er der noget galt?
Fra : Anne Schilling

Dato : 07-07-03 22:09

Hej gruppe

Jeg er lidt i tvivl om, om der er noget galt med min lille killing.
Det kan meget nemt være mig der overreagere, nu hvor det er min første
killing, og man er vel altid lidt pylret, når det kommer til sine katte

Når, til sagen:

Hun har ofte noget sort, tørt snask ved hendes næse. Det er oftest lige til
at pille af, men hvorfor har hun dem?? Hun nyser en gang imellem, ca. en
gang om dagen, men jeg har ikke helt kunne finde ud af om det "bare" er
støv/fnuller der kilder hende.

Det næste er, at når hun leger, så banker hendes hjerte virkelig hurtigt.
Jeg er godt klar over, at hjertet selvfølgelig banker mere under leg, men
dette her er altså ekstremt!! Jeg har forsøgt at tælle hendes hjerteslag,
men det er helt umuligt!!

Hun ser ellers ikke ud til at fejle noget, spiser, drikker og går på
toilettet som hun skal.....er det bare mig der er pylret?? eller er der
grund til bekymring??

Håber i kan hjælpe
Anne

Fra : Nina El Falaki

Dato : 07-07-03 22:36

Har opdrætteren vaccineret den så den også er checket af dyrlægen? så burde
alt være i orden.

Har den derimod ikke været til dyrlæge, skal du jo alligevel have hende
vaccineret og så kan han jo se på det samtidig.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : H.O.T

Dato : 07-07-03 22:19

ang. øjene, så kan du få noget salve på recept hos dyrelægen, og det hjælper
effektivt...
Havde selv samme problemer med Miv....

At hjertet banker hurtigt, kan være en del, men når du alligevel er hos
dyrelægen, så kan han/hun lige kigge det efter......*s*

Henrik

Fra : Anne Schilling

Dato : 08-07-03 00:49

Jo hun skal til dyrlægen og vaccineres og lige kigges efter, men der er lige
tid til enddnu, så jeg ville lige vide, om det var noget jeg skulle være
nervøs over eller om det kan vente......

"ang. øjene, så kan du få noget salve på recept hos dyrelægen, og det
hjælper
effektivt..."
- Nu var det godt nok ikke øjnene, men næsen der var problemet, - øjnene
"fejler" nemlig absolut intet

Men det lyder ikke på jer, som om det er noget der er akut, så jeg tror bare
ejg ser tiden lidt an, og altså venter med dr. dyregod til jeg alligevel
skal derop

Anne

Fra : H.O.T

Dato : 08-07-03 06:26

Hmm, var vist lidt træt, da jeg skrev det......Sådan er det jo med to
morgenfriskekatte, som altid er oppe klokken 4....

Jeg selv oplevede, at Miv fik nogle mørke belægninger ved snude og munden,
og det kom faktisk fra øjene...Når hun vaskede sig, fik hun skubbet det
længere ned.... Så jeg måtte ind i bilen og køre de 200 km hjem til
dyrlægen, ( sådan noget sker altid, når man er på ferie ) for at få et
check....(pyldret), og fik udleveret en øjensalve...Og ja det forsvandt
hurtigt.....

Henrik

ps. Har overvejet at støvsuge en hel aften, så vil kattene måske sove
længe.......

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 08-07-03 01:48

> [...]
kan meget nemt være mig der overreagere, >nu hvor det er min første killing,
og man er vel altid lidt >pylret, når det kommer til sine katte

Selvfølgelig er man pylret - kender det udmærket fra mig selv - det er jo
ens børn det drejer sig om

> Hun har ofte noget sort, tørt snask ved hendes næse. >Det er oftest lige
til at pille af, men hvorfor har hun >dem?? Det næste er, at når hun leger,
> [...]

