Prust støn...hvornår bli'r han gammel ....~
Fra : Dorthe Koch

Dato : 05-07-03 08:11

I morges (Kl. 3.45) var jeg endnu engang ved at slå knude på kræets hale
og hænge ham op på knagerækken ! I skrivende stund kan jeg ikke vente
til Mikkel bliver gammel og træt .Hans kattemor har glemt et vigtigt
led i hans opdragelse: At lære ham at katte skal sove MEGET !

Jeg er helt sikkert A-menneske, men 1 år gamle Mikkel slår godt nok alle
rekorder. Siden hans ankomst har vækkeuret været et helt omsonst fænomen
her i huset. Han har fået for vane at kravle rundt langs dynen og lange
de aktiverede sømposer ud efter mine lemmer indtil jeg står op - og stå
op - det kan jeg lige så godt gøre, da jeg ikke får fred igen. Åh,
hvilken måde at blive vækket på - kradsemærker over det hele. Lige så
snart jeg bevæger mig under dynen, kaster han sig over mig i den tro, at
han har været enormt god, og fanget en kæmpe mus. Helt galt er det nu,
hvor det er så varmt, at jeg kun sover med lagen på: AV FOR DÉN L... !
Og så er der jo også lige alle fluerne, myggene og diverse insekter, der
skal jagtes, hoppes efter og nedkæmpes under mest muligt ståhej.

Nå ja, brokkeriet er egentligt velment, da det jo er de små irriterende
momenter, der giver dem charme, ikk' ! For det er da også kanon at vågne
om natten ved at han smyger sig op ad mig, og spinder hele huset ned
lige ind i ørergangen - Ikke fordi jeg har kompetence til at udtale mig
om det, men det må da være det bedste "beroligende middel" på markedet.
Ja okay, kattehår i munden og kildende knurhår i næsen er så en
bivirkning, jeg kan leve med. Det pudsigste er dog når jeg vågner ved at
han "ælter" min hals og gnasker på de små hår ved ørerne.

Okay, så en god nats søvn kunne vindes ved ikke at have ham i
soveværelset.....men jeg har jo selv vænnet ham til det, og hvis jeg
lukker døren, så bruger han hele natten på at kradse sig igennem den.
Selvfølgelig skal han ha' lov at putte hos mig . Hvad vi ikke giver
efter for over for de bette kræ.

Med venlig hilsen
Dorthe
(og Mikkel, der har sovet fredfyldt, nu hvor jeg jo ER oppe. "Mis"-sion
accomplished)

- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : H.O.T

Dato : 05-07-03 08:44

Der er ikke andet for, end at tage en lur sammen med ham om
eftermiddagen.......*s*

Henrik

Fra : Jette Nielsen

Dato : 05-07-03 08:58

Dorthe skrev:
> [...]
> til Mikkel bliver gammel og træt .Hans kattemor har glemt et vigtigt
> led i hans opdragelse: At lære ham at katte skal sove MEGET !
[snip]

Dette var det første indlæg jeg læste idag... hvor er det dejligt at stå
op til en lille morsom historie - Det bringer smilet frem på læben fra
dagens start

Mine katte på snart 2 år, har lagt de værste drillerier bag sig... men
jeg kan godt genkende det med kradserierne og knurhår der killer i
hovedet... mine misser ved skam godt hvem de skal vægge, når
morgenmadstiden nærmer sig

Med venlig hilsen
Jette Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Nina El Falaki

Dato : 05-07-03 09:40

Hihi, enten sover jeg fra det, eller også vækker mine kisser mig først når
vækkeuret har ringet 1 time.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Michael Nielsen

Dato : 05-07-03 11:23

Jeg har det på helt samme måde. Teddy fræser rundt under sengen og leger
tarzan i madrassen. Når han er færdig med det, ælter han dynen og ligner en
der er i ekstase. Håber det går over nu når den nye kommer. Næste lørdag, og
jeg glæder mig.

MVH Linda

Fra : AllaN PaAskE

Dato : 05-07-03 15:19

"Dorthe Koch" <d.kKATTE@BAKKEc.dk> wrote in message

> I morges (Kl. 3.45) var jeg endnu engang ved at slå knude på kræets hale
Klip en hel masse

hehe LOL

--
Allan Paaske