et resumé af den liverollespil? ) ...gætter
på noget med tolkien hvis jeg ikke tager helt fejl :)

<> Ufff... så er vi jo totalt OT... og risikerer at få "netbetjentene" på
nakken *sss*
Nå, hva' - livet leves bedst farligt
Liverollespil kan sammenlignes med ekstemporalteater... man har som oftest
en fast karakter (rolle) som man skal spille udfra nogle (ofte yderst vage)
retningslinier om hvordan sådan en karakter er... der er _aldrig_
præfabrikerede replikker, selv om man selvfølgelig bruger faste vendinger i
tiltale osv (en baron tiltales anderledes respektfuldt end en tyv!)...
Fordi retningslinierne er så vage, har man store muligheder for at udvikle
sin karakter i den retning, der passer en bedst (eller hvad man synes er
sjovest)... Dog kan man være bundet af fx et kodeks, hvis man er medlem af
fx en ridderorden, tyvelaug, eller kirke... ligesom "familier" kan være
præget af stærkt sammenhold (om at vinde magten/tjene penge osv) eller det
modsatte....
Det sjoveste for deltagerne er naturligvis fler-dages scenarier, der giver
muligheden for at udvikle karakteren! Og det allersjoveste er de
såkaldte "intrige-scenarier/kampagner", hvor der faktisk ikke er så megen
kamp, men hvor en stor del af spillet og din egen position i dette, går ud
på at være den bedste til at indsamle informationer/sladder + arrangere
alliancer på kryds og tværs og bruge dette til egen/"familiens" fordel!
At man kan blive nødt til at arrangere et raskt lille snigmord i denne
forbindelse er jo bare ærgerligt - og især, hvis man ikke har haft held med
at dække sine spor godt nok!

Det scenarie jeg netop har deltaget i, har ambitioner om at blive/være det
største juniorscenarie i DK! Om det lykkedes i år, ved jeg ikke - men bare
vent... vi var immervæk ca 300 børn/unge/voksne samlet på Radiomarken i
Gladsaxe Juniorscenarier arrangeres for børn/unge mellem 11 - 18 år og
der er altid et stort antal voksne tilstede... både for at passe på ungerne,
men også for at kunne forsøge at styre spillet i retning mod det "plot", der
_altid_ findes
Det koster blod, sved og nogle gange tårer (som regel af grin!) at stå som
arrangør af sådan noget.... men den altovervældende træthed er som regel
helt glemt, når man taler med sine unger dagen efter! De oplevelser de får
gennem rollespillet _kan_ ikke fås andre steder!
Især denne tilbagemelding som jeg fik i lørdags gjorde mig glad - trods 39 i
feber... "Øjjj Annn - jeg er blevet meget bedre til rollespil! Nu forstår
jeg hvorfor du bliver sur, hvis jeg taler "off-play" til dig, når du er
"inplay".... Og så er jeg blevet rigtig gode venner med F - vi skal sove hos
ham i nat, så vi rigtig kan snakke sammen!"
Jeg har ikke selv stået som arangør denne gang... heldigvis - ellers fik jeg
da aldrig ferie! ;) Men jeg er medlem af arrangør- og kampagnegruppen for
"KRIG", der står for KlubRollespil I Gladsaxe...

Gav det dig nogen svar???
Flere spørgsmål må vist ellers tage via privat mail! Ellers bliver det her
til en enooooorm lang OT-tråd selv om jeg faktisk spillede præst for en
religion og et folk, der især holdt af kattens frie og uafhængige liv

Mvh Ann