Kat tørrer rumpen af på gulvet
Fra : Inger og Jakob

Dato : 07-07-03 09:44

Hej

Vi har en lille siameser hankat på fire måneder, som tørrer sin rumpe af på
gulvet, efter at han har været på bakken, hvilket medfører, at der kommer
lange stiber af kattelort... og det er ikke så lækkert. Han har hver tynd
eller hård mave og dyrlægen mente, at det skyldes, at hans ringmuskel er for
svag.

Er der der nogen som har prøvet noget lignede? og er der noget man kan gøre
ved det? bliver det bedre med alderen?

Med venlig hilsen
Inger

Fra : Niels Peter

Dato : 07-07-03 10:40

Inger og Jakob wrote:
> [...]
>
> Er der der nogen som har prøvet noget lignede? og er der noget man
> kan gøre ved det? bliver det bedre med alderen?

Har dyrlægen checket kattens analkirtler?

--
Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Inger og Jakob

Dato : 07-07-03 12:29

> Har dyrlægen checket kattens analkirtler?

Hej

Nej, det har dylægen ikke - og hvad betydning har det?

Da vi var til dyrlæge med katten for at få den vaccineret, nævnte vi
problemet, men han sagde blot, at han mente, det var ringmusklen, der var
for svag. Dyrlægen havde dog tidligere kigget katten i rumpen, og havde ikke
fundet noget unormalt.

Med venlig hilsen
Inger

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-07-03 14:13

Inger og Jakob wrote:

> Hej
>
> Nej, det har dylægen ikke - og hvad betydning har det?

analkirtlerne kan blive stoppede og det kan give kløe.... det er så vidt jeg
ved den primære årsag til at både hunde og katte laver nummeret med at tørre
numse i tæppet......
det lyder dig lidt vildt i lyset at killingens alder...... måske det i
stedet kunne være en markering ( siamesere bliver ofte tidligt kønsmodne,
siger erfaringen ;) )

> [...]
> problemet, men han sagde blot, at han mente, det var ringmusklen, der
> var for svag. Dyrlægen havde dog tidligere kigget katten i rumpen, og

analkirtlerne skal mærkes efter.... altså en finger op i a*** og så trykkes
der rundt om..... det er ike sådan lige at se.....
er det iøvrigt en adfærd han har haft altid?
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Sorceress

Dato : 08-07-03 09:11

> analkirtlerne kan blive stoppede og det kan give kløe.... det er så vidt jeg
> ved den primære årsag til at både hunde og katte laver nummeret med at tørre
> numse i tæppet......

Og lugte fælt. En af vores kræ er lige blevet opereret pga.
analkirtlerne idet de stoppede til konstant, og han lugtede fælt af det
sekret.

/Sorceress

Fra : Niels Peter

Dato : 07-07-03 16:42

Inger og Jakob wrote:

> Hej
>
> Nej, det har dylægen ikke - og hvad betydning har det?

Analkirtlerne kan hos nogle katte stoppe til, så sekretet i stedet hober
sig op inde i kirtlen, og ubehaget kan få katten til at "køre slæde",
netop som I beskriver.
Hvis det er det, der er problemet, kan dyrlægen vise Jer, hvordan man
trykker dem ud, så I selv kan gøre det for fremtiden ved behov.

Niels Peter

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 07-07-03 13:01

On Mon, 7 Jul 2003 10:43:55 +0200, "Inger og Jakob"
<tophotmodels@hotmail.com> wrote:

>Er der der nogen som har prøvet noget lignede? og er der noget man kan gøre
>ved det? bliver det bedre med alderen?

Djamal gør det fra tid til anden. Tror kun det er hvis lige han har
haft lidt tynd mave, og der sidder lidt tilbage.

Så ta'r han lige turen hen over mit lagen

--
Jacob

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 07-07-03 14:29

In article <3f0930c7$0$32472$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Inger og
> [...]

> gulvet, efter at han har været på bakken, hvilket medfører, at der kommer

Hej

Den ene af mine katte (også siamesere, men det er nok ligegyldigt?) gør
også det der fra tid til anden. Det sker når der er noget hun ikke
rigtig kan komme af med - enten fordi hun har spist et langt græsstrå
og ikke kan få det hele med ud - eller også fordi hun har lidt hård
mave. Det har hjulpet meget at sætte hende på mere fiberrig kost
(slankende) - men det er nok ikke en god ide til en killing.
Kattemalt ville sikkert også hjælpe men desværre tror Ditte at det er
giftigt, så den mulighed er ikke meget brugt