> Hun ser ellers ikke ud til at fejle noget, spiser, drikker >og går på
toilettet som hun skal.....er det bare mig der er >pylret?? eller er der

Indtørret snot på næsen, en hjerterytme der siger spar to til alt jeg
nogensinde har hørt, jo symptomerne lyder meget bekendt. Min Freya lider af
akkurat det samme. Jeg har netop været ved dyrlægen med hende og han
konkluderede at hun havde nedsat immunforsvar - hun var vildkat før hun
fandt mig, så det er ikke godt at vide hvad hun har lavet de første to år af
sit liv. Det var ikke noget der var decideret farligt som sådan, jeg skulle
bare være opmærksom på at hun vil være lidt mere sart end de andre - hvilket
jo egentlig også lyder meget logisk. Jeg fik i første omgang en recept på
noget antibiotika der skulle forsøge at tage hendes snøvlen - hun lyder som
om næsen er meget lukket nogle gange. Senere skal jeg så igang med en kur
med alternativ medicin, der skulle hjælpe med at bygge immunforsvaret op.

Men i bund og grund forsøger jeg nok at sige til dig at det lyder som om du
godt kan slappe af. Det er tilsyneladende ikke noget der haster, især ikke
når hun stadig spiser godt og er glad. Pas ekstra godt på hende og læg mærke
til om hun begynder at gå fra madskålen før end hun plejer eller sover
usædvanligt meget. Jeg har haft Freya siden starten af december sidste år,
og hun har haft det som din killing i al den tid uden problemer - hun har
endda taget næsten et kilo på. Så hyg dig med din nye kat og nyd tilværelsen
som katteslave.

Hilsen Tina og de tre (sovende) musketerer

--
Besøg Tina, Gizmo, Freya og Devi på:
www.gizzemissen.dk

Fra : Hrönn Samsonardóttir

Dato : 08-07-03 06:25

> Når, til sagen:
>
> Hun har ofte noget sort, tørt snask ved hendes næse. Det er oftest lige til
> at pille af, men hvorfor har hun dem??
> Anne

Hej Anne.
Da jeg fik Tarzan havde han også det der tørre snask ved næsen og jeg
syntes også at han nogen gange havde besværet åndedræt. Jeg spurgte min
dyrlæge om det var noget der skulle gøres noget ved men han mente at det
var noget katten ville vokse fra, det har vist sig at være rigtigt fordi
nu hvor Tarzan er blevet 1 år (næsten, har er født d. 18 juli) er der
næsten ikke noget snask tilbage og det med åndedrættet er helt
forsvundet. Så jeg tror ikke du behøver at være bekymret.
Kommer der ikke snart ny kapitel i "Buffy´s dagbog", den syntes jeg var
sjov at læse.

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Anne Schilling

Dato : 08-07-03 09:40

Henrik skriver:
"Hmm, var vist lidt træt, da jeg skrev det......Sådan er det jo med to
morgenfriskekatte, som altid er oppe klokken 4...."

- Ja, det er ikke altid lige godt for ens skønhedssøvn, at have katte i
huset
Buffy har det med at ligge sig til at sove en lille times tid før vi går
iseng, og når vi så ligger os, går der ikke mange sekunder før hun er oppe
og klar til leg.
Om morgenen ved en fem tiden, vågner hun så igen, og mener bestemt at nu
skal vi ikke sove mere, så vi får en storspindende kats våde tunge midt i
ansigtet, - og hun stopper ikke før vi forbarmer os over hende, og gir hende
en nussetur!!
- Og jo, jeg ved det er pædagogisk helt forkert, - men hva kan man gøre, hun
er jo slet ikke til at stå for

Tina og de tre (sovende) musketerer siger:
"Jeg har netop været ved dyrlægen med hende og han
konkluderede at hun havde nedsat immunforsvar"
"Men i bund og grund forsøger jeg nok at sige til dig at det lyder som om du
godt kan slappe af"
- Det var dejligt at få bekræftiget igen Og det må være dejligt for dig
at vide, at det ikke er noget du og katten kommer til at lide voldsomt
under!!

Hrönn Samsonardóttir siger:
"Kommer der ikke snart ny kapitel i "Buffy´s dagbog", den syntes jeg var
sjov at læse."
- Det kan du tro der gør, jeg har arbejdet på at ligge nogle filmklip ind,
som nu burde virke, så lur mig om ikke der kommer noget mere til Buffys
dagbog idag.

Men det glæder mig at vide, at der sidder nogle derude og læser med, det gør
det hele en lille smule skæggere

Tak for alle svarene
Anne & Buffy